Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal!

Samen met mijn vriendin wil ik een nieuwe TV kopen. We hebben onze keuze beperkt tot twee modellen, beide van Philips:

37PFL9604 (37", CCFL backlight, 100Hz)
40PFL9704 (40", LED Pro (local dimming), 200Hz)

De televisie is primair bedoeld om films op te kijken. Plasma valt af vanwege de grootte, het reflecterende scherm en het design van de modellen.

Volgens alle recensies en ook de informatie van Philips zelf zou de 40" beter beeld (zwart) moeten geven dan de 37" met CCFL backlight. De keuze lijkt dus snel gemaakt.

MAAR: toen wij gisteren bij de lokale BCC de twee met elkaar vergeleken zag het beeld van de 37" er veel beter uit, zelfs het zwart. Dit was omdat er een ander signaal binnen kwam maar waarschijnlijk ook omdat ze anders afgesteld stonden. We zijn ook nog naar andere winkels geweest maar overal is het signaal waardeloos.

Kortom ik wil een goede vergelijking, het liefst ergens waar ik zelf een bluray met een donkere scene in een film kan opzetten, gewoon één speler aangesloten op één scherm. Weet iemand waar ik dit kan doen?

En ik hoop dat mensen op dit forum misschien ervaring hebben met één van deze of liever nog beide schermen.

Hopelijk kan iemand voor ons de keuze makkelijker maken.. Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Vind je het zelf ook niet een hele rare keuze, de 9704 is zowat 2x zo duur? Wat wil je uitgeven lijkt me een logischer vraag, en ga dan eens in die prijsklasse kijken wat de beste schermen zijn. Zo rond de 2k is de 9704 inderdaad een heel goed scherm (weer volgens de reviews idd), maar lijkt mij dat er meer contenders zijn in die prijsklasse. (wie helpt?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zelf vind ik het geen rare keuze nee. In eerste instantie hadden we gekozen voor de 37", maar toen hadden we nog niet naar de LED televisies gekeken. We willen simpelweg geen grotere, 40" nog wel, mits dat een betere beeld kwaliteit opleverd. Het is dus geen kwestie van budget, puur beeldkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan je niet beter gelijk de nieuwe versie (2010 lijn) nemen, die modellen eindigen op xxx5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wow, impressive _/-\o_. Dat is misschien het wachten wel waard (juli?)

Inmiddels heb ik contact gehad met de Mediamarkt ArenA en die hebben een aparte Philips afdeling waar de toestellen onder goede omstandigheden vergeleken kunnen worden. Tip van een vriend.