Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Asus X56T laptop met Windows Vista Home Premium installatie verstuurd geen printopdrachten naar de printer (HP Photosmart B109).
De driver is eerst geinstalleerd en wanneer er om gevraagd werd werd de printer via een USB kabel aangesloten. De printer werd gewoon herkend en de installatie van de de driver (Vista driver gedownload van de HP site) werd voltooid. Nadat er een simpel .txt documentje gemaakt is en er een printopdracht van dat documentje gegeven wordt zie je de job in de queue gaan en meteen er ook weer uit. Alleen geeft de printer geen reactie. Dus het versturen vanuit de queue naar de printer gaat niet.
Het onderstaande is er al geprobeerd:
- Printer op andere PC (op dezelfde manier) geinstalleerd geeft geen probleem. Document wordt gewoon meteen uitgeprint => Is dus geen hardwarematig printerprobleem.
- Andere HDD in Asus laptop met Windows 7 installatie. W7 driver gebruikt. Printer aangesloten en print job verstuurd. Document wordt gewoon geprint => geen hardwarematig laptop probleem dus.
- Originele HDD weer terug in laptop en onder ander account de driver geinstalleerd en getest. Job wordt niet uitgeprint => probleem zit dus in de Vista installatie!

Weet er iemand hoe dit (zonder volledige herinstallatie van de laptop) te fixen is?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
Probeer eens een pdf printerdriver te installeren en te printen naar pdf. Zo kun je wellicht achterhalen of er iets verkeerd zit in Vista of dat er wellicht toch iets verkeerd gegaan is met de (installatie van de) driver.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je zegt dat de job niet bij de printer aankomt, maar komt ie wel bij de jobs te staan in Windows?

• Als ze inderdaad in je printqueue staan, check of de printer niet gewoon in off-line modus staat.

• Heb je de driver al een keer helemaal opnieuw geïnstalleerd? Ik baseer de volgende opmerking op jaren XP ervaring en maar lichte W7 ervaring waarbij ik momenteel in Linux zit, dus ik kan het niet exact nakijken, maar....
Als je gewoon een printer verwijdert, blijft de driver gewoon achter. Je moet naar de "Eigenschappen voor server" van het printers-scherm (in W7 heet die anders dan XP, meen ik). In XP ging dat via de rechter muisknop in het overzicht en dan 'Eigenschappen voor server' klikken. Daar vind je dan het driver overzicht. Verwijder alle drivers(!), de drivers die nodig zijn, worden niet verwijdert.

• Probeer ook even de kale driver van de hp-site (hp.com) te downloaden. Dat scheelt een boel meuk en dus een boel schakels die fout kunnen zijn. Tevens heb je dan zeker de nieuwste driver.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thnx voor de reacties, maar.................

@Sjaak:

- Wat bedoel je met "jobs in Windows"?
- Printer staat niet in offline modus (anders had ie het in XP en W7 ook niet gedaan).
- Heb de driver idd al 3 keer opnieuw geinstalleerd alleen zou je wel een punt kunnen hebben over dat ie misschien een oude driver opnieuw gebruikt ipv de nieuwe. Ga ik vanavond meteen checken.
- De driver die ik van de HP site heb gedownload is de enige Vista driver voor de B109. Er zit verder geen hele suite bij ofzo waarin 1000 extra functies zitten.

Thnx voor het meedenken.
Wanneer ik nieuws heb laat ik het meteen weten.
Fijne avond!
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Sjaak:

Gisteren heb ik gechecked hoe het zat met de driver. In de "Eigenschappen voor server" stond idd de driver, maar deze was via deze manier niet te verwijderen. Er stond nog een andere printer bij, maar ook die was niet te verwijderen. Knopt was grayed out.
Daarna via Add/remove programs de driver verwijderd. Reboot en daarna bij "Eigenschappen voor server" gekeken. Driver staat hier niet meer bij. Die extra printer deskjet printer die er nu nog wel steeds in staat kan ik nog steeds niet verwijderen. Bij de eigenschappen van die driver wordt verwezen naar c:\windows\system32\drivers\3. Ik heb daar gekeken, maar durfde niet zomaar wat bestande eruit te verwijderen.

Iemand nog meer opties die het proberen waard zijn?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amx
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-08 10:48

amx

staat de print spooler service aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 21:33:
- Wat bedoel je met "jobs in Windows"?
Als je de printer opent in het printeroverzicht, zie je (indien aanwezig) de printtaken (jobs) staan die nog verwerkt moeten worden.
- Printer staat niet in offline modus (anders had ie het in XP en W7 ook niet gedaan).
Een printer kan ook in Windows off-line staan ;)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik pas je titel even aan, zodat het duidelijk is wat je vraag nu eigenlijk is ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@AMX
De spooler service stond aan. Heb em voor de zekerheid restart, maar helaas.

@Sjaak
In de printqueue staan geen jobs meer. Wanneer ik de printer in offline modus zet komt de job wel in de queue aan. Wanneer de printer weer in online modus gezet wordt zie je de job meteen uit de queue gaan. Je zou dan verwachten dat ie begint met printen. Maar helaas.
Dus alles gaat goed, totdat de betreffende job vanuit de queue naar de printer verzonden moet worden.

Iemand nog ideeën?!

Thnx, word er redelijk |:( van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ alt-92
Thnx voor het aanpassen van de titel. Is mn 2e topic (gelukkig) pas, dus ben er niet zo bedreven in (en heb gewoon niet goed gekeken).
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ Iedereen

Heb besloten de laptop opnieuw te installeren.
Iedereen bedanktt voor hetmeedenken.

Fijn weekend alvast!

Cheer!
;)
Pagina: 1