Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 358283

Topicstarter
Hallo,

Ik ben van plan om de monitor "Samsung SyncMaster 2494HS" te kopen. Hier op zit een HDMI aansluiting waar ik ook graag naast mijn pc mijn Xbox 360 zou willen aansluiten, maar dan heb ik geen geluid. Ik zou deze gewoon op een mijn Logitech Z-2300 speakers willen aansluiten (3,5 mm audiojack). Bij de speakers heb ik ook nog een Audio tulp --> 3,5 mm jack gekregen. Mijn idee was om het HDMI signaal van mijn Xbox 360 te splitten in HDMI video (naar de monitor) en HDMI audio (naar de speakers, in 3,5 mm jack of met die rode en witte tulp aansluitingen), is hiervoor een splitter? Ik ben niet van plan hier meer dan €20,- uit te geven.

Nog een vraagje, ik gebruik nog gewoon de onboard videokaart van mijn moederbord 8)7. Ik heb niet veel vermogen nodig, want ik game op de Xbox 360, wel kijk ik heel vaak een film of serie op de PC. Dit gaat via een VGA aansluiting, ik wil natuurlijk mijn monitor "Samsung SyncMaster 2494HS" op full HD hebben lopen. Kan ik wel full HD kijken via VGA aansluiting? of moet ik hiervoor een nieuwe videokaart aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-07 00:10
HDMI is digitaal, audio via tulpaansluitingen analoog. Je kunt dus niet zomaar even HDMI naar analoge audio "splitsen". Dan heb je een receiver (versterker) nodig met HDMI input en ben je heel wat meer als 20 euro kwijt.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-06 20:07
waarom zou je uberhaubt VGA gebruiken btw? Dat beeldscherm heeft ook DVI en dat is zoveel beter dan VGA, beeld kwaliteit is hoger, het beeld trilt niet meer en je kan scaling gebruiken (mocht je dat intressant vinden).

Zit er op de Xbox trouwens niet een Tulp aansluiting? dan kan je de tulp aansluiting in je Xbox doen, en het geluid van de pc met een 3,5mm met een 2 in plug (http://www.binbin.net/pho...2x3.5skt-3.5plug-gld-.jpg) en dan via die plug naar je speakers. dan heb je altijd geluid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Omdat ik alleen VGA heb en ik neem aan dat als je een VGA --> DVI gebruikt de kwaliteit hetzelfde blijft. En zou ik dus een nieuwe videokaart moeten kopen.

Het probleem met het geluid is dat als ik de Xbox 360 met HDMI op de monitor aansluit dat ik geen geluid van de Xbox 360 heb, omdat de monitor geen speakers heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !GN!T!ON
heeft die xbox daar geen instelling voor? daar geloof ik helemaal niks van :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-07 13:34
dit kan wel, de analoge output op je xbox geeft namelijk gewoon signaal als hdmi ingeplugged zit, alleen moet je we de behuizing van de stekker er af halen anders past het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !GN!T!ON
Ik wou al zeggen, dat zou echt retarded zijn als dat wel zo zou zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04:03

FeaR

In GoT we trust

VGA - DVI gaat sowieso niet werken. VGA is analoog en DVI is veelal digitaal. Er zijn wel analoge versies van DVI (DVI-A), maar dan is er ook geen verschil. Als je alleen VGA hebt dan gewoon de pc met VGA aansluiten, want alleen een nieuwe videokaart kopen omdat deze dan DVI-out heeft is gewoon zonde.

XBox is ook niet zo'n probleem:
Console met HDMI gewoon verbinden naar het scherm. Standaard stuurt de XBox beeld en audio over HDMI dus dat komt beide bij je scherm. Beeld zal weergegeven worden, geluid niet aangezien het scherm geen speakers heeft. Gelukkig heeft de XBox ook nog andere uitgangen voor audio: de optische S/PDIF uitgang en een analoge. De optische uitgang is digitaal en om dat aan te sluiten op de analoge Z-2300 heb je een DAC nodig. Die heb je niet voor onder de 20 euro, dus dat valt af.

Dit is de standaard kabel die bij de XBox 360 zit. De gehele witte en rode stekkers zijn voor audio links en rechts. Op die stekkers zou je je Z-2300 dan aan moeten sluiten. Weet niet welke aansluiting de Z-2300 zo heeft (3,5mm jack male, female, RCA, etc?). Maar zo moet je het aan kunnen sluiten, eventueel met een verloopje.

Kans bestaan overigens wel dat je wat aan je XBox 360 kabel aan moet passen om de component-kabel naast de HDMI te gebruiken, zoals te zien op dit plaatje. Al zat er bij sommige consoles nog deze adapter, dan past de HDMI kabel er meteen naast. Adapter is overigens ook los te koop, dus aan jou de keuze om die te kopen of de kabel wat aan te passen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oké, bedankt, jullie hebben mij goed geholpen. Alleen is het nog niet heel duidelijk of ik nu ook daadwerkelijk full HD krijg als ik de monitor op VGA aansluit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04:03

FeaR

In GoT we trust

VGA kan 1920 x 1200 overbrengen, dus Full HD is gewoon mogelijk. Let wel dat je niet je scherm tien meter van de pc zet, want dat kan het wel eens mis gaan om een dergelijke resolutie over een analoge kabel te sturen. Maar met normaal gebruik en normale afstanden is het dus mogelijk.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinvdw
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-07 12:54
Ik stuur full HD(1920x1080) door via VGA met een VGA-kabel van 8m(eigenlijk zelfs één kabel van vijf en twee van anderhalf meter die aan elkaar hangen via verlengstukjes). Perfect mogelijk dus
Pagina: 1