[HTML] Link maken die Internet Explorer opent met URL

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Topicstarter
Ik dacht, dat doe ik ff....

Wij hebben een web-applicatie voor een specifieke toepassing. Deze applicatie stuurt mailtjes in HTML met daarin een link naar de gebruikers. De applicatie is een eigen brouwsel van onze devvers en hij werkt alleen goed in Internet Explorer. De links zijn simpel: <A HREF="http://server/document.htm">Klik hier</A>

Echter, onze gebruikers hebben ook de vrijheid om Firefox te gebruiken (alle PC's zijn standaard uitgerust met beide browsers en ook Firefox wordt centraal geupdate.

Een gebruiker die Firefox als standaard-browser heeft ingesteld, opent de links in de e-mails dus met Firefox. Dat werkt dus niet. Hoe kan ik in simpele HTML een link maken die specifiek IE opent met een bepaalde URL? Een shortcut op bijv. je Bureaublad maken is makkelijk, gewoon een shortcut maken naar
code:
1
"C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe" http://server/document.htm

Hoe doe ik dit in HTML?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Dat gaat niet. Je kan in HTML niet tegen de browser zeggen van een bepaalde applicatie te openen.

Zorg dat je app werkt in Fx? :P

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:38

Sebazzz

3dp

Dat kan gelukkig niet :)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:26

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Niet.
Anoniem: 39993 schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 11:54:
Een gebruiker die Firefox als standaard-browser heeft ingesteld, opent de links in de e-mails dus met Firefox. Dat werkt dus niet.
Want :?
Ik zou m'n energie daar op richten.

/spuit 11 :X

[ Voor 53% gewijzigd door RobIII op 06-05-2010 11:59 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Snake schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 11:55:
Dat gaat niet. Je kan in HTML niet tegen de browser zeggen van een bepaalde applicatie te openen.

Zorg dat je app werkt in Fx? :P
Geen optie. De personen die die applicatie programmeren zijn wetenschappers met enige programmeer-ervaring. Er is verder ook absoluut geen noodzaak om de applicatie werkend te krijgen in Firefox.

Jammer dat dat niet kan. Zou het leven van onze gebruikers een stuk makkelijker maken. Wellicht moeten we dan maar gewoon de mailtjes uitbreiden met korte uitleg en de Firefox-gebruikers erop wijzen, dat ze even handmatig naar de web-app moeten gaan via de shortcut op hun Bureaublad om de vereiste actie uit te voeren. (En dan meteen even een instructie toevoegen hoe IE weer als standaard-browser in te stellen.)

De links worden overigens in Outlook 2007 gelezen. Enkel Internet Explorer laten starten is geen probleem, dat werkt. Alleen het toevoegen van die URL (waarvan de server in de intranet-zone zit) kan dus helaas niet.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 06-05-2010 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Anoniem: 39993 schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 11:59:
Jammer dat dat niet kan. Zou het leven van onze gebruikers een stuk makkelijker maken.
En voor de rest van de wereld een ware nachtmerrie.
Wellicht moeten we dan maar gewoon de mailtjes uitbreiden met korte uitleg en de Firefox-gebruikers erop wijzen, dat ze even handmatig naar de web-app moeten gaan via de shortcut op hun Bureaublad om de vereiste actie uit te voeren.
Nee, je moet iemand in de arm nemen die je applicatie cross-browser geschikt kan maken.
(En dan meteen even een instructie toevoegen hoe IE weer als standaard-browser in te stellen.)
:X Back to the nineties *O*

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagle00789
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-05 13:00

eagle00789

Est. November 2005

Kijk anders hier eens naar: http://www.openwinforms.com/run_exe_from_javascript.html

misschien dat dat een oplossing voor je is

[ Voor 21% gewijzigd door eagle00789 op 06-05-2010 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
eagle00789 schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 12:01:
Kijk anders hier eens naar: http://www.openwinforms.com/run_exe_from_javascript.html

Dit lijkt bruikbaar. Ga ik me eens in verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

eagle00789 schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 12:01:

Dat is vast een oplossing, en er zijn nog wel een paar manieren te verzinnen. Maar wil je nou serieus suggereren dat je deze ranzige, smerige, hack werkelijk aan gebruikers wil gaan aanbieden?

Zoals ik al zei: geef eens een verklaring waarom het niet werkt in Fx (of non-IE browsers)? Misschien is het met 2 regels code opgelost. Ik zou m'n pijlen eerst eens richten op het oplossen van het probleem in plaats van als een kip zonder kop symptoombestrijding te gaan toepassen en gebruikers te gaan verplichten ranzige hacks toe te gaan passen om een systeem te kunnen gebruiken (en ja, die "hack" kun je "gebruiksvriendelijk" maken en uitdelen middels een GPO e.d. maar dat is niet de issue hier).

[ Voor 40% gewijzigd door RobIII op 06-05-2010 12:10 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
RobIII schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 12:01:
[...]

En voor de rest van de wereld een ware nachtmerrie.
Het gaat hier om een interne server, die in Windows in de "intranet-zone" zit. Server is niet bereikbaar vanuit buiten de organisatie. Dat je niet naar een server in je "internet-zone" of in de "restricted-zone" moet kunnen linken op deze manier, lijkt mij evident.
[...]

Nee, je moet iemand in de arm nemen die je applicatie cross-browser geschikt kan maken.
Gaat niet gebeuren. Kan ik wel voordragen, maar dan weet ik al wat de reactie vanuit het management gaat zijn. (Ik ga wel even samen met de "opper-devver" kijken, maar ik vrees dat het een enorme klus gaat worden.)
[...]

:X Back to the nineties *O*
Support ontlasten, noem ik dat. Die vraag gaat anders natuurlijk 50 keer per maand gesteld worden (door veelal dezelfde personen).

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 06-05-2010 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-04 00:27
Dus je applicatie werkt niet in Firefox ? Zou je je pijlen niet daarop richten ipv een ranzige pleister ?
Best knap overigens dat het niet in Firefox werkt. Hoe krijgen ze dat voor elkaar ? Heeft het te maken met authorisatie ?

woei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lenny77
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-04 16:56
Als de server waar de applicatie op draait, altijd hetzelfde is kan je in Firefox ook IETab (of IETab 2 voor Vuurvossen nieuwer dan 3.5) gebruiken. Server toevoegen aan de lijst met sites die altijd in IE geopend moeten worden en klaar.

"To overcome other's armies without fighting is the best of skills" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
pasz schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 12:08:
Dus je applicatie werkt niet in Firefox ? Zou je je pijlen niet daarop richten ipv een ranzige pleister ?
Best knap overigens dat het niet in Firefox werkt. Hoe krijgen ze dat voor elkaar ? Heeft het te maken met authorisatie ?
Nee, NTLM is geconfigureerd in Firefox. Firefox authenticeert ook automatisch bij Sharepoint bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Lenny77 schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 12:09:
Als de server waar de applicatie op draait, altijd hetzelfde is kan je in Firefox ook IETab (of IETab 2 voor Vuurvossen nieuwer dan 3.5) gebruiken. Server toevoegen aan de lijst met sites die altijd in IE geopend moeten worden en klaar.
Ga ik ook bekijken. Bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46765

(ik zie dat er al iemand me voor was)
Misschien kan je voor je FF gebruikers wat met IETab 2
http://www.ietab.net/home
Als ik het goed begrijp kan je dan aangeven welke url's standaard geopend worden in een IE venster binnen Firefox

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 46765 op 06-05-2010 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-04 11:20

Bosmonster

*zucht*

[...]
Er is verder ook absoluut geen noodzaak om de applicatie werkend te krijgen in Firefox.
Ehh... blijkbaar wel dus, als een gedeelte van je gebruikers Firefox gebruikt..
Zou het leven van onze gebruikers een stuk makkelijker maken.
Nee, dat maakt hun leven niet makkelijker. Wat hun leven makkelijker maakt is als je je apps gewoon compatible maakt.

Dit is helemaal niet moeilijk namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Wat is iedereen principieel zeg... Iedereen weet toch hoe het er in een (middel)groot bedrijf aan toe gaat? Natuurlijk is het beter om je app crossbrowser compatible te maken, maar als dat niet gaat (om welke reden dan ook), dan gaat het niet. :)

Permanent wintericon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-01 15:49

MoietyMe

zij/haar

Bij het bedrijf waar ik werk wordt je afgebrand als je je app niet cross-browser/platform maakt. Wij hebben ook weinig klanten die Windows/IE-only werken, veel hebben een mix icm Apple, FireFox, Safari, Opera, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-04 08:48
Wokkels schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 12:27:
Wat is iedereen principieel zeg... Iedereen weet toch hoe het er in een (middel)groot bedrijf aan toe gaat? Natuurlijk is het beter om je app crossbrowser compatible te maken, maar als dat niet gaat (om welke reden dan ook), dan gaat het niet. :)
Er is geen enkele goede reden te verzinnen waarom je een webapp niet cross browser hebt gemaakt. Cross browser is met de HTML standaarden en een fatsoenlijk Javascript framework eenvoudig te behalen! Die devvers moeten naar mijn mening flink aangepakt worden :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:38

Sebazzz

3dp

Zoals al gezegd is zijn het geen echte devvers. Ik kan mij voorstellen dat het een app is dat jaren geleden is ontwikkeld dus dan is het logisch dat het niet werkt. Zelfs Magister (een cijfersysteem) werkt niet fatsoenlijk in Firefox, en dat is een vrij recent ontwikkelde app,

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Sebazzz schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 12:51:
Zoals al gezegd is zijn het geen echte devvers. Ik kan mij voorstellen dat het een app is dat jaren geleden is ontwikkeld dus dan is het logisch dat het niet werkt. Zelfs Magister (een cijfersysteem) werkt niet fatsoenlijk in Firefox, en dat is een vrij recent ontwikkelde app,
Exact. Ik word een beetje moe van dat principiële gebeuren hier op GoT. Iemand vraagt om een oplossing voor een probleem waarvan hij de bron niet kan aanpakken en krijg bijna alleen maar rants over wat er fout aan is. Dat het zo niet goed werkt weet de TS toch zelf ook wel, en na de uitleg van de TS waarom het niet anders kan NOG blijven roepen dat hij dan toch maar de app moet aanpassen is ronduit dom en kortzichtig.

Sorry voor de OT. :)
/rant

Permanent wintericon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Good Fella schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 12:41:
Bij het bedrijf waar ik werk wordt je afgebrand als je je app niet cross-browser/platform maakt. Wij hebben ook weinig klanten die Windows/IE-only werken, veel hebben een mix icm Apple, FireFox, Safari, Opera, etc.
Bij het bedrijf waar ik werk.... niet. Ik snap best, dat in een ideale wereld de applicatie aangepast zou worden. Maar als je echt denkt, dat we hier misschien wel vele duizenden euro's gaan uitgeven om een probleem met een linkje in Outlook op te gaan lossen (het is een zeer complexe wetenschappelijke applicatie), dan moet je toch echt even wakkergeschud worden: isn't gonna happen. Het starten van de applicaties via de shortcuts op de desktop is geen probleem: ze openen gewoon al netjes in IE.

Het zou een ander verhaal zijn, als we deze web-applicaties zouden gaan aanbieden aan klanten. In dat geval zal er goed gekeken moeten worden naar de code, om deze voor ten minste de 4 grootste browsers (en daarmee waarschijnlijk ook wel de rest) compatible te maken. En in dat geval kunnen we daar ook gewoon een business-case voor schrijven, welke door het management gehonoreerd zal worden.

We kunnen de boel ook omdraaien: het probleem is ontstaan nadat we formeel Firefox zijn gaan ondersteunen. De goedkoopste en eenvoudigste oplossing zou zijn: dit terugdraaien en een als default ingestelde Firefox weer als "de fout" gaan bestempelen. Ik zoek dus een simpele oplossing, om dat te kunnen voorkomen. Ik heb inmiddels een tweetal tips gekregen, waar ik dat misschien mee kan bereiken. De IEtab 2 tip lijkt mij het meest geschikt. Firefox geautomatiseerd uitrollen, configureren en updaten via GPO is toch al een puinhoop. Dan kan dit ene dingetje er nog wel bij.

Firefox hebben we niet nodig, die applicatie wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Anoniem: 39993 schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 13:28:
Maar als je echt denkt, dat we hier misschien wel vele duizenden euro's gaan uitgeven om een probleem met een linkje in Outlook op te gaan lossen (het is een zeer complexe wetenschappelijke applicatie), dan moet je toch echt even wakkergeschud worden: isn't gonna happen. Het starten van de applicaties via de shortcuts op de desktop is geen probleem: ze openen gewoon al netjes in IE.
Vanuit pragmatisch oogpunt begrijp ik het prima hoor; er zijn een paar "oplossingen" en die werken. Probleem opgelost. Maar we hebben (of ik heb er over heen gelezen) nog steeds niet vernomen waarom het niet zou werken in FireFox. Je hebt het over vele duizenden euro's maar misschien is het opgelost met een kleine fix in een javascriptje dat bokt ofzo. Als het nou aan ActiveX zaken ligt ofzo dan verandert dat de zaak wel maar dan is het voor ons dus wél handig te weten waar het knelpunt zit. En dan is het advies dus eerder (en terecht imho): zoek het knelpunt en kijk of je er iets aan kunt doen i.p.v. meteen zakan als custom protocol handlers te gaan gebruiken of ("onnodige") plugins etc. All I'm saying is: weeg je opties eens goed af. Meteen zaken gaan "oplossen" zonder de oorzaak te kennen (lees: wij kennen 'm niet, jij misschien wel) is niet slim.

[ Voor 10% gewijzigd door RobIII op 06-05-2010 13:44 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
RobIII schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 13:42:
[...]

Vanuit pragmatisch oogpunt begrijp ik het prima hoor; er zijn een paar "oplossingen" en die werken. Probleem opgelost. Maar we hebben (of ik heb er over heen gelezen) nog steeds niet vernomen waarom het niet zou werken in FireFox. Je hebt het over vele duizenden euro's maar misschien is het opgelost met een kleine fix in een javascriptje dat bokt ofzo. Als het nou aan ActiveX zaken ligt ofzo dan verandert dat de zaak wel maar dan is het voor ons dus wél handig te weten waar het knelpunt zit. En dan is het advies dus eerder (en terecht imho): zoek het knelpunt en kijk of je er iets aan kunt doen i.p.v. meteen zakan als custom protocol handlers te gaan gebruiken of ("onnodige") plugins etc. All I'm saying is: weeg je opties eens goed af. Meteen zaken gaan "oplossen" zonder de oorzaak te kennen (lees: wij kennen 'm niet, jij misschien wel) is niet slim.
Ik vermoed, dat het om meer dan 1 oorzaak gaat. Er wordt in ieder geval gebruik gemaakt van (zelfgemaakte) ActiveX-controls.

IEtab 2 werkt feilloos. Is alleen niet uit te rollen via GPO, voor zover ik nu heb gevonden. Maar, de echte fanatieke Firefox-gebruiker heeft er vast geen problemen mee, om 1 korte manual door te lopen om Firefox als default-browser te kunnen houden. Zeker als ze erbij verteld wordt, dat het intranet (Sharepoint) er dan ook echt uit komt te zien zoals het bedoeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Wokkels schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 12:27:
Dit heeft niets met principes te maken. Voor een bedrijf waar alleen IE gebruikt wordt lijkt het me ook geen probleem.

Maar hij heeft hier een userbase die ook Firefox gebruikt. Dan is het toch logisch dat je het compatible maakt met de software die je gebruikers gebruiken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bosmonster schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 13:52:
[...]

Dit heeft niets met principes te maken. Voor een bedrijf waar alleen IE gebruikt wordt lijkt het me ook geen probleem.

Maar hij heeft hier een userbase die ook Firefox gebruikt. Dan is het toch logisch dat je het compatible maakt met de software die je gebruikers gebruiken :?
Nee. Dat is helemaal niet logisch. Nogmaals: we hebben Firefox helemaal niet nodig. Wel willen we de gebruikers tegemoetkomen, door het te installeren, configureren, updaten en het gebruik toe te staan. Maar als we daarvoor onze core-business moeten gaan aanpassen, dan willen we dat niet meer....

Maar deze discussie gaat nu wel erg off-topic.

Edit: Die core-business zit meer aan de wetenschappelijke kant van die crappy web-applicatie. Ik wens de programmeur die de applicatie moet gaan herschrijven heel, heel, heel veel succes. Zal hij zeker nodig hebben. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 06-05-2010 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Wokkels schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 13:01:
[...]

Exact. Ik word een beetje moe van dat principiële gebeuren hier op GoT.
GoT bevat over het algemeen webdevelopers die gebruikers en kwaliteit op de eerste plaats zetten. Als je daar moe van wordt...
Anoniem: 39993 schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 13:57:
[...]

Nee. Dat is helemaal niet logisch. Nogmaals: we hebben Firefox helemaal niet nodig. Wel willen we de gebruikers tegemoetkomen, door het te installeren, configureren, updaten en het gebruik toe te staan. Maar als we daarvoor onze core-business moeten gaan aanpassen, dan willen we dat niet meer....

Maar deze discussie gaat nu wel erg off-topic.
Als je core-business crappy IE-only html maken is dan heb je gelijk :+

Maar idd, we gaan off topic. Je hebt je oplossing met IETab.

[ Voor 21% gewijzigd door Bosmonster op 06-05-2010 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterkuli
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-05 10:56
Anoniem: 39993 schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 13:48:
[...]

Ik vermoed, dat het om meer dan 1 oorzaak gaat. Er wordt in ieder geval gebruik gemaakt van (zelfgemaakte) ActiveX-controls.
Uhm...ActiveX wordt niet in FF ondersteund voor zover ik weet. Ligt het probleem daar niet gewoon? Kijk HIER eens, wellicht is dit oplossing 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieturp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-05 02:16

pieturp

gaffa!

Ik begin toch nieuwsgierig te worden naar de aard van de app. Waar wordt ActiveX hier dan voor gebruikt? File/computer access, berekeningen, of "slechts" presentatie? Misschien een combinatie?

Nogmaals: gewoon uit nieuwsgierigheid, en stiekem ook om een idee te krijgen of "de duizend(en) euro's extra ontwikkelkosten" wel (enigszins) gegrond kunnen zijn ;)

... en etcetera en zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 356927

Als een applicatie geschreven is voor IE, en hij werkt ook op IE hoeft hij toch niet meteen te werken op Firefox. :/

Het is wenselijk, maar als hij alleen binnen het bedrijf gebruikt wordt en het doel niet is om veel gebruikers te trekken maar om iets werkends op te leveren. Waarom niet. Vooral als hij jaren geleden ontwikkeld is voor bijvoorbeeld IE6 ga je het geld er niet aan besteden om hem te herschrijven.

Soms lijkt het wel dat principe boven praktijk gaat op Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Anoniem: 356927 schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 00:35:
Ik zal niet ontkennen dat we hier soms wat perfectionistisch zijn en wat kunnen neuzelen over (al dan niet schijnbare) onbelangrijke details; anderzijds is het denk ik voor velen een les geweest afgelopen jaren waardoor we nu juist in de hele puinzooi met backwards compatibility, IE-only meuk etc. zitten. Juist dat soort zaken hebben ons zo gevormd tot de mierenneukers en perfectionisten die we zijn. Een hack a-la custom pseudo-protocol handlers geven ons dan ook een vieze smaak in de mond en we zullen er alles aan doen om dat soort hacks te voorkomen.
Soms kun je, inderdaad, niet om een hack heen; soms is het gewoon technisch niet haalbaar of juist financieel een no-go. Soms is het het verschil tussen 2 minuten werk en 2 maanden werk. Soms is het de meest pragmatische keuze. Maar dat was allemaal in het begin en de aanloop van het topic nog helemaal niet duidelijk en uitgesloten. We zullen dan eerder trachten het 'bad idea' om te vormen naar een 'right way' dan een ranzige hack aanbieden. Is dat werkelijk zo gek?

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
pieturp schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 23:25:
Ik begin toch nieuwsgierig te worden naar de aard van de app. Waar wordt ActiveX hier dan voor gebruikt? File/computer access, berekeningen, of "slechts" presentatie? Misschien een combinatie?

Nogmaals: gewoon uit nieuwsgierigheid, en stiekem ook om een idee te krijgen of "de duizend(en) euro's extra ontwikkelkosten" wel (enigszins) gegrond kunnen zijn ;)
Helaas kan ik hier, op korte termijn, geen antwoord op geven. Ik sta buiten de ontwikkel-club en het zou ons (ontwikkel-club + IT support) veel tijd kosten om dit in kaart te brengen. Het is niet dat ik dit niet wil uitzoeken, maar ik heb er voorlopig simpelweg de tijd niet voor en ik krijg voorlopig ook fomreel niet de ruimte om hier tijd voor te maken. (En ik ben er vrij zeker van, dat dit voor onze ontwikkel-club ook opgaat.)

Wellicht komt daar verandering in, als de situatie gaat veranderen. Wie weet wil men ooit in de toekomst de applicatie(s) wel gaan neerzetten bij klanten en dan is er een duidelijke business-case waarmee die ruimte er ongetwijfeld zal komen. Wie weet kan er dan zelfs wel een specialist ingehuurd worden om de problemen in kaart te brengen en (in samenwerking met onze mensen) op te lossen. Het is best mogelijk, dat dan blijkt dat de problemen helemaal niet zo groot zijn en eenvoudig op te lossen zijn. Maar men wil hier nu gewoon niet in investeren. En gezien het feit dat we nu langzaam uit een recessie aan het klimmen zijn, kan ik daar ook begrip voor opbrengen. (First things first.)

Ik ben blij, dat we voor nu toch onze gebruikers kunnen ondersteunen bij het gebruik van Firefox. Het zou erg jammer zijn geweest, als we hiermee zouden moeten stoppen vanwege deze ene eigen applicatie. Volgende week ga ik een korte handleiding schrijven voor 2 types gebruikers:
1. De n00b-gebruiker die het voor elkaar heeft gekregen om ongewild (en vaak zelfs ongemerkt) Firefox als default browser in te stellen. (Deze gebruikers moeten gewoon IE weer als default instellen.)
2. De gebruiker die bewust kiest voor Firefox als default browser. (Deze gebruiker moet even IEtab 2 installeren in Firefox en een door ons beschikbaar gestelde settings-file importeren.)

IEtab 2 verricht overigens ook "wonderen" met onze Sharepoint intranet-site. Die ziet er nu in Firefox ook perfect uit. (En inderdaad, ook ons Sharepoint-design - ontwikkeld door een externe partij - is IE-only. Het werkt wel in Firefox, maar het ziet er zonder IEtab 2 niet uit.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Anoniem: 356927 schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 00:35:
Als een applicatie geschreven is voor IE, en hij werkt ook op IE hoeft hij toch niet meteen te werken op Firefox. :/

Het is wenselijk, maar als hij alleen binnen het bedrijf gebruikt wordt en het doel niet is om veel gebruikers te trekken maar om iets werkends op te leveren. Waarom niet. Vooral als hij jaren geleden ontwikkeld is voor bijvoorbeeld IE6 ga je het geld er niet aan besteden om hem te herschrijven.

Goh.. en hoe zou het toch komen dat Nederland ongeveer het hoogste percentage IE(6) gebruik heeft ter wereld, terwijl we een van de rijkste en meest ontwikkelde landen zijn.

Het wordt tijd dat Nederlandse (met name Microsoft) developers eens wakker worden en hun vak gaan leren.

Ik zal wel weer principieel zijn, maar kan me hier echt extreem aan storen...

[ Voor 10% gewijzigd door Bosmonster op 07-05-2010 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieturp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-05 02:16

pieturp

gaffa!

Anoniem: 39993 schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 08:01:
Helaas kan ik hier, op korte termijn, geen antwoord op geven. [...]
Jammer. Maar wel begrijpelijk. Misschien lezen we in de toekomst er nog 'ns wat over :)

... en etcetera en zo

Pagina: 1