Plof aan einde nummer?

Pagina: 1
Acties:

• Xochiquetzal
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-04-2025
Ik heb onlangs een nieuw geluidssysteem gekocht. De Samsung HT-TZ222. Ik heb er mijn EHDD aan gehangen en heb wat muziek afgespeeld. Het gaat hierbij om origineel geripte CD's. Nu hoor ik bij verschillende nummers een plof als het ene nummer is afgelopen en het volgende nummer begint. Het gebeurt niet bij alle nummers... Op één cd kan het zelfs zijn dat het ene nummer wel ploft en het volgende nummer niet.

Ik heb het nog niet kunnen proberen met originele CD's, want we zijn onlangs verhuisd en die zitten ergens nog in een doos.:)

Herkent iemand dit? Ligt dit aan de Samsung, of aan de tracks?

Verwelkom wat je niet kunt vermijden.

• MJ-Princeps
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 14:07
Is de plof er bij bepaalde liedjes altijd of ook maar af en toe?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Klinkt alsof het geluidssysteem wordt uitgeschakeld op het moment dat deze geen audio detecteert. Heb jij zo'n optie op je set?

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Xochiquetzal schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 18:42:
Herkent iemand dit? Ligt dit aan de Samsung, of aan de tracks?
Bekijk de tracks eens in een wave editor (bijv. Audacity). Zo'n plof zou behoorlijk goed te zien moeten zijn. Desnood kan je nog zoomen. Dan weet je in ieder geval zeker of het aan de tracks of audioset ligt.

Als het aan de tracks ligt dan komt dat waarschijnlijk door de manier van rippen. Welk programma heb je gebruikt? Probeer eens een programma zoals EAC met de secure rip optie.