Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

IE8 "werkt niet meer"

Pagina: 1
Acties:

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-11 15:19
hallo,

sinds een week of 2 heb ik problemen met mijn IE8. Ik heb windows 7 64 bit (alles is legaal). Alle updates zijn geinstalleerd.

Ik heb regelmatig dat mijn IE zegt dat er een probleem is met de website, deze afsluit en opnieuw laad. Dit is erg vervelend met gewoon surfen maar helemaal wanneer je bijv een filmpje aan het kijken bent of iets aan het downloaden bent via IE zelf. Hier stopt hij dan mee en gaat de pagina opnieuw laden. Ik krijg de volgende melding:
Afbeeldingslocatie: http://img687.imageshack.us/img687/2522/ieafgeslotenmelding.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img406.imageshack.us/img406/6348/ieafgesloten.jpg

iemand enig idee wat dat kan zijn? Ik heb voor zover ik weet niets aan de instellingen van IE aangepast.

[ Voor 8% gewijzigd door thewizard2006 op 06-05-2010 13:42 ]

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
Nuttige foutmelding :')

Een keer alle cache en temp files legen/weggooien, instellingen resetten, eventuele plugins verwijderen/updaten?

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-11 11:37
Meer informatie zou welkom zijn.

Zoals onder anderen maar niet gelimiteerd tot:
- Geïnstalleerde software (o.a. bepaalde virusscanners willen dit probleem nog wel is veroorzaken door zicht te intergreren als plug-in bv. McAfee Anti-Spyware Enterprise).
- Versie van Windows 7 x64 (Starter, Home Premium, Professional, Ultimate, Enterprise)
- Wat heb je zelf al gevonden als oplossing en geprobeert (als je niet weet wat je doet kan 99,5% van alle oplossingen ook weer een ander probleem veroorzaken).
- Add-ons in Internet Explorer. (Extra -> Invoertoepassingen beheren -> Weergeven -> Alle invoertoepassingen)
- Hardware van de PC (moederbord het belangrijkst aangezien bepaalde chipsets ook problemen kunnen veroorzaken).

Maar de grootste kans is zoeken in je add-ons in Internet Explorer.

• thewizard2006
Als ik meer informatie zou hebben zou ik het absoluut posten (en dan zou ik het waarschijnlijk zelf kunnen oplossen) :) Ik hoop meer dat er iemand is die het zelfde heeft gehad en een oplossing heeft.

Ik gebruik geen virusscanner.
Ik heb windows home premium
Ik heb via google gezocht maar niets gevonden
Ik heb geen speciale add ons voor IE
Afbeeldingslocatie: http://img21.imageshack.us/img21/1614/toepassingen.jpg

hardware:
Gigabyte GA-P55M-UD2 (niet recentelijk een bios update oid gedaan en draait al een half jaar goed)
Intel Core i5 750
Sapphire HD5850 1GB GDDR5 PCI-E (Game Edition)
OCZ 4GB PC3-10666 Dual Channel Kit
Corsair ATX,520W,24P
Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB

Ik zal eens beginnen met alle cache weg te gooien. In iedergeval alvast bedankt voor het meedenken.

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Mijn IE8 crasht sins enige tijd ook om de haverklap. De 64bit versie werkt tot nog toe wel goed, echter heeft deze geen flash ondersteuning. Ik denk dat het aan een add-on ligt. Echter wilt hij de startpagina niet eens meer laden. Heb al een scan met Hitman Pro gedaan, maar die vond niks.

EDIT:

Lag bij mij blijkbaar aan IE7pro. Na deinstallatie werkt IE8 weer zoals het hoort.

[ Voor 36% gewijzigd door Dj-sannieboy op 06-05-2010 12:58 ]

• thewizard2006
ik heb nooit IE7 gehad.

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-11 11:37
Volgende stap zou ik ondernemen met de informatie nu geleverd:
- Wat heb je een week of 2 geleden gedaan toen dit probleem begon, ik kan me niet voorstellen dat er niet iets is geïnstalleerd op de datum dat dit probleem begon namelijk, indien dit zo is, is het probleem hoogst waarschijnlijk op te lossen door deze software ook weer te verwijderen.
- Points to below. Ik zeg niet dat je niet prima zonder virusscanner kan draaien (sandboxen, virtual machines voor dl's, mogelijk schadelijke programma's met een gelimiteerde account openen) maar zo'n 85% van de gebruikers zonder virusscanner doet dit niet.

En als deze stap niks opleverd overgaan op deze stappen:
- Uitschakelen Realplayer G2 Control plugin (of deïnstalleren Realplayer als je deze kan missen)
- Windows Live Toolbar deïnstalleren (Windows Live setup starten en alles verwijderen behalve de live messenger)
- Alle Accelerators uitschakelen (of verwijderen) indien dit niet gedaan is.

En als dit niks oplevered:
- IE8 in Windows Fuctions verwijderen, opnieuw opstarten en dan weer toevoegen in Windows Fuctions, staan in ieder geval alle registry entries voor IE8 weer recht.

[ Voor 24% gewijzigd door Starke op 06-05-2010 14:33 . Reden: Meer info ]

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

thewizard2006 schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 12:49:
(...)
Ik gebruik geen virusscanner.
Ik heb windows home premium
(...)
Begin eens met scannen voor virussen ;) En welke Windows is dat, precies ;)

Een andere mogelijkheid is Fix it center, dan gaat je Windows ook zelf even zoeken naar problemen en oplossingen.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• thewizard2006
neuh, het is geen virus.
het betreft zoals gezegd windows 7 home premium 64bit met IE8 versie 8.0.7600.16385 met alle updates die mogelijk zijn via de standaard update functionaliteit van windows.

Ik heb fix it center gedownload en gedraaid. frapant is wel dat hij problemen geeft bij de controle op het punt: Internet explorer freezes or crashes. Hier heeft hij een probleem nl errorcode 0x803C010A
Als ik dit opzoek op google krijg ik problemen met printers te zien. Nu heb ik wel recentelijk een brother DCP-195C aangesloten. De updates verkregen via windows zelf. apart.

• IntoDevel
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-06 12:20
Draai IE eens zonder add-ons (via start -> type: internet explorer (no add-ons)). Verder kan je eens proberen de printer los te koppelen en te kijken wat er dan gebeurt. En toch ook eens een online scan van Eset uitvoeren. http://www.eset.com/online-scanner/run Het kan geen kwaad om het in ieder geval uit te sluiten dat je een virus hebt. De online scan draait niet at runtime dus je merkt er niks meer van na 1 keer scannen.

• thewizard2006
Ik draai nu al 6 dagen zonder dit probleem. Grote kans nadat het was toen ik fix it center heb gedraaid. Verder heb ik niets uitgezet. In iedergeval bedankt voor al het meedenken!

Pagina: 1