Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[W7x64] Dynamische schijf converteren naar standaard

Pagina: 1
Acties:

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:45
Goedemiddag,

Ik heb per ongeluk in Windows 7 (64bit) mijn laptop schijf geconverteerd naar 'dynamisch'...
Dit wil ik herstellen, maar ik kom overal op Google tegen dat ik dan alles moet verwijderen, en opnieuw moet positioneren...

Als dit inderdaad het geval is, hoe kan ik dan het beste een spiegel kopie maken van de data?
Dan wil ik dus dat als ik opnieuw heb gepartitioneerd, dat ik dan alle data terug krijg, incl. werkende Windows installatie zoals ik het nu heb.
Dit omdat ik ontzettend veel gevoelige data heb, wat ik niet kwijt moet raken.
En ik de huidige configuratie moet behouden zoals het nu is.

Wie kan mij de goede richting op sturen?

Bedankt!

• vinniel83
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-01-2024
Je kan inderdaad niet van dynamisch terug naar standaard converteren.
Met een programma als Ghost of Acronis True Echo Image Workstation kun je een image maken van je harde schijf, deze kun je later terug zetten, het maakt dan volgens mij niet of je nu een dynamische schijf hebt.

• xoniq
vinniel83 schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 18:54:
Je kan inderdaad niet van dynamisch terug naar standaard converteren.
Met een programma als Ghost of Acronis True Echo Image Workstation kun je een image maken van je harde schijf, deze kun je later terug zetten, het maakt dan volgens mij niet of je nu een dynamische schijf hebt.
Ik heb wel ervaring met True Image, maar als ik alle partities weggooi, en opnieuw aanmaak, en een image terug zet, gaat dat dan wel lukken als de partitie iets groter is ofzo?
Dat is het enige waar ik even tegenaan zat. Daar wil ik liever op dat moment niet achterkomen haha.

• vinniel83
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-01-2024
Dat durf ik niet te zeggen, ik weet dat dit met Ghost wel mogelijk is.

• xoniq
Oké, bedankt voor je reactie. Ik ga het even proberen met True Image.
Nu eerst even 900GB naar een externe schijf kopiëren.
(Duurt nog wel even dus...)
Want dat wil je natuurlijk niet in een spiegel-kopie hebben staan...