makkelijk manier voor 'domein wissel'

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Is er een makkelijk manier om een cliënt (WinXP/Win200) op een ander domein te laten aanmelden zonder dat je de hele cliënt praktisch opnieuw moet instellen?
Ik heb een aantal cliënt pc's die op een andere locatie geplaatst gaan worden. De instellingen van elke cliënt zijn goed zoals ze nu zijn (oulook express/buroblad settings/internet/shares/printers/ect, de hele rim ram) daar hoeft dus niets aan verandert te worden.
Alleen staat er op die andere locatie een andere Windows (2000) server met een andere domein. Hier staan ook al draaiende cliënts in het netwerk.

Als ik nu die 'nieuw cliënts' ga aanmelden moet ik ze in basis weer helemaal opnieuw 'instellen' om ze gelijk te krijgen als in dat andere/vorige domein.
Is er een truuk om de cliënt in dat andere domein aan te malen en toch allen settings te behouden, zodat dus de cliënt er exact zo uitziet en werkt als in het eerste domein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-09 14:07
Wat bedoel je met opnieuw instellen??
Je kan toch lokaal inloggen. Uit het domein joinen. Opnieuw opstarten, lokaal inloggen en in het nieuwe domein joinen.

Daarna GPupdate /f runnen voor de nieuwe policy's uit het nieuwe domein en opnieuw opstarten.
Alle policy's zijn dan actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:38

lier

MikroTik nerd

Ik denk dat het om alle zaken zoals achtergrond van het beeldscherm en mail en dat soort zaken gaat. Naar mijn idee (en ervaring) moet een nieuw profiel aangemaakt worden en ontkom je daar ook echt niet aan...

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchNutcase
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

DutchNutcase

E = mc^2

Is het niet mogelijk om een interdomain trust op te zetten op de servers?

Luctor et Emergo || specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:30

ralpje

Deugpopje

DutchNutcase schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 09:16:
Is het niet mogelijk om een interdomain trust op te zetten op de servers?
En dan? Je logt dan alsnog op het nieuwe domein in, en krijgt dus toch een nieuw profiel.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19-09 09:03
Gebruik maken van de Default Domain User profile?

http://www.windowsitpro.c...domain-user-profile-.aspx

Eenmalig instellen en het zou in orde moeten zijn.

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:07

Entity

9000rpm

Om een PC/user van domein te wisselen met behoud van userprofiel kun je User Profile Migration Wizard gebruiken. Erg handige tool, de gratis versie heeft wat beperkingen, maar is in jouw geval wellicht goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Dat tooltje lijkt leuk. Maar probleem is dat de cliënts al op de andere plek staan. De 'oude domein server' waar ze op inlogTen bestaat al niet meer. Het tooltje vraagt expliciet om de 'oude domein server'. :'(

Ik bedoel idd simpele zaken als buroblad etc. Het profiel dus idd.
Deze zijn in lokaal op de cliënt opgeslagen, want in XP/2000 kun je ook zonder daadwerkelijke domeincontroller inloggen (laatst bekende). Dus ik kan de cliënts wel in het andere domein gewoon gebruiken met het profiel dat nog bij het oude domein hoort.

Het zijn in feite gewoon een aantal registry settings die je opnieuw zou moeten kunnen importeren als je je de wizzard voor het nieuwe domein hebt doorlopen. Dan dus de import (alleen dan met behoud van het nieuwe domein) met de 'oude' settings......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enveekaa
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-09 22:34
Wat staat er in dat profiel wat zo belangrijk is?
Is Bureaublad, Favorieten, Mijn Documenten etc etc niet voldoende?
Persoonlijke voorkeuren voor als background en windows settings zijn niet onvervangbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Het gaat er niet om of het belangrijke data is of niet, dat is het idd niet. Het gaat om het werk/tijd/moeite die het kost om alles weer naar de 'oude instellingen' te krijgen. Als je dit met meerdere cliënts moet doen ben je een enorme tijd bezig met het opnieuw instellen van: de mail (OE, accounts, opties, adressen), buroblad, mijn documenten, favorieten, explorer (welke weergave etc.), etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19-09 09:03
Is dit overal hetzelfde of gaat het nu om een setje gedwongen instellingen en daarboven op user preferences?

Als dat het geval is zou ik gewoon een nieuw image maken en uitrollen.

En anders zoals ik zei zorgen dat je Default User profile op orde is, maar dat moet je dan ook op ieder systeem doen.

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enveekaa
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-09 22:34
Bureaublad, Favorieten, Mijn Documenten etc kun je allemaal eenvoudig uit een profiel trekken. Het instellen van Outlook kan ook automatisch op basis van user. Ik zou wat tijd investeren in het automatiseren van deze processen, hiermee zul je in de toekomst een hoop tijd besparen. Succes.
Pagina: 1