Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[vista/win7] start niet meer op

Pagina: 1
Acties:
  • 161 views

Verwijderd

Topicstarter
Om een lang verhaal kort te maken... Ik hielp een vriend van me met zijn computer de instellingen van windows vista naar windows 7 over te zetten van office outlook. Dit is prima gegaan, het werkt goed. :D Ik wilde het alleen perfect hebben, ik zag namelijk dat windows vista bijna verlopen is, en dat de serialkey ongeldig is* }:|

Allemaal leuk en aardig, ik heb dus een tooltje geinstalleerd van TPB zodat Vista niet meer zou verlopen, zodat ze windows 7 EN windows vista kunnen blijven gebruiken.... tot mijn grote spijt... |:(

*de Acer computer is overigens gekocht met een legale vista versie maar die zijn ze kwijt geraakt, dus vandaar dat er een illegale versie op staat.

Na het opnieuw opstarten krijg ik de volgende foutmelding (witte letters met zwarte achtergrond):

Booting 'Windows Vista'

acpi
Vista Loader 2.1.2

Done!
fallback 1
find --set-root /bootmgr

_

Ik kom er niet uit om dit op te lossen, dit scherm laat hij altijd zien als ik opstart, en ik kom er op geen enkele manier voorbij. Ik kan nog wel in de bios en in de bootmanager.

De computer bestaat uit 2 harde schijven, ik heb de schijf waar vista opstaat (c:/) eruit gehaald om te kijken of windows 7 dan wel start, maar dan gebeurt er niks. Omdat de computer nog denkt dat de c (vista)schijf primary is.

Dus ik zou het op kunnen lossen door de win7 hd op primary te zetten, maar hoe doe ik dit? :? ik kan immers niet inloggen. Ik heb trouwens wel zo'n apparaat waarmee je Harde schijven kan lezen/schrijven, dus ik kan hem er wel uitschroeven en bewerken, maar hoe en waar moet ik dan zijn in de windowsfolder? En hoe zorg ik ervoor dat hij dan die windows vista de foutmelding niet meer laat zien?

Ik heb z'n pc maar meegenomen want na want het is me na 5 uur pielen nog niet gelukt, en zijn computer overnacht nu bij mij thuis. Op internet heb ik gezocht naar de foutmelding, maar ik heb het idee dat het alleen maar bij acer computers voorkomt :S toeval?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2010 00:48 ]

Verwijderd

tjsa dan zal je toch windows 7 cd erin moeten doen en dan recovery doen dan zet die BootMgr op de goede schijf
Dit is het enige waarmee ik je kan helpen

Verwijderd

Topicstarter
Die cd van windows 7, of die van vista? de foutmelding zegt iets over vista.

En voordat ik de keuze heb om te kiezen of ik vista of win7 wil opstarten krijg ik de foutmelding dus al, is dat niet raar eigenlijk? Want bij het opstarten maak je zelf altijd de keuze welke systeem je op wilt starten, en nu is er nog geen een mogelijk om ook maar een van de twee te selecteren, of hij begint al met een foutmelding over vista.

Maar toch bedankt voor je reply ik ga het proberen!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

ResuCigam

BOFH

Verwijderd schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 00:42:
Om een lang verhaal kort te maken...

Allemaal leuk en aardig, ik heb dus een tooltje geinstalleerd van TPB zodat Vista niet meer zou verlopen, zodat ze windows 7 EN windows vista kunnen blijven gebruiken.... tot mijn grote spijt... |:(
Ik denk dat het niks met Acer te maken heeft maar met het 'tooltje' dat je gebruikt hebt.

We do what we must because we can.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Nja.
Licenties omzeilen met een hacktool en daarna in de problemen zitten en hier willen oplossen?
Niet helemaal wat we hier willen zien nee :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Dit topic is gesloten.