Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oblivion11
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-08 03:50
Hallo,

Ik ben van plan om mijn huidige setup te upgraden met volgende onderdelen:

AMD Phenom II X4 955
4GB 1333 DDR3
ATI HD5870

Maar ik ben aan het twijfelen over het moederbord. Oorspronkelijk had ik eentje gebaseerd op de nieuwe AMD 870 chipset in gedachten (Asus M4A87TD EVO of Gigabyte GA-870A-UD3). Maar nu krijg ik de kans om voor hetzelfde bedrag een Asus Crosshair III Formula (AMD 790FX chipset) over te kopen. Als ik zo de reviews lees, lijkt deze laatste een uitstekend moederbord te zijn. Alleen heeft deze een oudere chipset en mist het enkele nieuwe functies (oa usb3, sata2).

Nu vraag ik me eigenlijk af of het Crosshair moederbord inderdaad zoveel beter is dan de 2 andere 870 mobo's? Of valt dit verschil nog wel mee en kan ik beter voor de nieuwere functies kiezen (met het oog op de toekomst)?

PS: ik ben wel van plan om de cpu wat te overclocken (maar niets extreem)

[ Voor 3% gewijzigd door Oblivion11 op 05-05-2010 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blieckje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-03-2024
Als USB 3.0 of SATA 600 niet op je verlanglijstje staan, denk ik dat het niet veel uitmaakt.

de 800 chipset series is meer een kleine upgrade van de 700 series dan een echte nieuwe serie. Op de Crosshair zul je waarschijnlijk verder kunnen overklokken, wegens een betere uitgeruste spanningsregeling van het bord voor de cpu, maar verwacht nu ook geen wonderen.

Ik denk dat het je eigen keuze wordt. Persoonlijk zou ik voor het goedkoopste mobo gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zaken als USB3.0 en SATA 6Gbps kun je altijd nog door middel van losse kaartjes gebruiken. Een USB3.0 kaartje heb je al voor 3 tientjes tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Als je maar van plan bent één videokaart te gebruiken kun je natuurlijk net zo goed dit mobo nemen:
pricewatch: Gigabyte GA-770TA-UD3
Zal niet onderdoen in prestaties en aan futures die je niet gebruikt heb je natuurlijk ook niks. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oblivion11
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-08 03:50
Ik denk dat ik toch maar een 870 bordje ga nemen. Ik ben niet echt van plan om aan crossfire te doen en USB3 / SATA3 heb ik liever onboard ipv hiervoor in de toekomst nog extra kaartjes te moeten kopen.