Toon posts:

10mbit of 100mbit kaartje voor chello kabelmodem??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat is de minimum snelheid van een netwerk kaart benodigd voor de chello kabemodems...ik heb een 100mbit kaartje...dat werkt toch wel?? Een Level one FNC-0101TX 100 Mbit PCI om precies te zijn

• TricTrac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-06 15:07

TricTrac

=;-)

Hummzz.. ik had een 10/100mbit kaartje.. die werkte wel.. die monteur heeft eens tegen mij gezegt dan 100mbit niet ondersteunt werd... dus ik vraag me af of 't werkt..(volgens de monteur dus niet).... 10mbit is wat je ook van chello zelf "krijgt"

• Mafioso
  • Laatst online: 18-08 19:19
Standaard krijg je een (3Com) 10 mbit netwerk kaartje .. (ik tenminsten)

edit: trictrac was me voor

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 09 maart 2001 20:47 schreef Mafioso het volgende:
Standaard krijg je een (3Com) 10 mbit netwerk kaartje .. (ik tenminsten)

edit: trictrac was me voor
klopt maar mijn oude kaartje was ISA en die kan niet in mijn nieuwe PC

Verwijderd

Topicstarter
ach ja ook al werkt het niet....voor 35,- heb ik een 10mbit kaartje :D

Verwijderd

Topicstarter
maakt het trouwens uit wat voor merk...3com is 200,- en stuff als Level one is 35,-....hoe ken da??

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 09 maart 2001 20:47 schreef trictrac het volgende:
Hummzz.. ik had een 10/100mbit kaartje.. die werkte wel.. die monteur heeft eens tegen mij gezegt dan 100mbit niet ondersteunt werd... dus ik vraag me af of 't werkt..(volgens de monteur dus niet).... 10mbit is wat je ook van chello zelf "krijgt"
Ja maar die lui zeggen wel vaker dingen...bij mij maakten ze in ieder geval geen slimme indruk

Verwijderd

Simpel , de 3COM zuipt minder CPU recources . Maar voor LAN-gaming en Internet zijn dingen als Level One , Intel , Realtech allemaal goedkope en goede kaartjes .

Verwijderd

Topicstarter
Dus 100mbit werkt dus ZEKER niet?? ervaringen pleaz

• TricTrac
  • Laatst online: 22-06 15:07

TricTrac

=;-)

Ik had dus een 10/100mbit kaartje.. die WEL werkte.... dus het kan best zijn dattie wel werkt hor.... Ik zou 't nie weten... En die gasten van chello zijn idd niet al te snugger... >:)

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-06 13:42
Op vrijdag 09 maart 2001 21:01 schreef real_raichu70 het volgende:
Simpel , de 3COM zuipt minder CPU recources . Maar voor LAN-gaming en Internet zijn dingen als Level One , Intel , Realtech allemaal goedkope en goede kaartjes .
Intel netwerkkaartjes zijn juist heel goed en ook duur. Soms zijn ze beter dan 3com...

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Er zijn zeer weinig (kent iemand ze ?) kaarten die wel 100Base-TX maar niet 10Base-T ondersteunen. Je 100 Mbps zal dus vrolijk naar 10 Mbps overschakelen (of gezet moeten worden) als-ie aan de andere kant (d.w.z. Chello) ook 10 Mbps tegenkomt. Je hebt er niets aan, maar slechter wordt het er ook niet van. Gewoon doen.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Verwijderd

Topicstarter
mooi zo :) Counter-Strike here i come ;)

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 17:37
Die kabel-installateurs zijn inderdaad nogal }:O. Die clown :+ die bij mij kwam die wilde me zelfs wijsmaken dat er absoluut geen verschil was tussen een ISA en een PCI kaartje. Hij wilde me eerst zo'n ISA kaartje aansmeren omdat ie anders naar de auto moest lopen ... maar hij is mooi effe naar de auto gelopen. PCI is veel sneller. En ook met oog op de toekomst, want de ISA sloten worden van de moederplankjes verbannen :). Ik heb een Intel ... doet't perfect dus ...

*D

• Vm1heA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 17:58
Op vrijdag 09 maart 2001 21:01 schreef Wannabe_Techie het volgende:
Dus 100mbit werkt dus ZEKER niet?? ervaringen pleaz
10/100 wel, dan gaat ie op 10 staan, modem ondersteund alleen 10
Op vrijdag 09 maart 2001 20:55 schreef Wannabe_Techie het volgende:
maakt het trouwens uit wat voor merk...3com is 200,- en stuff als Level one is 35,-....hoe ken da??
3com is levenslange garantie en neemt zelf de distributie op zich, niet de processor

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nog eens gekeken en het was inderdaad 10/100mbit dus ik ben nu zeker dat het werkt

• flipjevandejam
  • Laatst online: 19:34
Op vrijdag 09 maart 2001 21:31 schreef ThaWout het volgende:
PCI is veel sneller. En ook met oog op de toekomst, want de ISA sloten worden van de moederplankjes verbannen :).
miereneuken.......maar pci is niet echt meer ""DE TOEKOMST""" ofzo hoor, maar ok :)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 09 maart 2001 22:13 schreef flipjevandejam het volgende:

[..]

miereneuken
oohhh kinky hoor :P

• Jake Blues
  • Laatst online: 12-08 17:31

Jake Blues

AKA Jake

Op vrijdag 09 maart 2001 20:49 schreef Wannabe_Techie het volgende:

[..]

klopt maar mijn oude kaartje was ISA en die kan niet in mijn nieuwe PC
Beetje off topic, maar is het zo dat als een andere netwerkkaart voor UPC (voorheen A2000) gebruikt je het MAC-adres aan hun moet doorgeven? Kan me namelijk herinneren dat de installateur het telefonisch aan zijn 'thuisbasis' doorgaf...

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Op vrijdag 09 maart 2001 20:50 schreef Wannabe_Techie het volgende:
ach ja ook al werkt het niet....voor 35,- heb ik een 10mbit kaartje :D
voor 30 piek heb je al een 10/ 100 Mbit.. heb ik ook.. werkt perfect.. maar goed geconfigureerd kan een 10 Mbit meer dan 500 k/s.. das meer dan tsjello je geeft.....

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 09 maart 2001 23:29 schreef Jake Blues het volgende:

[..]

Beetje off topic, maar is het zo dat als een andere netwerkkaart voor UPC (voorheen A2000) gebruikt je het MAC-adres aan hun moet doorgeven? Kan me namelijk herinneren dat de installateur het telefonisch aan zijn 'thuisbasis' doorgaf...
Ik heb echt geen idee waar je het over hebt

• GeenHackman
  • Laatst online: 21-07 21:19
Inderdaad, Mr.Chello kijkt naar je MAC adres.

Bij m'n ROUTERtje kon ik het MAC adres gelukkig instellen, maar moest toen natuurlijk wel m'n INTEL kaart van Chello even vervangen door een met een ander MAC adres.... 8-)

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand effe uitleggen wat dat mac adres inhoud enzo??

• GeenHackman
  • Laatst online: 21-07 21:19
Op zaterdag 10 maart 2001 12:03 schreef Wannabe_Techie het volgende:
Kan iemand effe uitleggen wat dat mac adres inhoud enzo??
Dat kan je zien als een soort (Bijna) Uniek Serie nummer voor netwerk apparaten.
Dit nummer verstuurd zo'n "apparaatje" bijvoorbeeld om te laten weten dat ie aanwezig is op het netwerk en graag een IP-adres van een DHCP Server wil krijgen.
Vraag me niet naar details, maar zoiets is het wel...

Verwijderd

Topicstarter
ja allemaal leuk en aardig, maar ik heb DMV de search ondervonden dat in de ene regio het geen fuck uitmaakt welke netwerkkaart gebruikt omdat daar chello de MAC van het 21com modem gebruikt en in de andere word het netwerkkaartje MAC gebruikt....ik zelf kom uit middelaar (bij nijmegen) en bij mij heeft de monteur nooit iets van een mac van mijn Netwerkaart genoteerd...dus misschien heb ik geluk...of heeft iemand andere ervaringen in mijn regio

• Tjark
  • Laatst online: 21:37

Tjark

DON'T PANIC

Klopt, bij Com21 maakt het niet uit: het modem heeft een eigen MAC-adres. Maar d'r zijn ook nog gebieden met andere modems (niet com21 dus) waarbij het MAC-adres vd NIC wel uitmaakt.

*insert signature here

• CAP-Team
  • Laatst online: 17-08 22:45

CAP-Team

XBL: CAPTeam

ik woon in Nijmegen en heb 2 kabelmodems onder mijn beheer, 1 COM21, die reageerd niet op verschillende macadressen en 1 Terayon en die reageerd wel op andere macadressen, slimste is als het niet werkt chello heel ff opbellen, dan passen ze het voor je aan.

edit:
Dit bericht is niet gepost door mij, maar door cmdr_sm

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• Speedy
  • Laatst online: 16:43
ik heb zelf mijn 10MB 3Com die ik van @Home kreeg (zelfde pot nat) omgewisseld voor een 10/100 3Com kaartje, werkt prima. Je haalt idd nooit de 100 (de 10 niet eens) maar ik heb em er dan ook in omdat ik af en toe is naar een LAN ga (waar overigens ook de lage CPU usage van pas komt).

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Ik heb hier zelfs gehad dat toen ik de computer van mijn zus bij mij achter het kabelmodem hing dat ie gewoon keurig netjes haar instellingen hield qua ip-nummer enzo. blijkbaar is de account niet adres gebonden....

• CAP-Team
  • Laatst online: 17-08 22:45

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Stik! dat bericht van cmdr_sm van hierboven was dus door MIJ gepost!

mijn excuses

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Verwijderd

Vinden jullie het eigenlijk wel leuk dat er zo'n kabel gast ff stoer een netwerkkaartje in je mooie, zelf in elkaar gezette bak komt zetten ??

Verwijderd

100Mbit kaartje werkt wel, alleen geen enkele provider biedt een bandbreedte van 100Mbit, dus je hebt er geen reet aan. Met een T3 heb je aan een 10Mbit al genoeg, en een T3 hebben de meeste mensen niet...
Pagina: 1