Moederbord vervangen, kan niet meer booten.

Pagina: 1
Acties:

• DJSnels
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:52
Goededag tweakers,

Onlangs is mijn moederbord (Asus striker II Formula 780i) overleden. Nu is deze RMA gegaan maar het duurt 6-8 weken tot ik een andere heb. Dus nu heb ik een 2e hands mobo gekocht voor "ondertussen" :)

Nu start mijn pc niet op. Hij komt meestal wel tot windows, ik kan me meestal nog aanmelden ook, maar daarna herstart hij.

Als ik de pc opstart met een windowsschijf erin (naja een windowsschijf op USB hardeschijf) krijg je eerst "windows is loading files" daarna "Starting Windows" en als er dan het volgende scherm komt start ie weer opnieuw op.

Het lijkt nu dus op een hardwarematige fout (aangezien zelfs de windows-setup niet werkt)

Het 2ehandse mobo is een Abit IN9 32x Max (met 680i).

Any idea's?

mvg,
DJSnels

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Gok, je hebt niet de mogelijkheid gehad om de drivers voor je moederbord te installeren?

Je kan het allicht proberen in Safe Mode maar als dat ook niet lukt, denk ik niet dat dit zomaar gaat werken... :X

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-02 20:16

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Over het algemeen betekend het vervangen van het moderbord voor een geheel ander merk en type bord een geheel nieuwe Windows installatie. Dit zou mogelijk kunnen werken als de chipset en HDD controller op beide moederborden gelijk zijn, maar dat is absoluut nog geen garantie.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

En als zelfs de winsetup problemen geeft, neem dan Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door.

• DJSnels
Nee geen tijd om de drivers te installeren, en safe-mode werkt ook niet.
Nu heb ik het zojuist nogmaals geprobeerd via de USB-disk en het is gelukt om de windows-installatie te starten. (op hoop van zege dat ie niet gaat rebooten). Helaas is dat dan wel weer een verse installatie (wel met windows.old map).

Nu maar hopen dat alles goed blijft gaan en dat ik als mijn oude mobo weer terug is uit de RMA ik mijn backups van acronis true image kan terugzetten (A)

to be continued :)

[update]
Helaas is tijdens de installatie de pc weer gaan rebooten, dus zonder resultaat.
Wat ik nu vreemd vind. Een windows-installatie zou toch moeten kunnen booten in veilige modus, met default drivers? Immers bij een verse installatie start je pc ook op zonder moederbord-drivers.

En nog iets: "vroeger" met XP kun je met de windows-cd je XP-installatie repareren. Nu met windows 7 kan dat niet meer, je hebt alleen de opstartreparatie en nog een paar andere opties.

[ Voor 33% gewijzigd door DJSnels op 06-05-2010 20:53 ]

• DJSnels
iemand nog andere suggesties? Aangezien de pc ook reboot tijdens een verse windowsinstallatie is het lijkt me uitgesloten dat de problemen door software veroorzaakt worden?

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-02 13:46
hoe is het gekomen dat je moederbord is overleden misschien heeft het ook met dit probleem te maken?

How are you doing?

• DJSnels
stftweaker schreef op maandag 10 mei 2010 @ 16:46:
hoe is het gekomen dat je moederbord is overleden misschien heeft het ook met dit probleem te maken?
Het moederbord was "plotseling" dood. Zette mijn pc aan en toen ik 5 min later aankwam hing hij in het windows aanmeldscherm. Na een druk op de resetknop deed hij niets meer.

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-02 13:46
DJSnels schreef op maandag 10 mei 2010 @ 16:50:
[...]

Het moederbord was "plotseling" dood. Zette mijn pc aan en toen ik 5 min later aankwam hing hij in het windows aanmeldscherm. Na een druk op de resetknop deed hij niets meer.
zou je je verdere systeem specs willen posten
met name je voeding.

How are you doing?

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Nu online

epic_gram

undercover moderator

probeer een linux live cdtje en draai memtest. Duidelijk hardwarematige fout, dus neem even de hangen en opstartproblementroubleshooter door die hierboven werd gepost door Terw_dan.

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Pagina: 1