Vandaag naar de Keukenhof geweest met m'n ouders die ook beiden fotografie als hobby hebben. Flink wat foto's gemaakt, 260 stuks, en die daarna teruggebracht tot ~100 foto's die leuk zijn om te bewaren. Daar de, naar mijn mening, mooiste uitgezocht en die wil ik graag met jullie delen omdat ik er toch aardig trots op ben en altijd tips en advies kan gebruiken waar het beter kan. De foto's zijn vaak wel gecropt maar verder niet extreem nabewerkt, hier en daar wat brightness of wat recovery toegepast voor net dat beetje extra. En af en toe de kleuren iets herstelt zodat het groen niet zo flets weg valt.
De exif is als het goed is compleet, dus daar staan alle relevante gegevens in.
Het is helaas geen mooi weer geweest, erg bewolkt, maar ik heb geprobeerd het beste er van te maken. De foto's staan op volgorde waarin ze genomen zijn en er staat soms bij wat ik er mooi aan vind.

1. Kijkt mooi weg, je blik volgt het water.

2. Vol met bloemen, fijne scherpte diepte en leuke compositie.

3. Leuke combinatie van kleuren, credits gaan vooral naar de keukenhof, maar ook naar mij omdat het mij op viel.
http://tweakers.net/ext/f/Zsyd3IyY9sS65NJul1CgoEKB/full.jpg
4. Leuk hoe het net lijkt op een rivier (foto weggehaald, te onscherp. laat ik enkel hier ter referentie).

5. Leuke bokeh, netjes volgens het boekje.

6. Mooie kleuren, zachte achtergrond.

7. Leuke compositie.

8. Leuk die ene bloem die boven alle andere uitsteekt in het veld.

9. Mooi kleurenspel.

10. Mooi lijnenspel.
De exif is als het goed is compleet, dus daar staan alle relevante gegevens in.
Het is helaas geen mooi weer geweest, erg bewolkt, maar ik heb geprobeerd het beste er van te maken. De foto's staan op volgorde waarin ze genomen zijn en er staat soms bij wat ik er mooi aan vind.

1. Kijkt mooi weg, je blik volgt het water.

2. Vol met bloemen, fijne scherpte diepte en leuke compositie.

3. Leuke combinatie van kleuren, credits gaan vooral naar de keukenhof, maar ook naar mij omdat het mij op viel.
http://tweakers.net/ext/f/Zsyd3IyY9sS65NJul1CgoEKB/full.jpg
4. Leuk hoe het net lijkt op een rivier (foto weggehaald, te onscherp. laat ik enkel hier ter referentie).

5. Leuke bokeh, netjes volgens het boekje.

6. Mooie kleuren, zachte achtergrond.

7. Leuke compositie.

8. Leuk die ene bloem die boven alle andere uitsteekt in het veld.

9. Mooi kleurenspel.

10. Mooi lijnenspel.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N