[Win7] crash na verwisselen harddisks*

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers.

Ik zal maar gelijk met de deur in huis vallen.

Ik heb op mijn stage 2 identieke (voorzover ik weet, hetzelfde type, etc.) werkstations. Op het eerste werkstation heb ik een 32 bit windows 7 installatie van het bedrijf uitgevoerd en dat was verder prima. Nu verwisselde ik de harde schijf van Werkstation 1 naar Werkstation 2 en hoopte dat ik dan Windows 7 gewoon kon opstarten, maar dit is helaas niet het geval. Bij het opstarten van Windows 7 sluit de pc af en start dan weer opnieuw op. Ik heb al meerdere keren een repair vanaf de windows 7 cd uitgevoerd zonder success.

Dus mijn vraag is, wat kan er aan de hand zijn?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Geef eens wat specifieke informatie over het probleem. Waar start de PC precies opnieuw op? Doet hij dat continu? Krijg je een foutmelding? Doet veilige modus het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 10:01

@r!k

It is I, Leclerq

Ik heb op mijn stage 2 identieke (voorzover ik weet, hetzelfde type, etc.) werkstations
Dikke kans dat er toch verschil in zit, waarschijnlijk iets andere chipset of iets dergelijks.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Staat 1 van de 2 niet toevallig op IDE mode en de andere op AHCI mode?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Na de bios, dus als ie de melding geeft: "Starting Windows" crasht ie, de volgende keer dat ie opstart vraagt ie of je in recovery mode of normaal wilt opstarten. Als je dan voor normaal opstarten kiest gebeurd het hele trucje opnieuw. Er verschijnt geen foutmelding, geen blue screen, hij start gewoon opnieuw op.

Ben nu even aan het kijken naar het programma DART van microsoft, dat ziet er behoorlijk uitgebreidt uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Er gaat 'iets' fout bij het opstarten, en daar maakt je windows melding van. Vervolgens start je gewoon weer dezelfde fout-opstartende configuratie op met 'normaal' opstarten.
Waarom kies je niet een keer voor veilige modus? misschien dat er dan ook zomaar meer informatie aan je wordt overhandigd ;)

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Okey ik heb net geprobeerd in safe mode te booten, maar zelfs die crasht na 2-3 seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X_lawl_X
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-09 16:13
Heb je opnieuw opstarten na een systeemcrash aanstaan? Als dit aanstaat start de PC meteen opnieuw op na een BSOD waardoor je hem niet te zien krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-09 15:44
Wat is eigenlijk de reden om de harde schijf te verwisselen tussen twee identieke workstations? Is het dan niet gewoon makkelijker om de hele workstations te wisselen of gewoon op de andere ook een schone windows 7 installatie te zetten? ;) :+

PVOutput: https://pvoutput.org/list.jsp?sid=96760

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06 15:52

JvW

On my way home...

Verwijderd schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 11:34:
Beste Tweakers.

Ik zal maar gelijk met de deur in huis vallen.

Ik heb op mijn stage 2 identieke (voorzover ik weet, hetzelfde type, etc.) werkstations.......
en nog wat.
Wellicht kun je een hoop geneuzel en gedoe voor zijn door even goed te checken of de systemen absoluut identiek zijn.

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad, check eerst de specificaties even. een identiek uiterlijk wil nog lang geen identiek innerlijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
MisterX1992 schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 20:53:
Wat is eigenlijk de reden om de harde schijf te verwisselen tussen twee identieke workstations? Is het dan niet gewoon makkelijker om de hele workstations te wisselen of gewoon op de andere ook een schone windows 7 installatie te zetten? ;) :+
Dat inderdaad. Nu ben je veel langer kwijt.
MediJack schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 20:59:
[...]

Wellicht kun je een hoop geneuzel en gedoe voor zijn door even goed te checken of de systemen absoluut identiek zijn.
En dit, +3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
1) Ik weet zeker dat beide pc's identiek aan elkaar zijn (ze zijn per tientallen tegelijk via dell gekocht dus dat valt dan ook wel te verwachten)

2) Mijn situatie is dit: Ik moet het BItlocker encryptie systeem testen op een computer, en een van de test scenario's was ook dat ik moest testen wat er zou gebeuren als bijvoorbeeld het moederbord kapot zou gaan, en ik de schijf in een identieke pc zou moeten plaatsen. Zou Bitlocker dan nog werken, hoe zit het met de bestanden etc. Dus dat is mijn motivatie om het OS te laten opstarten en niet een schone installatie uit te voeren. Ik heb bitlocker trouwens niet aanstaan tijdens de verwisseling van de harde schijven.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2010 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Details!

Crash betekent foutmelding betekent opzoekbaar betekent mogelijk oplossing :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06 15:52

JvW

On my way home...

Met ^^

Volgens mij zou e.e.a. gewoon moeten werken indien het inderdaad identieke systemen zijn. Al weet ik niet hoe WGA (of hoe dit nu ook heet) hiermee omgaat. Geven de onderdelen een uniek kenmerk mee waardoor dit soort uitwisselingen niet kunnen? Lijkt me gek, en dan nog had het niet tot een crash moeten leiden maar tot een waarschuwing o.i.d.

En voor de tweede keer geef je aan dat de systemen identiek zijn omdat je dat verwacht. Ik ben het wel met je eens, maar je kunt altijd de boel even openmaken en checken.
En als je tientallen van deze workstations hebt kun je wellicht ook dit trucje even proberen met een andere 'ontvanger'-PC dan wel een andere 'donor'-PC. Misschien een toevalligheid dat deze combo niet werkt.

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 09:43
En ook al zijn ze in hardware exact hetzelfde, alleen een andere bios instelling (AHCI/RAID/IDE, zie opmerking Snake) kan dit al veroorzaken. En als je gebruik maakt van TPM voor BitLocker kun je het mb niet zomaar omwisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb net even gekeken naar de drive instellingen in de bios en deze vergeleken met het oude systeem. De instelling op het werkstation waarop het niet werkte moest op Legacy gezet worden en toen deed ie het perfect.
Ik zat zo erg te kijken naar de hardware dat ik nauwelijks aan de BIOS had gedacht.

Ontzettend bedankt voor alle hulp, dit zal me zeker niet nog een keer gebeuren :)
Pagina: 1