Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisAB
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-08 23:12
Hallo forumleden,

Ik heb thuis een router van het merk Asus en die wil ik graag weg doen en moet er dus een nieuwe voor in de plaats komen. De reden waarom ik de Asus router weg doe is omdat hij te weinig bereik heeft, er zit zelfs al een aparte antenne aan maar de andere kant van mijn huis haalt die niet. Hij moet door een paar dikke muren heen waardoor die waarschijnlijk flink verstoord word. Daarom wil ik een betere router kopen en zat te denken aan een Linksys maar weet nog niet welke. Ik wil dus straks door het hele huis goed internet met een sterk signaal. Het liefst zonder extra kabels te leggen want heb liever geen Access Point. Ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen?
Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06 15:11
Wat heb je zelf al gezocht/gevonden en wat is daar mis mee?
Waarom wil je geen accespoint?
Wat is je budget?
Wat voor snelheid wens je te behalen?
Hoe groot is je huis?

[ Voor 7% gewijzigd door battler op 06-05-2010 10:39 ]

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Signaal is altijd afhankelijk van het huis en de gebruikte materialen in je huis.

Daar dit moeilijk op afstand te bepalen is, is het ook lastig aan te geven wat een goede router zou zijn. In jouw geval kun je wellicht eerst overwegen de bestaande antennes op je router te vervangen door een paar met meer dB. Let wel, de andere verzendende kant (je laptop/PC die Wifi heeft), is dan de zwakste schakel.

Een wifi-repeater is een andere optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisAB
Ik heb zelf alleen even snel gekeken naar Linksys routers maar kan nergens zien wat het bereik is. Ik wil het liefst een accespoint omdat ik dan extra draden moet gaan leggen. Mijn budget is rond de 60 euro, mag ook meer zijn.. De snelheid die ik haal met Nieuwsgroepen is max. 430 kb/s.. Het huis waar ik in woon is redelijk groot. Het zijn twee huizen aan elkaar met een gang er tussen. In het ene huis in de hoek staat de router nu en die wil ik vervangen. Als ik helemaal in de hoek van het andere huis sta dan heb ik slecht of geen bereik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

ChrisAB schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 10:43:
Ik heb zelf alleen even snel gekeken naar Linksys routers maar kan nergens zien wat het bereik is. Ik wil het liefst een accespoint omdat ik dan extra draden moet gaan leggen. Mijn budget is rond de 60 euro, mag ook meer zijn.. De snelheid die ik haal met Nieuwsgroepen is max. 430 kb/s.. Het huis waar ik in woon is redelijk groot. Het zijn twee huizen aan elkaar met een gang er tussen. In het ene huis in de hoek staat de router nu en die wil ik vervangen. Als ik helemaal in de hoek van het andere huis sta dan heb ik slecht of geen bereik..
Nogmaals, bereik is simpelweg lastig te bepalen omdat het afhankelijk is van vele factoren die niet op afstand in te schatten zijn. Je kunt wellicht routers mijden die niet verstelbare antennes hebben (dus intern), zodat je echt kan richten met de antennes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06 15:11
Het bereiken is altijd relatief. Je zal dus hoogstend een clear-line-of-sight-range tegenkomen. Heb je gewapend beton, of andere constructie specificaties van het huis. En misschien kan je afstanden aangeven, met redelijk groot kunnen we niet echt veel.

Exorcist was eerder :)

[ Voor 6% gewijzigd door battler op 06-05-2010 10:49 ]

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wols
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-10-2024
Moet je ook zeker eens kijken bij de concurrentie op harware.info

Ze hebben gisteren net een review geplaatst waarin ze 8 dual band n routers testen.
http://www.hardware.info/.../Test_8_dualband_routers/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Al een ander kanaal geprobeert

kijk even met netstumbler of inssider hoe druk de kanalen zijn

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisAB
Dit zou een oplossing kunnen zijn inderdaad. Misschien moet ik toch maar is denken aan een accespoint, dit is een kwestie van een kabel leggen in de router stoppen en in een accespoint toch? En hoe zit het met netwerk via stopcontact want daar heb ik ook wel eens iets over gelezen? Werkt dat goed of niet te vertrouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisAB
Het gaat denk over een afstand van 30 á 40 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

wols schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 10:49:
Moet je ook zeker eens kijken bij de concurrentie op harware.info

Ze hebben gisteren net een review geplaatst waarin ze 8 dual band n routers testen.
http://www.hardware.info/.../Test_8_dualband_routers/
Daar beweren ze dat de WNDR3700 een WAN --> LAN doorvoersnelheid heeft van 128 Mbit/sec. Eerder is dit al bij smallnetbuilder getest (die ik meer vertrouw), waar deze router op 450 Mbit/sec uitkomt. Dit terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Naast de eventuele beperkingen van de router moet je eventueel ook een andere WiFi kaart voor in je computer kopen, er zijn uiteraard twee "partijen" die moeten zenden en ontvangen.

Volgens mij hoeft het helemaal niet zo moeilijk te zijn om WiFi devices te vinden die een heel goed bereik hebben, maar daarvoor moet je wel even moeite doen om te zoeken.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 17:01

M2M

medicijnman

of je hangt de tweakert uit en schroeft een cantenna in elkaar van een euro of 5.

Enkel als test uiteraard. Dan weet je in ieder geval of je met een gerichte antenne wel bereik kunt hebben.

[ Voor 27% gewijzigd door M2M op 06-05-2010 10:56 ]

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-03-2024
ChrisAB schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 10:52:
Het gaat denk over een afstand van 30 á 40 meter.
Is het plaatsen van een repeater geen optie? Op een stopcontact na heb je geen extra kabels nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0m0r3
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 12:37
Het probleem zit 'm niet in je draadloze router. op het moment dat je een andere router zou aanschaffen betekend dit niet automatisch dat je ook beter bereik hebt. Dit heeft te maken met de WiFi frequenties en de eigenschappen van WiFi waar de routers mee werken, en deze zijn "in principe" op alle routers gelijk.

Als je iets anders wenst om je bereik te vergroten kan je de onderstaande dingen doen:

- router verplaatsen zodat deze minder "last" heeft van demping van muren/vloeren en reflectie. soms is een meter naar links of naar rechts al voldoende
- andere antenne aansluiten op je router welke een andere straalcirkel heeft, dus beter een bepaalde richting op zendt
- zendvermogen vergroten op je router
- plaatsen van een wireless repeater (bijv. een linksys WRE54G oid)

hope this helps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisAB
Alvast bedankt voor alle reacties. De term repeater is voor mij geheel nieuw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9
Wikipedia biedt ook hier uitkomst: Wikipedia: Repeater

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisAB
Ik ga hier eerst wat reviews over lezen voordat ik hem voor 60 euro aanschaf. De Linksys WRE54G ziet er wel goed uit moet ik zeggen maar het gaat om de functionaliteit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 01:41
Senao heeft redelijk krachtige apparaten.
TP Link scoort ook vrij goed. (zeker gezien de prijs)

Verder is, zoals al beschreven, wifi erg afhankelijk van de lokale situatie.
Een centrale plaats in huis voor je wifi AP / router is aan te raden.

Ga eens spelen met InSSIDer, dan weet je beter wat er aan de hand is.

Als plan B kun je ook DLan/Poweline overwegen, of een combinatie van DLan en Wifi.
(Zyxel NBG-318 in combinatie met een PLA-400)

En kabels blijft het meest betrouwbaar.

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:50
fish schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 10:50:
Al een ander kanaal geprobeert

kijk even met netstumbler of inssider hoe druk de kanalen zijn
^ ik zou deze optie toch eerst uitzoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisAB
Dus als ik een ander kanaal kies op de router zou het bereik in eens groter moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 12:49
Zou kunnen. Maar kijk eerst eens met een programma (netstumbler of inssider) op welke kanalen de netwerken in je buurt zitten. Je kan dan een kanaal kiezen welke minder druk is. Ja dat kan schelen en misschien net genoeg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

of kleiner :)

kies uit 1,6 of 11 dat is normaliter het beste. maar als je even een pic van inssider hier dumpt kunnen we mischien iets zinnigs bijdragen
doe maar dichbij de router en op de plek waar je ontvangstproblemen hebt

maar als ik het zo hoor doet je huidige router het niet slecht. (2 huizen aan elkaar)

Ik heb zelf kwa ontvangst hele goede ervaring met de sitecom gaming router. (ook binnen bij de buren)
maar ga er niet vanuit dat je de volle snelheid haald. helaas heeft het ding wel hara kiri gepleegd. ze werden dan ook tyfusheet. ze waren ner op bij de mediamarkt, anders had ik dezelfde weer megenomen. mischien dat de nieuwe generatie minder problemen heeft (http://www.sitecom.com/Wi...aming-Router/WL-308/p/680)

[ Voor 41% gewijzigd door Fish op 06-05-2010 11:29 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisAB
Ik woon erg afgelegen dus er zitten verder geen netwerken in de buurt. Als ik aan de andere kant van het huis (30 á 40 van de router vandaan) sta dan heb ik geen bereik meer. Ik weet zeker dat het door de muren komt waardoor het signaal word verstoord. Het liefst had ik een kabel gelegd maar dit ligt dan duidelijk in het zicht, helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Tuurlijk .. welke frequentie denk je dat bij een dect toestel op werkt of een bleutooth stick ?
(ok die zie je niet in inssider) probeer even een ander kanaal

En anders kabel door de kruipruimtes van meterkast 1 naar meterkast 2 en daar een 2e ap

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisAB
Ik probeer vanavond even een ander kanaal, ben benieuwd. En toch nog maar is goed kijken wat de mogelijkheden zijn als ik een kabel wil trekken. Nogmaals bedankt voor reacties, top en heb er zeker wat aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisAB
Ik zit toch naar de Linksys WRE54G te kijken. Maar lees hier verschillende verhalen over. Dat het product niet werkt met andere routers dan Linksys maar andere zeggen weer van niet. Ook lees ik goede verhalen waardoor bij iedereen het signaal flink is versterkt. Misschien maar is gewoon aanschaffen en kan hem altijd weer inruilen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9
Zie zo 1-2-3 geen reden waarom hij niet met non-Linksys apparatuur zou werken, Correct Me If I'm Wrong.

(P.s. gelieve de edit-functie te gebruiken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisAB
Toch nog even zitten rondneuzen en toen kwam ik hierop terecht:
http://www.alternate.nl/h...wRatings&page=1#tabberBox
Ik lees alleen maar goede verhalen maar mijn vraag is nu of ik op deze powerlan ook weer een accespoint kan aansluiten dus dan ziet het er als volgt uit: router -> powerlan(in) -> powerlan(uit) -> accespoint ? Zou dit werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

ChrisAB schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 12:13:
Toch nog even zitten rondneuzen en toen kwam ik hierop terecht:
http://www.alternate.nl/h...wRatings&page=1#tabberBox
Ik lees alleen maar goede verhalen maar mijn vraag is nu of ik op deze powerlan ook weer een accespoint kan aansluiten dus dan ziet het er als volgt uit: router -> powerlan(in) -> powerlan(uit) -> accespoint ? Zou dit werken?
Ja, maar die Powerlines dienen volgens mij (correct me if I'm wrong) op dezelfde groep aangesloten te zitten (dus die twee wandcontactdozen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

zekers, (er zijn wel criteria zoals op de zelfde groep niet achter een serie stekkerdozen)
Maar neem dan wel de snellere variant. want netto hou je vaak maar de helft over
e.g. http://www.alternate.nl/h....html?articleId=-1081147&

[ Voor 12% gewijzigd door Fish op 06-05-2010 12:20 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisAB
Klopt, hij moet rechtstreeks in het stopcontact en dan zou het gewoon moeten werken. Even informeren of ik dit van iemand een keer mag proberen. Misschien iemand ervaring met de powerlines die hierover wat wil zeggen? En een accespoint zou dus dan ook moeten lukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 01:41
[b]<knip> zoals op de zelfde groep niet achter een serie stekkerdozen
Zelfde groep niet helemaal, zelfde fase. Maar daar heb je alleen last van als je krachtstroom hebt, of in een extreem groot pand zit. Bij de normale huisinstallaties is dat niet en werkt het prima.

Stekkerdozen zijn wel bekend dat je dat moet zien te vermijden.
Sluit je DLan/Powerline device bij voorkeur rechtsreeks op een wandcontactdoos aan.
<knip> Maar neem dan wel de snellere variant. want netto hou je vaak maar de helft over.
En bij WLan is dat standaard het geval. ;)

Ik heb goede ervaringen met de Zyxels.
PLA-400 icm NBG-318S of PLA-450

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisAB
Zoals ik al zei heb ik thuis sowieso al een slome verbinding en download met Nieuwsgroepen maar 430 kb/s. Dan moet ik toch wel genoeg hebben aan de 85Mbit versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9
Je gaf eerder aan dat je draadloze verbinding traag was, en dat je juist daardoor zo'n laga download snelheid haalt. Maar als ik het nu goed begrijp is je (bijv.) bedrade snelheid ook maar 430kb/s?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisAB
Ja met de bedrade PC bij de router haal ik ook maar rond de 430 kb/s bij nieuwsgroepen. En draadloos aan de andere kant van het huis is dit nog lager omdat het signaal zo zwak is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9
Oké duidelijk, houdt er dan rekening mee dat Mbit geen Mb/s is. Dus kun je het best die paar euro meer uitgeven en de 200 Mbit variant halen.
Pagina: 1