Thuis heb ik een computer opgezet als remote desktop met behulp van het programma TightVNC. Vanaf mijn werklaptop kan ik thuis de computer met TightVNC Viewer benaderen en gebruiken, maar eenmaal ik het bedrijfsnetwerk is dit onmogelijk. Kan dit te maken hebben met de proxy instellingen op het werk, kan ik dit omzeilen door bijvoorbeeld gebruik te maken van een webbased VNC viewer of is dit onoplosbaar.
ik neem aan dat je thuis je port forwarding goed heb gezet naar je PC? je kan ook gebruik maken van teamviewer, dan heb je geen last van proxy's en poorten.....
Beste/netste/juiste oplossing is om bij systeembeheer op je werk na te vragen hoe je toegang kan krijgen tot je thuis pc.
Ik verwacht dat zij dit soort poorten naar buiten toe niet open hebben staan uit beveiligingsoverwegingen.
Ik verwacht dat zij dit soort poorten naar buiten toe niet open hebben staan uit beveiligingsoverwegingen.
Eerst het probleem, dan de oplossing
In de firewall (proxy?) van je bedrijfsnetwerk dienen poort 5800 en 5900 open te zijn.
Ik denk dat je probleem daar zit.
Ik denk dat je probleem daar zit.
Lijkt me dat de ingebouwde Java server het wel moet doen op het bedrijfsnetwerk:
http://www.tightvnc.com/intro.phpEnhanced Web browser access. TightVNC includes a greatly improved Java viewer with full support for Tight encoding, 24-bit color mode, and more. The Java viewer applet can be accessed via built-in HTTP server like in the standard VNC.