Java wil niet installeren

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilya
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Nu ik bijna een week mijn HTC Desire binnen heb wilde ik graag de app Gmote uitproberen. Hiervoor moet je een server programma installeren op je desktop. Deze vereist echter Java VM 1.6 en daar zit het probleem. Java wil met geen mogelijkheid installeren. Telkens krijg ik deze jongen voor m'n kiezen:
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2u6zb4l.jpg

Uit wanhoop heb ik alles wat ik kan bedenken al geprobeerd:
  • Uninstallen via control panel. Kan niet want daar staat hij niet tussen. Ik heb immers ook nooit eerder Java nodig gehad.
  • Uit de lijst verwijderen via Windows Clean Up Tool. Daar staat de updater wel tussen maar heeft verder geen effect.
  • Oude versie verwijderen via de tool JavaRa. Heeft ook geen effect want er zijn geen oudere versies.
  • Folders die betrekking hebben tot Java verwijderen uit Program Files en Appdata.
  • Installeren via de .msi in plaats van de .exe installer (Die download de .msi)
  • Andere versies van Java 16.
  • Run as Administrator
  • Andere compatibility modes.
  • Registery cleanen op Java related dingen
Niets werkt. Heeft iemand een idee?
Ik gebruik Windows 7 Professional x64 als OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endeavor334
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-08-2021
Welke versie van java installeer je? is het deze?

Voor elk probleem is er een oplossing. Dus dat is het probleem niet. De oplossing dat is het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilya
  • Niet online
endeavor334 schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 18:53:
Welke versie van java installeer je? is het deze?
Nee gewoon de 32bit aangezien ik geen 64bit browser gebruik, maar dit maakt verder qua installatie geen verschil. Zelfde error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endeavor334
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-08-2021
Je zou dan eens met Proces monitor.
Exclude dan alle overige processen voordat je de installer start, dan kan je precies zien wat er gebeurt tijdens het installeren.
Mocht je er niet uitkomen post dan de log eens.

Voor elk probleem is er een oplossing. Dus dat is het probleem niet. De oplossing dat is het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilya
  • Niet online
endeavor334 schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 21:34:
Je zou dan eens met Proces monitor.
Exclude dan alle overige processen voordat je de installer start, dan kan je precies zien wat er gebeurt tijdens het installeren.
Mocht je er niet uitkomen post dan de log eens.
Hmm.. ik word daar niet veel wijzer van. Ik zie dat hij probeert c:\windows\system\wing.dll en c:\windows\system\wing32.dll te accessen, maar deze bestaan niet. Als ik ze van een dll library site haal werkt het als nog niet.

Logfile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilya
  • Niet online
Klein schopje }:O Kan nog steeds weinig vinden in die logfile.
Pagina: 1