ergo keyboard & games?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

ik wil overstappen naar een ergodynamisch toetsenbord. Heb de microsoft 4000 op het werk, en dat typt echt relaxed! Nu wil ik thuis ook een relaxed toetsenbord, maar ik game best veel.
Heeft hier iemand ervaring mee, met games en dat soort toetsenborden?
En zo, ja, welk kun je me aanraden, of waarom kun je me het afraden?

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Lijkt mij meer een persoonlijke kwestie.
Elk soort toetsenbord heeft zijn eigen voor en tegens.
Ik kan mij zo voorstellen dat je bij bepaalde games 'rare manoeuvres' uit moeten halen om iets snel en accuraat uit te kunnen voeren terwijl menig ergo-tobo dit niet toe zal laten door een verplichte houding van je polsen.

Zal er dus puur van af hangen welk tobo je wilt gebruiken in combinatie met elke games.
Mijn ervaring leert dat 'game-tobo's' niet echt ergonomisch zijn voor het dagelijkse typewerk terwijl speciaal daarvoor ontwerpen ergonomische toetsenborden weer minder fijn zijn bij gamen.
Misschien dat er een best-of-both-worlds oplossing bestaat maar ik ben hem nog niet tegengekomen.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het ligt er inderdaad aan wat je zelf het fijnst vind.
Maar waarom moeilijk doen, en niet gewoon beide aan je systeem hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:56

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Koop het ergonomische toetsenbord dat je wil voor het tikwerk, en daarnaast een G13 voor het betere gamewerk :Y

Afbeeldingslocatie: http://blog.accessko.nl/wp-content/uploads/2008/12/g13-gameboard-logitech-accessko-tech-blog.jpg

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:43
Ik game en werk al jaren op natural / ergo toetsenborden en dat gaat prima.

Ook met gamen vind ik het fijner als een "recht" toetsenbord, omdat bij een shooter je linker (aswd) hand ook wat gebogen hebt ipv recht. Het kan alleen lastig zijn als je een niet default layout voor spellen gebruikt, waar je veel toetsen uit het midden gebruikt, want die liggen natuurlijk wel een stuk meer uit elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het werkt Wel hoor heb de logitech wave en gaat prima aleen moeten je handen even wennen aan een vaage layout kwa toets grooten en hoogte, maar lukt prima en anders inderdaad een game pad nemen is niet supper duur en werkt prima aleen heb je dan een specifieke ruimte waar maar een hand op past dus als je snel met je rechter of linker hand een toets moet bashen(bedoel de muis hand). dan gaat dat niet egt om dat het een te klijne ruimte is en aleen ruimte bied voor een hand en meer niet :P
Pagina: 1