Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisAB
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-08 23:12
Hallo,

Ik hoor graag van jullie wat ervaringen over de Powerlan adapters zoals:

http://www.alternate.nl/h...RE&l1=Netwerk&l2=PowerLAN
http://www.alternate.nl/h...RE&l1=Netwerk&l2=PowerLAN

Mijn vraag is of dit goed werkt en of het dus aan te raden is? Op de ene website lees ik goede verhalen en soms ook weer niet. Ook lees ik verhalen over problemen met verschillende groepen met het stroom? In de Linksys zit zelfs een switch ingebouwd wat helemaal mooi is. En dit voor dezelfde prijs! Als je het thuis zelf in gebruik hebt hoor ik graag van jullie of het nog steeds werkt en wat de nadelen zijn?
Thanks!

[ Voor 5% gewijzigd door ChrisAB op 06-05-2010 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belgar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 11:47

Belgar

Archmaster ranzige code..

wat verwacht je? streaming HD? dan waarschijnlijk niet. verlengen van je internet om boven even je email te lezen? go for it.

...Als het maar werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisAB
Ik verwacht ermee te internetten en gamen op mijn PS3, moet dit lukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-06 20:00
ChrisAB schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 13:11:
Ik verwacht ermee te internetten en gamen op mijn PS3, moet dit lukken?
gewoon internetten zal wel lukken, maar gamen verlangt lage latency tijden. Anders heb je immers al een kogel door je virtuele hoofd terwijl jij nog steeds aan het wegduiken bent. De ervaringen zijn inderdaad heel erg wisselend, ook als je hier op GoT leest.

Uiteindelijk gaat er gewoon niets boven een UTP kabel, dat werkt het beste en het allersnelste, dus als je kunt zou ik zo'n kabeltje trekken. Anders zou ik kijken of je ergens van iemand twee powerline adapters mag lenen om te kijken of het werkt. Bedenk ook wel dat de transfersnelheden die worden genoemd (85Mbps, 200Mbps enz) theoretische maximums zijn en dat je, afhankelijk van de omstandigheden blij mag zijn als je al een kwart haalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Niet online
Sorry, maar UTFS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisAB
Ik heb de meeste verhalen gelezen maar vroeg gewoon of er mensen tips hadden en met bepaalde producten ervaring hebben? En zo ja wat is een goed merk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Belgar schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 13:06:
wat verwacht je? streaming HD? dan waarschijnlijk niet. verlengen van je internet om boven even je email te lezen? go for it.
Ik gebruik het nu al drie jaar met volle tevredenheid. Ook om online mee te gamen ja. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 01:41
TS : Je was in dit topic bezig.

En _ik_ zou niet voor Sweex kiezen.

Maar een beetje zoeken kan ook geen kwaad, omdat er al veel over geschreven is, en er zelfs een tijdje terug nog een test gedaan is in één van de NL computerbladen.

Met Homeplug / DLan / Powerline als zoekterm zul je meer tegen komen dan Powerlan.

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Lees dit http://www.hardware.info/...st_32_powerline_adapters/ (en kom dan nog maar ns terug ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:57

Croga

The Unreasonable Man

Mijn persoonlijke ervaring:

Ik heb een tijdje met de 85Mb adapters gewerkt en dat ging redelijk, ook met streaming (SD) video.
Later overgestapt op de 200Mb kastjes van Linksys. Dat ging lange tijd goed, ook met gamen (vooral WoW). Totdat onze keuken verbouwd werd (let op! De kastjes zaten op groepen die helemaal los stonden van de keuken). Hierna alleen maar problemen. Uitval van minuten, latency van seconden. Maar alleen als het licht in de keuken aan stond.

Powerline/Powerlan/etc. adapters zijn, in mijn ervaring, goed te doen maar enorm gevoelig. Voor mijn gebruik té gevoelig dus ik heb alsnog een kabel getrokken en nooit spijt van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:16
In mijn ogen is Sweex een merk wat je kunt gebruiken wanneer je het niet constant gebruikt.
Bijvoorbeeld een voeding van Sweex kun je gebruiken wanneer je de computer niet regelmatig gebruikt en dan ook nog eens niet voor lange tijd aan hebt staan.

Ditzelfde geldt voor zo'n adapter. als je het af en toe wilt gebruiken voor mail checken e.d., dan kun je makkelijk een sweex gebruiken. Gebruik je het om langere tijd te downloaden op volle snelheid, dan zou ik het afraden.

Ik dacht zelf dat netwerk via de stroomaansluiting toch wel goed werkte, maar blijkbaar valt dit nog gigantisch tegen. Heb er zelf voor de rest geen ervaringen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisAB
Bedankt voor de reacties. Ik sla deze techniek waarschijnlijk toch even over en ga denk toch liever voor een stukje bedraad en dan een accespoint erbij.. Of toch maar is alles overhoop en een kabel leggen onder de vloer in kruipruimte..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsl
  • Laatst online: 18-06 20:00
ChrisAB schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 14:54:
Bedankt voor de reacties. Ik sla deze techniek waarschijnlijk toch even over en ga denk toch liever voor een stukje bedraad en dan een accespoint erbij.. Of toch maar is alles overhoop en een kabel leggen onder de vloer in kruipruimte..
misschien mosterd na de maaltijd, maar als je mogelijkheid hebt om een kabel te trekken, doe het! Je gaat er zeker plezier van beleven in de toekomst omdat je een betrouwbare verbinding hebt die best veel data kan verstouwen. Mijn vader heeft een Sony 32W5500. Deze TV ondersteunt DLNA. Toen hij nog een kabel dwars door de woonkamer had liggen keek hij nooit zoveel films, maar downloadde hij deze en brandde ze op dvd. Een paar maanden geleden heb ik met hem alles aangepakt en sindsdien wordt het continue gebruikt.

Daarnaast weet je niet wat de toekomst gaat brengen, we had het 10 jaar geleden immers in zn hoofd gehaald om alvast een LAN kabel te trekken naar zn TV want die kon binnenkort toch wel het netwerk in. Met een UTP kabel kun je veel, ethernet is toch en behoorlijk goede standaard om data van A naar B te pompen en dat zal naar mijn mening alleen nog maar meer en meer worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melluh3
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-02-2024
Is dit een beetje een mooie prijs?
http://www.aanbiedingskna...op/product/400014762.html

Ik ben momenteel in het bezit van een Belkin (200 MBPS) setje, maar één van de kastjes heeft heb begeven. Ik ben nu op zoek naar een niet al te dure vervanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Die prijs is niet geweldig. Staan hier nog genoeg andere.

[ Voor 49% gewijzigd door Nivk op 08-05-2010 13:07 ]

Pagina: 1