Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

HD rips (films) afspelen; sommigen haperen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste forumleden,

ik download met enige regelmaat films/ hd rips van internet via sites als 'twilightnzb'. De helft daarvan werkt vlekkeloos, al dan niet door te wisselen van player (ik gebruik dan vaak Windows media player of media player classic) VLC media player gebruik ik niet omdat deze het geluid niet digitaal wil doorgeven aan mn versterker...

de andere helft van de films 'schokt' vaak of is niet vloeiend. Soms ik het geluid niet synchroon, etc.

nu is mijn vraag: ligt dat aan de rip of aan mijn systeem?

de hardware die ik gebruik is:
CPU Descriptor = AMD Athlon(tm) Dual Core Processor 4850e
CPU Clock Speed = 2500 Mhz.
Total Memory = 2047 Mb.
DirectX Version = 10.0
WMI Version = 7600.16385
ACM Version = 5.00.0
ATI radeon HD3200 (geintregreerd op moederbord)

als software heb ik:
- windows 7
- het k-lite codec pack geinstalleerd, maar ook met Cole mediapack geeft het deze storingen (thans niet geinstalleerd overigen)

Het programma Sherlock geeft in ieder geval aan dat ik geen 'gemankeerde' codes heb

• swiffer
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-11 08:25
ik weet niet of ik hier mag op antwoorden

want in de faq staat de volgende regel.

Hoe je aan je software, muziek, foto's, films, Canal+-uitzendingen en dergelijke zaken komt moet je zelf weten. We willen echter niet dat je GoT hier op welke manier dan ook in betrekt.

Verwijderd

Topicstarter
het gaat me meer om de vraag of mijn systeem- zonder dat ik me dat besef- ergens op hapert

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-11 21:52
Hint: koop de films voortaan origineel! Dan heb je gegarandeerd die problemen niet.

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ymmv schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 17:18:
Hint: koop de films voortaan origineel! Dan heb je gegarandeerd die problemen niet.
Precies. Illegaal downloaden is voor lamers en zuigt zwaar.

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
Ik weet niet precies hoe het in Windows 7 zit, maar zal wel ongeveer hetzelfde zijn. Bij Task Manager in XP kun je bij een process (ik gebruik altijd Media Player Classic; mplayerc.exe) de CPU priority omhoog zetten. Als een film wat hapert zet ik die op "High" (niet realtime, dan hangt alles ;)) — meestal draait het daardoor een stuk beter. En natuurlijk andere programma's uitzettend, mochten die veel CPU/geheugen gebruiken.

Verwijderd

Ja koop de films origineel. Met een beetje mazzel wat crappy codecs en spelers erbij. Maar wel gratis film materiaal waar je niet doorheen mag skippen en dat je voor een dief uitmaakt :)

Anyway kijk naar de bitrate en de harde schijf. En kijken of de videospeler ondersteuning heeft om aero uit te schakelen tijdens het afspelen en anders zelf doen.

Zonder onderbouwing (geen zin aan). K-lite (en alles wat er op rijmt) codec pack zuigt. Pak de advanced versie van cole2k.net en schakel tijdens de installatie alles van divx (audio en video) uit.

edit: het proces van de videospeler een tandje hoger zetten is ook een goed idee zoals van hierboven, zeker op vista/7. Moet je wel zeker zijn dat je geen crappy videofile openen gaat natuurlijk.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2010 17:29 ]

• binbero
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-11 20:02
Probeer eens kmplayer
loste bij een vriend hetzelfde probleem op.

http://www.zdnet.be/downl...dCKVoqCiRYWCspQTAgIAo%3D/
Pagina: 1