Sites openen niet in Ie, Chrome en Mozilla. downloaden wel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramptje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 24-04-2023
Ik zit met het volgende probleem.

Ik heb een internetverbinding (belgacom, niet draadloos) en deze werkt. Het downloaden van bestanden en msn gaat goed en snel, maar het werkelijke surfen werkt niet. Met mijn minilaptop kan ik wel vlot surfen.

Als ik surf dan gaat dit vaak traag en een website laden is moeilijk. Vaak geeft hij de mededeling dat dit mislukt is. (Oeps! Internet Explorer kan http://.... niet vinden) Ik heb al geprobeerd met chrome, mozilla en internet explorer. dus ofwel laadt hij, ofwel laadt hij slechts gedeeltelijk zodat de layout niet klopt maar vaak meldt de browser dat het mislukt is!

Het lijkt wel alsof het met golven van 5 minuten komt. Het ene moment gaat het even, het andere niet meer.

Ik heb mijn antivirus en firewall (avast en gewone windows) er afgehaald en er nu comodo internet security opgezet maar het probleem is niet opgelost. Zelfs toen er geen antivirus/firewall opstond ging het niet!

Kan iemand mij verder helpen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Welke DNS server heb je op je clients ingesteld? Het IP van de router, of de DNS servers van je provider. Indien je het IP adres van je router als DNS hebt opgegeven, probeer dan de DNS servers van je Provider eens.

Verder mis ik nog wat informatie zoals het type router en instellingen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Klinkt inderdaad als een DNS probleem, ik gok dat als je http://62.69.184.52 intikt in je browser je wel direct ergens komt?

[ Voor 4% gewijzigd door Exorcist op 06-05-2010 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

volgens mij worden de MSN-servers ook met DNS-namen opgezocht, dus ik betwijfel het. Zit er niet een of andere firewall of zonealarm-achtige kuttool in de weg?

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Vicarious schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 12:07:
volgens mij worden de MSN-servers ook met DNS-namen opgezocht, dus ik betwijfel het. Zit er niet een of andere firewall of zonealarm-achtige kuttool in de weg?
Volgens mij niet, bij DNS problemen werkt MSN vaak nog gewoon door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Exorcist schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 12:10:
[...]

Volgens mij niet, bij DNS problemen werkt MSN vaak nog gewoon door.
DNS is toch ook 1 van de checks die in de "probleemoplosser" van MSN zit?

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramptje
Exorcist schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 11:38:
Klinkt inderdaad als een DNS probleem, ik gok dat als je http://62.69.184.52 intikt in je browser je wel direct ergens komt?
nee daar duurde het enorm lang voor er iets op scherm kwam.
Vicarious schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 12:07:
Het probleem ligt niet bij de firewall denk ik want ik heb op een bepaald moment de firewall van windows uitgeschakeld en mijn avast free eraf gegooid en toen bleef het probleem nog bestaan
Equator schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 11:31:
Welke DNS server heb je op je clients ingesteld? Het IP van de router, of de DNS servers van je provider. Indien je het IP adres van je router als DNS hebt opgegeven, probeer dan de DNS servers van je Provider eens.

Verder mis ik nog wat informatie zoals het type router en instellingen etc.
Ik weet niet zo heel veel van het router/dns/îp gebeuren af. Het is een router voor heel het gebouw. Maar niemand anders heeft er problemen mee, enkel op deze pc loopt het fout. Misschien iets heel idioots om te doen, maar ik heb zelfs de pc in een andere kamer gezet en aangesloten op een andere ethernetpoort die op een andere poort in de router is ingeplugd en daar is het probleem ook niet met opgelost.

Misschien zijn jullie nu al iets meer geinformeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem.

heb thuis een experia box van kpn, hier zitten meerdere computers aan waarbij het internet prima werkt.

omdat ik net niet genoeg verbinding heb met de experia box heb ik zelf een router(eminent EM4553) er tussen gegooid en zit ik daaraan met mn draadloze verbinding.

ik heb hier ook mn PS3 aan zitten en heb daarvoor wat poorten open gegooid en de router staat zelfs in de experia box als exposed host(anders heb ik niet de optimale verbinding met de PS3)

dit heeft altijd prima gewerkt en op begeven moment opent die pagina's heel slecht, en op het andere moment opent die ze normaal. als die ze slecht of niet opent krijg ik "de webpagina kan niet worden weergegeven" in beeld.

Heb al geprobeerd om via de experia box verbinding te maken en dan te gaan internetten maar ik krijg precies hetzelfde probleem, het maakt ook niet uit welke browser ik gebruik.

Ook kan ik niet meer met fatsoenlijke snelheden torrents downloaden, ik heb dit nog niet bij andere pc geprobeerd.(knijpt kpn p2p netwerken/downloads?)

Heb geen instellingen, wel heb ik al 2 keer mn pc helemaal opnieuw geinstalleerd omdat ik dit gewoon heel erg irritant vind.

de experia box staat al heel lang aan. maar andere pc hebben geen problemen dus lijkt me er niks mee te maken hebben

Kan iemand ons hiermee helpen?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2010 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

bramptje schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 18:10:

Ik weet niet zo heel veel van het router/dns/îp gebeuren af. Het is een router voor heel het gebouw. Maar niemand anders heeft er problemen mee, enkel op deze pc loopt het fout. Misschien iets heel idioots om te doen, maar ik heb zelfs de pc in een andere kamer gezet en aangesloten op een andere ethernetpoort die op een andere poort in de router is ingeplugd en daar is het probleem ook niet met opgelost.

Misschien zijn jullie nu al iets meer geinformeerd.
Ja, draai je een virusscanner? Ben je up2date? Gooi er eens een spyware- / malwarescanner overheen. Lavasoft Ad-aware, Spybot search & destroy oid.

Waarschijnlijk ben je gewoon geinfecteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramptje
ik draai comodo internet security de gratis editie. en heb gisteren lavasoft adaware laten lopen en hier kwam niets uit voort. behalve een aantal cookies. Probleem is daarmee nog niet opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolcode
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-11-2024
@Nylez: Zet in de EB instellingen Advanced Settings -> Internet -> Firewall -> Attack Detection het Level van High naar Medium. Dan zouden torrents/etc t wel weer moeten doen.
De firewall zelf van de EB kan gewoon aan blijven.
En af en toe de stekker een minuutje uit de EB halen wil ook nog wel eens een beetje uitmaken.

Edit: @ bramptje: wat voor router heb je? en probeer eens de NAT-table van t ding te legen en laat weten of je dan ineens wel weer normaal pagina's kunt aanroepen. Ook een vergelijkbaar iets als ik voor Nylez heb gezegd (Attack Detection Level) kan uitmaken, bij mij kan ik door dit te veranderen oa weer gewoon Google Images gebruiken op mijn ExperiaBox

[ Voor 51% gewijzigd door lolcode op 07-05-2010 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramptje
heb nog eens een volledige scan gemaakt, daar is het probleem niet mee opgelost, want er waren geen infecties
lolcode schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 10:55:
@Nylez: Zet in de EB instellingen Advanced Settings -> Internet -> Firewall -> Attack Detection het Level van High naar Medium. Dan zouden torrents/etc t wel weer moeten doen.
De firewall zelf van de EB kan gewoon aan blijven.
En af en toe de stekker een minuutje uit de EB halen wil ook nog wel eens een beetje uitmaken.

Edit: @ bramptje: wat voor router heb je? en probeer eens de NAT-table van t ding te legen en laat weten of je dan ineens wel weer normaal pagina's kunt aanroepen. Ook een vergelijkbaar iets als ik voor Nylez heb gezegd (Attack Detection Level) kan uitmaken, bij mij kan ik door dit te veranderen oa weer gewoon Google Images gebruiken op mijn ExperiaBox
Maar aangezien het probleem maar bij 1 pc is zal het wel niet aan de router liggen zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolcode
Het is wel een mogelijkheid: Omdat jouw PC door het downloaden veel meer verkeer genereert dan de anderen, is het mogelijk dat zodra de andere PC's dan een simpel webpagina-request doen die dan voorrang krijgen (en het probleem daar zich dus niet voordoet).

Ook de logs van de router bevatten waardevolle informatie. In mijn vorige post zei ik dat ik een probleem met Google Images Search had opgelost door ergens een Attack Detection Level te veranderen.
Ook hiermee was ik de enige PC in huis die hier last van had. Ik gebruikte Firefox, de anderen Internet Explorer. Als je een Google Image Search pagina aanroept, moet je browser voor elk plaatje een verbinding naar buiten opzetten. Firefox maakt deze verbindingen tegelijk, IE doet t langzamer. Doordat FF ze allemaal tegelijk maakte dacht de router van 'oh noes, interne PC doet een attack naar buiten!' en blokkeerde dat.
Elke keer als de router zoiets blokkeerde verscheen er (als ik t goed heb) een *SYN_FLOOD_TO_HOST* o.i.d. melding in de logs. Na wat googlen kwam ik erachter dat als je dat level omlaag gooide de meeste problemen weg waren.
Ik zeg 'de meeste' want ook nu heb ik hier en daar nog steeds last van een verkeerd geladen pagina.

De reden dat ik denk dat t aan je router ligt, is omdat bij mijn vorige router ik wel alles gewoon kon doen, pas toen hier een ExperiaBox in huis kwam begonnen de problemen. Exact dezelfde problemen als jij omschrijft.

De reden dat ik de NAT table noem, is omdat elke keer als je een file wil downloaden (via je browser), dan moet er in de router even een poort opengezet worden. Dit kost even tijd, maar zodra hij open staat kun je er met volle snelheid een file doorheen binnenhalen. Bij allemaal kleine plaatjes/htmlfiles/cssfiles (zoals op websites) moet er elke keer zon poort worden opengezet. Bij zulke kleine files kost t openzetten zowat meer tijd dan t binnenhalen zelf. Als je NAT table vol is, moet de router ook nog eerst op zoek gaan naar poorten die al heel lang niet meer gebruikt zijn (wat dus nog meer tijd kost, en als het te lang duurt denkt de browser van "Time-out; dus de site bestaat niet -> Laden mislukt".)
Als ik dan de NAT-table leeggooide, had ik er weer een tijdje geen last van.

Ik heb ook verschillende DNS-en geprobeerd (in Windows dan, de DNS instellingen van de router heb ik met rust gelaten daar t in de rest van t huis wel normaal werkte). Een andere DNS haalde niks uit.

Edit: Conclusie: in mijn geval lag het dus wel degelijk aan de router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramptje
Oke... ik denk dat de router van linksys is. een standaardgeval dat je krijgt bij belgacom. Ik kan er zelf niet bij omdat deze achter slot en grendel zit in de kelder. Kan ik deze Nat ed vanop mijn pc legen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolcode
Ik heb zelf nooit Linksys gehad, maar als het IP van je PC bijvoorbeeld 192.168.2.xxx is o.i.d. grote kans dat er dan op 192.168.2.1 een webconfig van de router zit. (of op .2, of .3, etc.). Vaak is het gewoon hetzelfde adres als in Windows het Gateway-adres.
In principe kun je met de webconfig alles aanpassen/zien. Logs bekijken, NAT legen, noem maar op.

Aangezien hij achter slot en grendel staat: pas dan wel een beetje op. Als je iets verkeerds instelt (bijv. de DHCP server uitzet ofzo, blijf daar af!!!) is er de kans dat je t ding moet factory-resetten, en dat gaat lastig als je er niet bij kan.
Het simpelweg legen van de NAT table kan voor zover ik weet geen kwaad, hooguit als je op dat moment een file via je browser download ofzo dat dat wordt afgebroken, gewoon opnieuw de download starten en t werkt weer.

Trouwens nog een tip: probeer het aantal pagina's wat je in de webconfig bezoekt te beperken.
Op mijn huidige ExperiaBox is het zo dat ik geluk heb als ik 10-15 pagina's kan bekijken; daarna is het geheugen van de router vol en duurt t een aantal uur totdat je er weer in kan. (heeft te maken met het feit dat de KPN EB een gedowngrade versie is van t echte Siemens ding ofzo, vooral t weinige geheugen is problematisch)
Mijn vorige router (een Thompson Speedtouch 780 ofzo) had veel meer geheugen (en ook meer dingen om in te stellen trouwens) dan de EB. Op de Speedtouch kon ik probleemloos honderden keren een configpagina refreshen zonder dat t ding vastliep.
Pagina: 1