Sinds enkele jaren gebruik ik met voldoening 2 Dell2001FP schermen.
1 ervan is digitaal aangesloten (DVI) en 1 analoog (VGA).
Deze met VGA aansluiting dient ook als externe monitor voor m'n macbook (via mini dvi naar DVI verloop).
Sinds enige tijd kreeg ik opeens artefacts in beeld bij het gebruik van de macbook. Sommige keren was het erger: een streep van ongeveer 10cm trilde.
Deze namiddag werd het nog erger
: dezelfde streep begon te trillen en eindigde na enkele minuten in een kleurvlak (kleru variabel, soms wit/rood/oranje/ precies afhankelijk van de rest van het beeld).
Switchen van ingang verhelpt het probleem niet (vga/dvi)
Het usermenu van het scherm verdwijnt ook achter deze streep.
Afleggen van het scherm (paar min) geeft terug normaal beeld, maar de strepen komen terug na 5 tal minuten.
Ik heb op youtube een filmke gezet van het probleem.
Heeft er iemand een idee wat dit zou kunnen zijn...en wat ik eraan kan doen? (ben beetje handig met soldeerbout en heb geen schrik om het open te maken)
Of is vervangen de enige oplossing?
Link naar youtube: hier
1 ervan is digitaal aangesloten (DVI) en 1 analoog (VGA).
Deze met VGA aansluiting dient ook als externe monitor voor m'n macbook (via mini dvi naar DVI verloop).
Sinds enige tijd kreeg ik opeens artefacts in beeld bij het gebruik van de macbook. Sommige keren was het erger: een streep van ongeveer 10cm trilde.
Deze namiddag werd het nog erger
Switchen van ingang verhelpt het probleem niet (vga/dvi)
Het usermenu van het scherm verdwijnt ook achter deze streep.
Afleggen van het scherm (paar min) geeft terug normaal beeld, maar de strepen komen terug na 5 tal minuten.
Ik heb op youtube een filmke gezet van het probleem.
Heeft er iemand een idee wat dit zou kunnen zijn...en wat ik eraan kan doen? (ben beetje handig met soldeerbout en heb geen schrik om het open te maken)
Of is vervangen de enige oplossing?
Link naar youtube: hier