Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloggingHank
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-07 17:43
Hoi, Ik ben niet helemaal zeker van iets dus ik dacht ik vraag het hier. Dit is de case:

Ik ben een nieuwe pc aan het samen stellen en heb het volgende moederbord en geheugen op het oog:

moederbord: KLIK

Geheugen: KLIK

Nu staat dit geheugen echter niet in de Qualified Vendor List van het moederbord... Betekend dat ook echt dat het niet kan/dat ik deze combi beter niet kan nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat het niet op de QVL staat wil niet zeggen dat het niet gaat werken, het wordt alleen niet gegarandeerd. Nu weet ik niet hoe kieskeurig de huidige Asusbordjes zijn, maar mijn ervaringen met die dingen is dat ze vrij strict zijn met het accepteren van geheugen. Ik zou de gok iig niet nemen, dus of geheugen dat op de QVL staat, of een ander mobo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloggingHank
Terw_Dan schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 21:17:
Dat het niet op de QVL staat wil niet zeggen dat het niet gaat werken, het wordt alleen niet gegarandeerd. Nu weet ik niet hoe kieskeurig de huidige Asusbordjes zijn, maar mijn ervaringen met die dingen is dat ze vrij strict zijn met het accepteren van geheugen. Ik zou de gok iig niet nemen, dus of geheugen dat op de QVL staat, of een ander mobo.
Ok bedankt voor je antwoord. Het is het moederbord uit de nieuwe best buy (gamesysteem) en het geheugen dat in dat artikel wordt geopperd staat ook niet in de QVL...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Releases
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:17

Releases

Ja maar!

Op dit moment draaien Kingston en Corsair het lekkerst en makkelijkst op Asus moederborden heb ik gemerkt in de meeste assemblages, OCZ werkt 9 van de 10 keer bijvoorbeeld niet. Wellicht is dat ook zo met Geil, maar ik zou het er niet op gokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloggingHank
Releases schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 21:21:
Op dit moment draaien Kingston en Corsair het lekkerst en makkelijkst op Asus moederborden heb ik gemerkt in de meeste assemblages, OCZ werkt 9 van de 10 keer bijvoorbeeld niet. Wellicht is dat ook zo met Geil, maar ik zou het er niet op gokken.
Ok duidelijk, tnx.

Welke wel op de qvl staat is dit geheugen van kingston: KLIK
Dit is echter uit de green series en heeft een lager voltage, nu heb ik zelf geen idee wat dat inhoud behalve minder stroomgebruik, maar ik las dat je met een lager voltage dingen moest aanpassen ofzo? Kun je me daar meer over vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Releases

Releases

Ja maar!

Dat je wat aan moet passen is bijna altijd zo, dit houd in dat je de voltage en timings even recht trekt in het BIOS van het moederbord. Zo begrijpt je moederbord op welke snelheden de geheugen modules moeten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloggingHank
Releases schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 21:29:
Dat je wat aan moet passen is bijna altijd zo, dit houd in dat je de voltage en timings even recht trekt in het BIOS van het moederbord. Zo begrijpt je moederbord op welke snelheden de geheugen modules moeten lopen.
Ok is dat altijd zo of alleen met zuinigere geheugens? Ik ben namelijk helemaal niet thuis in het 'kutten' in mn bios ;) Maar verder maakt het niets uit of je geheugen minder voltage heeft? je hebt bijvoorbeeld niet minder snelheid ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Releases

Releases

Ja maar!

Het kan bijvoorbeeld zo zijn dat de geheugen ''trager'' lopen, maar of je dit bij normaal gebruik zou merken is een 2e. Daar zijn de meningen namelijk behoorlijk over verdeeld. Het kan ook best zijn dat het geheugen gelijk op de juiste instellingen staat hoor, maar check het altijd even na in het bios. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloggingHank
Ok, bedankt voor je antwoord. Gaat wel goed komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Mijn ervaring is ook dat zowel Kingston als Corsair bijna altijd goed gaat met Asusboarden, in tegenstelling tot wat bovenstaand al geschreven word met OCZ en Geill geheugen. Desondanks heb ik op mijn vorige Asus board P5Q altijd zonder problemen gewerkt met OCZ Reaper 1066 Mhz geheugen in combinatie met een Intel Q6600 cpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinotje
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-02-2011
Hallo, ik weet niet of ik dit hier moet posten, ik ben op dit gebied geen ster.
Mijn vraag is dus dat ik ergens heb gelezen dat je sideportgeheugen bij kan steken om de igp van meer geheugen te voorzien, hoe doe ik dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-09 13:40
kevinotje schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 11:27:
Mijn vraag is dus dat ik ergens heb gelezen dat je sideportgeheugen bij kan steken om de igp van meer geheugen te voorzien, hoe doe ik dit?
Niet.

Het Sideport geheugen moet vanuit de fabriek al op de igp aanwezig zijn.

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinotje
Dit staat namelijk in een review over HTPC moederborden:

Uit bovenstaand overzicht blijkt dat de 785G-chipset ondersteuning biedt voor pci-express 2.0, dvi, hdmi, DisplayPort en vga. Verder kan er sideportgeheugen gebruikt worden om de igp van extra geheugen te voorzien, wat de snelheid ervan ten goede komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

kevinotje schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 12:21:
Dit staat namelijk in een review over HTPC moederborden:

Uit bovenstaand overzicht blijkt dat de 785G-chipset ondersteuning biedt voor pci-express 2.0, dvi, hdmi, DisplayPort en vga. Verder kan er sideportgeheugen gebruikt worden om de igp van extra geheugen te voorzien, wat de snelheid ervan ten goede komt.
Klopt, de 780 en 785G chipset bieden ondersteuning voor 128MB sideportgeheugen.
Maar het is niet mogelijk dat zelf te doen, dat spul moet affabriek al op je bord zitten. Niet dat het zoveel uitmaakt, met of zonder sideport mem, de IGP is toch traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinotje
Ok bedankt voor de hulp.
Pagina: 1