Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:47
Hallo,

Ik heb jaren lang een Mitac Mio 168 gehad waar ik TomTom op geinstalleerd had en dit werkt PRIMA met de ingebouwde GPS ontvanger als navigatie. Echter is die overleden... Dat is alweer wat jaartjes terug!

Aangezien ik volgende maand op autovakantie naar Italië e.d. ga, wil ik weer een fatsoenlijk navigatiesysteem kopen, maar een TomTom Go/One trekt me gewoon niet. Het mag dan reuze handig zijn zo'n kant-en-klaar systeem, maar ik heb liever een PDA waar ik ook nog andere dingen op kan doen zoals office/email/internet/games etc. TomTom op installeren en gaan met die banaan.

Maar als ik nu in de pricewatch kijk staan er welgeteld 8 modellen in, allemaal iPaqs en op pdashop.nl staan er ook welgeteld 7...

Mijn vraag aan jullie, de kenners, zijn PDA's nog wel relevant tegenwoordig en zijn er nog te koop die voldoen aan mijn "eisen" ( wifi, bluetooth, GPS ontvanger, office, TomTom mogelijkheid ) die te koop zijn rond de 200 euro?

Alvast bedankt!

Grtz Tim

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-11 11:37
Het is inderdaad wel iets om over na te denken en goed uit te zoeken. Ik heb zelf ervaring met TomTom op een HTC Touch Pro2 (extreem traag en een lading registerhacks nodig om het wat sneller te krijgen, duurt alsnog gruwelijk lang voordat je fatsoenlijk een fix hebt) en een Omnia Querty (stukken beter, maar last van GPS lag. op te lossen met een stapel reg fixes).

Hopelijk zijn er toestellen die minder problematisch zijn. :+

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:16

Meneer iCy

swarma

Noxious schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 10:45:
Het is inderdaad wel iets om over na te denken en goed uit te zoeken. Ik heb zelf ervaring met TomTom op een HTC Touch Pro2 (extreem traag en een lading registerhacks nodig om het wat sneller te krijgen, duurt alsnog gruwelijk lang voordat je fatsoenlijk een fix hebt) en een Omnia Querty (stukken beter, maar last van GPS lag. op te lossen met een stapel reg fixes).

Hopelijk zijn er toestellen die minder problematisch zijn. :+
Ik heb een t-mobile compact v/htc touch diamond 2. Zelfde hardware als de TouchPro2 en ik heb binnen enkele seconden een fix. Je moet wel gebruik maken van QuickGPS want anders duurt het wel wat langer.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

• Jorik90
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:09
Je zou ook op Marktplaats een andere Mio 168 kunnen kopen (30 tot 50 euro heb je er wel eentje), zijn er nog zat. Daarnaast heb je alle software en kabels al.

Maar heeft geen Bluetooth/Wifi. Mio P550 heeft het wel, maar zie dat die ook al niet meer geleverd wordt.

[ Voor 25% gewijzigd door Jorik90 op 06-05-2010 10:52 ]

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

HTC heeft inderdaad wat problemen er mee. Een PDA is gewoon niet populair meer omdat je nu smartphones hebt daarvoor.
Je bent een 3,5" scherm gewend met die MIO, voor 250-300 euro haal je volgens mij wel een smartphone die ook zo'n scherm heeft en waar ook navigatie software op kan draaien. Een Android of Windows Mobile telefoon, zijn er een paar voor onder de 300 euro, met een 2,5-3" scherm die GPS hebben en waar je dus gewoon je eigen software op kan installeren.

[ Voor 23% gewijzigd door Tsurany op 06-05-2010 10:55 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• metallicattim
Jorik90 schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 10:50:
Je zou ook op Marktplaats een andere Mio 168 kunnen kopen (30 tot 50 euro heb je er wel eentje), zijn er nog zat. Daarnaast heb je alle software en kabels al.

Maar heeft geen Bluetooth/Wifi. Mio P550 heeft het wel, maar zie dat die ook al niet meer geleverd wordt.
Inderdaad, de P550 had ik ook al opgezocht, maar ook niet meer leverbaar. 2e hands is ook zeker een optie!
Er staan er een paar op MP, kwestie van nieuwe accu en je kan er weer tegenaan.

De Mio 168 was een fijn ding, maar ik miste de bleutooth en wifi ( de meegeleverde GPS ontvanger voor op het dak was wel super, altijd goed bereik! ) dus die koop ik niet nog eens.
Ik heb ook al een N97, maar navigeren daarmee vind ik maar niks, dus een andere GSM zit er ook niet in.

Verwijderd

Heb zelf de Samsung Omnia QWERTY (WinMo 6.5)met Navigon MN7 erop.
Kaarten voor 40 landen. Italië is goed gedekt.
Fix is snel. Sneller dan een kleine TomTom PNA.
Herberekenen werkt ook goed.
Je kunt het programma ook 30 dagen op proef draaien met volledige functionaliteit.
Misschien de moeite van het proberen waard.
O...
MN7 is er ook voor Symbian, Android en Iphone.

Groet, Bert.

• metallicattim
Ik heb toch de P550 gekocht, alleen met een klein probleempje: metallicattim in "[Mio P550] Krijg wifi niet aan de praat"
Pagina: 1