[FP] Dubbele telling bij modden

Pagina: 1
Acties:
  • 434 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackPoint
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-10 23:54
Als ik mod op de FP komen er 2 stemmen names mij.
Links met +1 stem, klik ik daarna op +3 dan zie ik plaatje rechts. Bij +3 staan nu dus 2 stemmen. Bij +1 zijn er 1 af.

Afbeeldingslocatie: http://www.freeimagehosting.net/uploads/51bda3827e.png

Als ik een aantal keer wissel tussen +1 en +3 springen er steeds 2 stemmen over.
Heb ik (zonder dat ik het weet) meer rechten? Voor zo ver ik weet ben ik geen PowerMod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:32

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Heel gek idee hoor, maar zou er tussen de honderden andere bezoekers toevallig iemand anders ook op +3 geklikt kunnen hebben?

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-10 21:37
Waarschijnlijk gewoon een caching-gevalletje waarbij er toevallig net iemand tegelijk met jou +3 stemde. Probeer het nog eens bij een andere reply in plaats van je te baseren op één stem? ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackPoint
Als ik een paar keer heen en weer klik springen er steeds 2 stemmen over.
Ik F5 zelfs er bij, zodat het evt serverside nog berekend kan worden.

EDIT: bij andere replays is het ook.

[ Voor 12% gewijzigd door JackPoint op 06-05-2010 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-10 21:37
Doe eens CTRL + F5 (en probeer het nou eens op een andere reply, want één keer zegt natuurlijk helemaal niks :P).

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackPoint
Meerder andere replys geprobeerd. En ge ctrl-f5-t.
Nog steeds 2 stemmen.

EDIT: bij reviews is het ook

[ Voor 18% gewijzigd door JackPoint op 06-05-2010 11:41 . Reden: spelvoud, aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Dat is toch gewoon normaal, als je een 'ervaren modder' bent. Beginnende modders hebben een stem die 1x telt, ervaren modders een stem die 2x telt en ProMods/PowerMods hebben een stem die, volgens mij, 6x telt....

[ Voor 3% gewijzigd door Cadezo op 06-05-2010 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:34

Rannasha

Does not compute.

Uit de moderator-FAQ...
De moderatorstatussen verschillen in de weging die er aan de beoordelingen wordt gegeven. Moderaties van een beginnende moderator worden enkelvoudig gewogen, die van de hoogste niveaus tellen voor zes. Ervaren moderators hebben zo een grotere invloed op de gemiddelde score van een reactie dan beginnende moderators. Beginnende moderators hebben tevens beperkte mogelijkheden om reacties naar het laagste (-1) en de twee hoogste (+2 en +3) niveaus te verplaatsen. Een beoordeling van een beginnende moderator wordt pas op deze niveaus geëffectueerd als de score is bevestigd door een ervaren moderator.
Je bent blijkbaar geupgrade naar een hoger level moderator. Dit gebeurt automatisch. Alleen de speciale levels, ProMod en PowerMod, worden handmatig geselecteerd.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackPoint
Aha, cool, ik ben expert inmiddels dus
Ik zie het inmiddels ook op Kixtart in "Het kleine-mismoderatietopic deel VII"
Active
Deze status is de standaard status die elke moderator krijgt als hij begint met modereren. Deze moderators zijn meestal in de beginnende fase en hebben daarom een beperking om een reactie direct op de score +2 of -1 te zetten (een reactie zal pas effectief op -1 of +2 komen te staan als een expert deze moderatie heeft bevestigd)

Bereik: -1 tot +2
Weging: 1x
Expert
Deze status wordt automatisch gegeven aan de personen die genoeg moderaties maken en daarbij niet teveel mis-moderaties hebben. Omdat het waarschijnlijk is dat deze moderators goed modereren hebben zij een hogere weging en kunnen zij direct een reactie op de -1 en +2 score zetten.

Weging: 2x
ProMod
Een ProMod is een moderator die zich gedurende langere tijd heeft bewezen dat hij/zij goed kan modereren. De ProMods worden handmatig benoemd en het is niet mogelijk om deze status aan te vragen. Deze status heeft een sterkere weging, zodat deze mis-moderaties makkelijker kunnen herstellen. De ProMods hebben verder een ondertitel op het forum, zodat het duidelijk is dat deze veel ervaring hebben bij het modereren.

Weging: 5x
PowerMod
Als laatste de PowerMod. Deze moderators zijn onderdeel van de Tweakers.net Crew en hebben veel ervaring met modereren. Deze groep beschikt over bijzondere rechten, zoals het uitdelen van -2's wat inhoud dat een reactie niet meer zichtbaar is. Deze rechten worden ingezet in bijzondere gevallen. Deze functie is ook niet aan te vragen :+

Bereik: -2 tot +2
Weging: 5x
Opmerking: Aanvullende rechten
Kan de mod bod niet melden dat je een hogere status hebt gekregen? In zoon mooi geel berichtje?

EDIT: Op http://tweakers.net/reacties/?Action=ModPerformance zie ik trouwens het volgende
Voor deze actie moet je ingelogd zijn en minimaal meester-mod zijn.
Is dat alleen te bekijken als je de status Active hebt?

[ Voor 7% gewijzigd door JackPoint op 06-05-2010 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:21

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Die tekst is oud. :)
TMF miniFAQ is wel correct.

En de modbot is juist zoveel mogelijk naar achteren gedrongen omdat mensen er te veel rekening mee hielden. Dus die berichtjes waren er vroeger wel, maar die zijn er niet meer.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schopje LA naar TMF :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

JackPoint schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 11:46:
[...]

Kan de mod bod niet melden dat je een hogere status hebt gekregen? In zoon mooi geel berichtje?

[...]
Nee dat meldt de ModBot niet (meer). Eigenlijk willen we niet dat je je eigen status nog kunt afleiden en mogelijk gaat dat in de toekomst nog meer veranderen. :)

In elk geval lijkt me dit verder opgelost, het was geen bug maar een feature :Y)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.