Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een maand een abbonement van tele2 (alles in één)
Ik heb een decoder in de woonkamer staan en wilde een 2e decoder aanvragen.
Dat kon echter niet omdat ik te ver van de centrale zit en de snelheid daardoor te beperkt zou worden als ik een 2e decoder zou aansluiten.

Ik heb al flink gezocht op internet, maar kan nergens een oplossing (apparaat) vinden waarmee ik het signaal van de decoder in woonkamer zou kunnen oppikken. Het liefst een apparaat waarmee ik in de woonkamer bijvoorbeeld nederland 1 kan kijken en de slaapkamer een ander net.

Ik kan ook de kabel van de woonkamer door het huis trekken, maar dan kan ik, en hier gaat het eigenlijk om geen sport1 en film1 kijken waarop ik geabboneerd ben.

Bij voorbaat bedankt voor de reactie/tijd.

Michiel

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02 06:19
Je verhaal is vrij onduidelijk (Lees het nog eens door). Wat is de huidige situatie, en wat wil je precies?

Verwijderd

Topicstarter
Nog een keer duidelijker:

Ik heb 1 decoder in de woonkamer.
Kan geen 2e decoder aanvragen omdat ik te ver van de centrale zit.
Ik zou graag een willen weten of er een apparaat of oplossing is om in de slaapkamer het signaal van de decoder in de woonkamer te ontvangen/bekijken.
Zodat ik in mijn slaapkamer ook sport1/film1 kan kijken.

• LeechGuy
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-12-2025
Heb je al eens op de Marmitek website gekeken? Marmitek verkoopt aparaten voor audio/video overdracht. Tevens kun je het signaal van je afstandbediening overzenden zodat je vanuit je slaapkamer de settopbox in de woonkamer kunt bedienen. Hoe de kwaliteit van die dingen is weet ik niet.

Is het niet mogelijk om een tweede decoder te krijgen door bij Tele2 aan te geven dat je akkoord gaat met het feit dat je er maar 1 tegelijkertijd kunt gebruiken? Dat geeft natuurlijk de beste kwaliteit.

Of kijk eens op http://www.digizon.eu/. Sony heeft volgens mij in het verleden ook zo iets gemaakt. Weet niet of ze het nog steeds doen.

[ Voor 12% gewijzigd door LeechGuy op 05-05-2010 21:53 ]

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Als de lijntest die door Tele2 gedaan is, aangeeft dat een tweede decoder geen optie is dan krijg je die ook niet.
Ook niet als je aangeeft dat je er maar een gebruikt en niet twee tegelijk.
En met een decoder twee zenders afspelen/streamen gaat niet werken.
Je zou voor meer info over de decoders hier [TELE2] Het Grote ADSL-Telefonie-TV Topic Deel 7 of op tele2.gebruikers.eu kunnen kijken

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Verwijderd

Topicstarter
@ LeechGuy
@ GiLeX

Bedankt voor jullie reactie.
Tele2 wil inderdaad ook al geef ik aan dat ik er maar max 1 tegelijk gebruik geen 2e leveren.
Ik was onderhand ook bij marmitek website gekomen toch bedankt!
Ik had eigenlijk nog hoop dat er mogelijkheid was om in de woonkamer 1 zender te kijken en in de slaapkamer een andere, maar dat moet ik waarschijnlijk vergeten!

Michiel

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:27

Umbrah

The Incredible MapMan

Je hebt te maken met TV-over-internet, en je hebt blijkbaar nog maar nét genoeg bandbreedte voor één TV zender tegelijk (mogelijk kwakt je internet snelheid ook in elkaar zodra je TV kijkt, ADSL is helaas niet zo ideaal). In tegen stelling tot de kabel, die ten alle tijden alles uitzend, werkt het telefoonnetwerk nou eenmaal anders. Jammer.

Je beeldsignaal doorsturen is wel mogelijk, via een oplossing als marmitek, splitters, duplicators, lange kabels, en/of transmissie kastjes.
Pagina: 1