Toon posts:

Goede simpele mediaspeler?

Pagina: 1
Acties:
  • 569 views

Verwijderd

Topicstarter
hallo

ik zoek een goede, simpele mediaspeler die de meeste bestanden afspeelt (oa mpg,mp4, iso, vob, wmv, divx, avi etc).Ook moet het mogelijk zijn de ondertitels uiteraard te lezen, haha! Ik ga er niet mee streamen, netwerken of wat dan ook. Het gaat mij er om dat ik niet eerst een film moet branden op DVD alvorens ik hem op TV kan kijken. Het mag er eentje met of zonder harde schijf zijn.

Het gaat me dus m.n. om het afspelen van films.

iemand ideëen of suggesties???

thnx

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Zonder hardeschijf maar je gaat niet streamen of netwerken? Wat dan? USB stick? Externe schijf?
Als je geen gedoe wilt lijkt een interne hardeschijf juist ideaal, via wifi de film erop zetten of via ethernet en snel kijken.

[ Voor 40% gewijzigd door Tsurany op 05-05-2010 20:12 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Verwijderd

Kijk in de pricewatch. Genoeg te vinden, maar dan moet je wel zelf wat moeite doen. :*)

• Godlikev
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01-02 20:46
xtreamer is perfect, speeelt alles af.. optisch geluid(dts) lan/usb in hdmi/composiet uit.. wat je wil:D:D

Verwijderd

Topicstarter
Tsurany schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 20:12:
Zonder hardeschijf maar je gaat niet streamen of netwerken? Wat dan? USB stick? Externe schijf?
Als je geen gedoe wilt lijkt een interne hardeschijf juist ideaal, via wifi de film erop zetten of via ethernet en snel kijken.
Nou ja je zal t wel doorhebben, ben een redelijke "kneus", haha!! Maar ik dacht in eerste instantie een externe HD, maar als je het via de de draadloze router ook kan? (mits de speler een interne HD heeft natuurlijk).

Wat is makkelijker?

greetz

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Nou als je geen centrale opslag plek hebt die altijd aan staat (pc/nas) dan zou ik gaan voor eentje met een interne hardeschijf waar je alles via het netwerk heen kan kopieren. Dan is het gewoon vanaf je pc het bestand er heen sturen en je kan het direct afspelen. Geen gepruts met een externe schijf die je heen en weer moet slepen of een pc die je altijd aan moet hebben.
Enkel via wireless kan het wel wat langzamer gaan, daar moet je wel rekening mee houden.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Verwijderd

Tsurany schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 23:18:
Nou als je geen centrale opslag plek hebt die altijd aan staat (pc/nas) dan zou ik gaan voor eentje met een interne hardeschijf waar je alles via het netwerk heen kan kopieren. Dan is het gewoon vanaf je pc het bestand er heen sturen en je kan het direct afspelen. Geen gepruts met een externe schijf die je heen en weer moet slepen of een pc die je altijd aan moet hebben.
Enkel via wireless kan het wel wat langzamer gaan, daar moet je wel rekening mee houden.
'wat' langzamer betekent: geen HD mogelijk.

• kegeltje26
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-02 21:12
Verwijderd schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 09:35:
[...]

Hij bedoelt kopiëren, niet streamen jongen...

Even lezen...

Kortom: HD materiaal via het netwerk kopiëren is meestal mogelijk, maar dat kost je wel even tijd..
Soms zitten er ook FTP/Torrent/NZB cliënts in, zodat je bestanden direkt vanaf het Internet op de harde schijf kan parkeren.

Dat kost alleen wel wat meer moeite en handleidingen lezen.. Het is maar net waar je trek in hebt...

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-09-2025
Ben zelf ook aan het kijken naar een media speler om films te kijken.
Al weken bezig allerlei forums, reviews en fabrikanten sites af te lopen en te lezen omdat ik gewoon een goede keuze wil maken , maar dat valt niet mee :)

Als leek viel mij op dat ze bijna allemaal op elkaar lijken qua spec etc en dat de "toppers" ook meteen een stuk duurder zijn.
En aangezien dit mijn eerste player wordt durf ik dat nog niet aan.

Na vele, vele uren van "studie" heb ik mijn keuze beperkt tot de Ryan Play On en de Mede8ter en zal waarschijnlijk kiezen voor de Mede8ter.
Beide kunnen wat ik wil cq nodig heb maar bij de Mede8ter heb ik een beter.....gevoel.
Alhoewel ik nog niet 100% zeker ben en best een impuls aankoop kan doen met de AC Ryan , hehe

Ps, ik zal de player 90% voor films die ik van een NAS afhaal maar wil ze wel op de HD van de player zetten dus ik ga voor eentje met een schijf erin.

FUMES et CARNES

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 09:35:
[...]

Geen blu-ray rips mogelijk, maar bijna alle HD rips komen niet boven de 20Mbit uit en dat haalt wireless meestal wel.

• HiDNN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-02 16:01
@lusedto
Als ik jouw was zou ik niet voor die Mede8ter gaan, heb 2 weken terug ook zo`n ding in huis gehad..maar als je HD Rips wilt kijken via het netwerk kun je wel vergeten. Duurde bij mij ca. 2min voordat hij een film had opgestart, en als hij dan opgestart was hikte en schokte het ook nog als een gek. En dat terwijl ik een full gigabit netwerk hier heb :X

Heb daarna geprobeerd een film op de interne schijf te zetten van dat ding, maar dat schoot voor geen meter op. Max 5mb/s :/ Mede daarom heb ik het aparaat weer terug gebracht en m`n geld terug gevraagd.. wat een rot ding }:O

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dat ding heeft 'maar' een 100 Mbit aansluiting, dus zel het een reet roesten dat je een GBit netwerk hebt.
Die 5MBps niet Mbps, is een hardware beperking die alle Realtek chips hebben, dus de Xtreamer, de medi8er en de POHD.
Ik heb zelf, naar tevredenheid, de POHD. Kopieren van grote films / series dan sluit ik hem via USB aan, dat is via het netwerk idd retetraag.

Alleen de Sigma based spullen hebben dat beter voor elkaar, maar ja, die zijn een stukje duurder. Uberhaupt is te merken dat Sigma wat langer meegaat, de ondersteuning en software is gewoon veel groter.

Maar goed, de TS moet eerst maar zelf eens wat meer achtergrond info verzamelen en zoeken. Er zijn genoeg reviews te vinden, en voordat je de site nog niet kent: http://www.mpcclub.com/forum/

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-02 13:58

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Hallo en welkom op GoT :W

Helaas zijn aanschaftopics niet toegestaan. Daarom zet ik dit topic op slot. Lees vooral ook eens:Het algemeen beleid door.
Voor vragen kun je me DM'en.

Veel plezier op ons forum.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.