Kubuntu Plymouth Splash Screen niet Full Screen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimichurri
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-09 12:31
Ik draai sinds enkele dagen Kubuntu 10.04 Lucid Lynx.
Ik had problemen met een te lage resolutie van mijn Plymouth Splash Screen, dat is momenteel opgelost.
Maar nu heb ik als probleem dat deze Plymouth Splash Screen niet full screen getoond word. De Splash screen wordt netjes weergegeven als 1920x1080, (24 inch HD monitor) maar met een storend zwart kader erom heen.

Het aanpassen van de resoluties in usplash.conf en de bijbehorende grub header file boden helaas geen oplossing.
Mijn monitor is aangesloten via DVI, dus de scherm controls die normaal gesproken beschikbaar zijn als de monitor is aangesloten via de analoge d-sub aansluiting heb ik niet to mijn beschikking.

Mijn vraag is:

Weet iemand of er een mogelijkheid is om het Plymouth Splash Screen full screen te tonen op mijn monitor tijdens het booten?
(Kan ik dit bijvoorbeeld bereiken door een instelling te veranderen of toe te voegen in een config file?
Alle suggesties zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je al bij de grub entry "vga=ask" gedaan. Deze zou een lijst met opties moeten geven die je kan uitproberen.
vermoedelijk draait Plymouth nu via de vesa driver die niet alle native resoluties van monitoren aan kan .