[W2k3] Windows installeren op HP Proliant dl380 G3

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zelf heb laatst erg goedkoop een server kunnen aanschaffen , een HP Proliant dl380 G3 om precies te zijn.
Ik heb nog nooit eerder een server zelfstandig geinstalleerd en geconfigureerd en daarom leek het me erg leuk om dit eens te proberen , echter gaat er weer van alles mis :)

Ik heb Windows Server 2003 en die vervolgens zelf bootable gemaakt en op CD gebrand. Als ik de server aanzet met de bootable server 2003 cd erin start hij gewoon vanaf de cd op en begint het blauwe setup scherm van Windows. Ik selecteer dat ik Windows wil installeren en mag vervolgens een partitie selecteren/aanmaken/verwijderen , ik verwijder alle partities en maak er 1 met de maximale grootte 173624mb en dan 8mb lege ruimte. Vervolgens selecteer ik install op de C:\ partitie van 173624mb en begint het installeren. Na het installeren komt er een balkje dat aftelt van 15 sec ofzoiets en daarna gaat rebooten. Tot nu toe klopt het allemaal naar mijn idee maar zodra de pc reboot begint hij weer helemaal overnieuw in het blauwe windows setup menu? Hij zou nu toch eigenlijk met de 2003 interface moeten opstarten? Als ik verder ga in het blauwe setup menu en vervolgens weer een partitie moet kiezen voor de installatie zie ik dat er op de C:\ partitie van de 173624mb nog maar 172993 vrij is , er is dus wel iets op gebeurt? Als ik dan vervolgens nog maar probeer opnieuw te installeren op de partitie krijg ik een melding dat er al iets van windows opstaat?

Ik snap er niks van , volgens mij maak ik een domme beginnersfout of iets dergelijks maar ik kom er echt niet uit heb het al meerdere keren overnieuw geprobeerd

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen en ik zsm lekker met mijn server kan prutsen :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2010 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

www.hp.com -> download de smart start cd onder de support tab, versie 8.25 en boot hiervan en volg de instructies op.

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinniel83
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-01-2024
Inderdaad, ben zelf zo ook eens een halve dag bezig geweest met een HP server, met de HP Start Smart werkte het gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 19:14:
Vervolgens selecteer ik install op de C:\ partitie van 173624mb en begint het installeren. Na het installeren komt er een balkje dat aftelt van 15 sec ofzoiets en daarna gaat rebooten. Tot nu toe klopt het allemaal naar mijn idee maar zodra de pc reboot begint hij weer helemaal overnieuw in het blauwe windows setup menu? Hij zou nu toch eigenlijk met de 2003 interface moeten opstarten?
Klopt, maar omdat de bootloader-entry niet goed wordt weggeschreven kan de setup niet doorlopen en begint je CD weer met de setup.

Probeer inderdaad de HP SmartStart CD die voor die servers geschikt zijn te gebruiken, daarmee kun je gelijk de juiste drivers en firmware/RAIDsetups doen die je wilt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ok bedankt voor alle snelle reacties ik heb alleen moeite met het vinden van die smart start op de site van hp? Is het gratis en moet ik het gewoon naar een cd branden ofzo? Sorry maar ik ben hier helemaal nieuw in :)

Bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

sorry?
http://www.google.co.uk/s...smartstart+cd+hp+download

Dat lijkt me toch niet al te ingewikkeld? :) Alleen goed opletten op de ondersteunde hardware versies - je hebt een ouder model server, dus wellicht dat je een oudere versie moet gebruiken.

[ Voor 37% gewijzigd door alt-92 op 05-05-2010 19:35 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Directe link van HP

http://h20000.www2.hp.com...7672226b6284520b9e292b9bd

Een beetje zoeken mag wel ... zo moeilijk is het toch niet bij hp de woorden dl380 g3 invoeren in het zoekveld van drivers/firmware en dan keizen voor bv win2k3 ?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2010 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja klopt , ik ga nu de 8.40 versie downloaden had ik al gevonden maar iemand zei dat ik 8.25 moest hebben?

Ik weet niet of er verschil zit in comptabiliteit ofzo?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2010 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Daarom zei ik ook:
Probeer de HP SmartStart CD die voor die servers geschikt zijn te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet 8.40 daar zit geen ondersteuning voor de dl380 g3 in ... 8.25 is de laatste met deze ondersteuning !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt allemaal , ik ga hem nu downloaden en hoop dat het goed komt.

Ik laat het jullie sowieso wel even weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kleine vraag nog , ik moet de ISO van dit bestand naar een cd zetten en vervolgens de cd bootable maken? Vervolgens vanaf de smartstart cd booten en dan wijst alles voor zich neem ik aan? Bootable maken gaat net als ik bij server 2003 heb gedaan gewoon via programma (Nero 6 in mijn geval) juiste boot image selecteren ?

Bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uuh iets met burn image van het zelfde menu waar je je recorder kiest .... hoe oud ben jij eigenlijk ?

oh en vergeet de finalize vink niet :)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2010 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 19:41:
Kleine vraag nog , ik moet de ISO van dit bestand naar een cd zetten en vervolgens de cd bootable maken?
[search=iso branden]
Het is al een bootable image, dus gebruike de 'Burn Image' optie in je Nero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 19:49:
uuh iets met burn image van het zelfde menu waar je je recorder kiest .... hoe oud ben jij eigenlijk ?

oh en vergeet de finalize vink niet :)
Sorry maar ik zei toch dat ik hier nieuw in ben? Dan maakt mijn leeftijd toch helemaal niet uit?

Alt-92 , bedankt nu moet het wel lukken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 20:02:
Sorry maar ik zei toch dat ik hier nieuw in ben? Dan maakt mijn leeftijd toch helemaal niet uit?

Alt-92 , bedankt nu moet het wel lukken :)
Geen probleem :)
maar let er wel even op dat op dit forum de drempel iets hoger ligt, we gaan er hier vanuit dat je zelf de basiskennis wel hebt om vragen als hoe je een image brandt op te lossen ;)
Zoals je ziet is je vraag al beantwoord met een snelle zoekopdracht, net als in Het algemeen beleid genoemd wordt.

Anywaus: veel succes verder, stel gerust een vraag als je met je server ergens tegenaan loopt maar denk daarbij wel even aan het bovenstaande. Je bent niet de eerste die een server gaat installeren, dus maak eerst gebruik van de al aanwezige topics (search en tags gebruiken scheelt) als je een probleem tegenkomt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok , ik heb de cd gebrand en opgestart vanaf cd , inmiddels is smartstart bezig met 'starting application step 4 of 4' en hij staat al minimaal 40 minuten stil bij die stap hoort dit of is er iets niet in orde?

edit: Inmiddels bij een zwart scherm met ik wacht nog wel even af dan

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2010 22:24 ]

Pagina: 1