Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Feat] Forum volgen met AJAX

Pagina: 1
Acties:
  • 472 views

• robkamp
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-10 10:15
Het zou leuk zijn als je in een forum op een draadje zit dat deze dan automatisch bijgewerkt wordt (ajax bijvoorbeeld) als er een nieuwe post komt. Zoiets als op de frontpage met Nieuws, Vraag & Aanbod, maar dan in het forum dat je niet elke keer de pagina hoeft te verversen en naar beneden moet scrollen.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:58

crisp

Devver

Pixelated

Het lijkt mij persoonlijk nogal irritant als je pagina elke keer verspringt, zeker als je een post in de quickreply aan het tikken bent...

Intentionally left blank

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:24

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Op Twitter en ik geloof ook Hyves.nl/nu krijg je een melding op de pagina te zien dat er nieuwe berichten zijn. Waarna de nieuwe items pas getoond worden als je het linkje van de melding drukt.

Dat zou een mogelijkheid kunnen zijn om deze annoyingheid tegen te gaan.

[ Voor 11% gewijzigd door AW_Bos op 05-05-2010 18:02 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
We hebben dit op FOK! draaien in een beta lay-out, en inderdaad vindt niet iedereen het even handig.

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:24

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

GlowMouse schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 18:05:
We hebben dit op FOK! draaien in een beta lay-out, en inderdaad vindt niet iedereen het even handig.
Daarom zou zoiets naar mijn idee dit een preference kunnen worden. Maar wat ik mij zelf afvraag. Zoiets lijkt toch behoorlijk wat load te kosten door continu elke paar seconden te refreshen met AJAX?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
AW_Bos schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 18:08:
[...]

Daarom zou zoiets naar mijn idee dit een preference kunnen worden. Maar wat ik mij zelf afvraag. Zoiets lijkt toch behoorlijk wat load te kosten door continu elke paar seconden te refreshen met AJAX?
We hebben het alleen draaien bij topics waar in het uur ervoor gepost is, dus alleen de actieve volgers genereren requests. Daarnaast is het een hele lichte request, er hoeft weinig mee gedaan te worden. Met een moderne webserver hoef je je hierom geen zorgen te maken.

• robkamp
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-10 10:15
crisp schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 17:22:
Het lijkt mij persoonlijk nogal irritant als je pagina elke keer verspringt, zeker als je een post in de quickreply aan het tikken bent...
Ajax is toch Javascript aan de voorkant. Als je dan een post aan het maken bent kan de refresh uitgezet worden en na de submit weer aan. Lijkt me niet al te moeilijk.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:09

Reptile209

- gers -

Het lijkt me toch dat je juist tijdens het maken van een reply zou willen weten of er nieuwe posts zijn. Moet je 'm niet op dat moment uit zetten...
Als je gewoon aan het lezen bent, kan je toch even op F5 drukken?

Zo scherp als een voetbal!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-11 15:00

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
crisp schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 17:22:
Doe het dan zodra iemand de quickreply aanklikt en vervolgens elke minuut ofzo, en doe het zoals twitter: '10 nieuwe berichten geplaatst sinds je begonnen bent met typen'.

Of doe het alla slashdot, gewoon een snelle check als iemand onder aan de pagina is gekomen, en dan nog even snel die posts erbij plaatsen. Er zijn wel manieren te bedenken om het niet irritant te maken lijkt mij ;)

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Kees schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 12:59:
[...]

Er zijn wel manieren te bedenken om het niet irritant te maken lijkt mij ;)
Oh, vast wel. Nu nog tijd vinden om zoiets te maken... ;)

Intentionally left blank

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Tijd was inmiddels gevonden :)

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.