Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo

Zelf ben ik een Samsung Syncmaster BF aan het repareren. De enige fout die ik er niet uit krijg is dat de monitor na 10 minuten begint te flikkeren. Het scherm blijft goed zichtbaar, maar waarschijnlijk het backlight flikkert.

Weet iemand daar een oplossing voor?

Merci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corpse2
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-01-2023
Vermoedelijk de voeding van de backlight (invertor) die het begint te begeven. Waarschijnlijk niet zo veel aan te doen tenzij je de defecte component kan localiseren of de invertor in zijn geheel kan vervangen.

keep trying...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R15
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 31-08 16:43

R15

Hmm, bij beamers zie je ook wel vaak dat het beeld begint te flikkeren en raar te doen. Volgens mij is dat een lastig probleem. Misschien een onderdeel die het snel begint te begeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Kan er iemand een site geven met info hoe je dit moet vervangen.

Merci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corpse2
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-01-2023
deze website heeft misschien wel wat informatie die je kan gebruiken.
http://www.badcaps.net/

keep trying...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik heb eindelijk de fout gevonden. Nog een keertje de monitor uit elkaar gehaald en wat bleek; op de powerboard was een condensator doorgebrand die het flikkeren veroorzaakte. Even deze er uit, een nieuwe er in en alles werkt zoals het moet.

Merci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09 12:48

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik heb even tags voor je topic aangevraagd, dit maakt voor toekomstige reparateurs het makkelijker om terug te vinden. Fijn dat je ook de oplossing van je probleem hebt gepost :)
Pagina: 1