[Win7] installatie blijft steken na kopieren*

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

De laptop van mijn pa deed een beetje weird (office en windows crashes), en dus besloten we ipv. Vista er Windows 7 op te zetten. Dit lukte eerst niet, omdat we de bios niet in konden en er geen boot from cd menu was. Dus de batterij (cmos) eruit gehaald, we konnen vanuit de BIOS booten naar CD maar toen konden we hem niet installeren (was iets met de vista loader oid) dus maar Ubuntu + grub opgezet, en we proberen nu W7 erop te zetten en hij springt bij Copying files meteen op 100% en bij de volgende stap blijft hij meteen hangen? Het gaat hier om een Acer Travelmate 7730....

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Controleer in de Bios eens of de HDD op AHCI modus staat ipv IDE.

Wat je verder ook nog kan doen is de hardeschijf controleren op fouten/bad sectors.
dit met een tool van het merk schijf die er in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hij stond idd op AHCI maar nu staat hij op IDE en doet het nog niet... ben momenteel aan het scannen naar bad sectors, maar vind dit wel raar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 12:28

MrDry

Desperados!

De juiste raid drivers gebruikt? Vaak helpt het om het manueel installeren van de drivers van je chipset te forceren...ookal gebruik je helemaal geen raid..

Quod licet lovi, non licet bovi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Haa, dus in die windows install op add drivers klikken? Ga ik een sproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kon tog echt geen drivers vinden van Hitachi (ze zeggen dat ie het al met windows moet doen :S )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:08
Hij bedoelt de chipset drivers en hitachi maakt geen chipsets.

Overigens snap ik het niet helemaal. De vista bootloader deed het niet en toen heb je grub gebruikt? Ik neem aan dat je een schone format doet? Dan heb je toch niks met de vista bootloader te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:55

bakvis

Tweakers.Nerd

Verwijderd schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 17:08:
Ik kon tog echt geen drivers vinden van Hitachi (ze zeggen dat ie het al met windows moet doen :S )
Je moet ook drivers van je Raid kaart gebruiken. Vaak te vinden op de website van de fabrikant van je moederbord of je raidkaart. Niet op de website van de fabrikant van je hardeschijf :)

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeerenburgCola
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 01:23
Als je het CMOS batterijtje eruit haalt, doe dan daarna eerst in je BIOS een 'load setup defaults' en 'Save' zodat je zeker weet dat je BIOS settings niet corrupt zijn geraakt door je actie.

't is maar een idee.

[ Voor 4% gewijzigd door BeerenburgCola op 06-05-2010 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Craven87 schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 17:11:
Hij bedoelt de chipset drivers en hitachi maakt geen chipsets.

Overigens snap ik het niet helemaal. De vista bootloader deed het niet en toen heb je grub gebruikt? Ik neem aan dat je een schone format doet? Dan heb je toch niks met de vista bootloader te maken?
Kijk, er stonden 2 partities op, 1 data (leeg) en een Vista, dus ik had W7 op die lege gezet en C:\ verwijderd 8)7 waar die vista nog op stond... en toen kon hij de bootmanager niet vinden :+ oja het is trouwens een laptop, Acer travelmate 7730 (ik weet niet of je RAID drivers hiervoor hebt)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:08
acer heeft ze zelfs voor je klaargezet. kijk maar op de acer site. weet niet welke w7 je hebt (x86 of x64) maar je moet iig de sata ahci drivers hebben. Die moet je even unpacked op een usbtje zetten en die kun je inladen bij de setup.

Je kunt overigens ook even het beste de hele schijf gewoon formatteren dan weet je zeker dat dat goed gaat.
Pagina: 1