#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5
dat is het boute aan edo!
Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs
#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5
Als ik het mij goed herinner heeft een P100 niet een platte ronde batterij maar een blauwe op zijn zijkant liggen baterij (lijkt op een overmaatse weerstand).Op vrijdag 09 maart 2001 20:29 schreef bloasfist het volgende:
Er zit idd een batterij op je mobo. Gewoon zo'n rond plat metalen dingetje. Dat zou het kunnen zijn. Maar voordat je die gaat vervangen zou ik eerst ff alles een voor een weer eruit en erin stoppen en via trial en error vast stellen waar het aan ligt.
<HunterPro> HAL: is Excru intelligent?
<HAL> HunterPro: Hijs weer lekker intelligent.
* Excru aait HAL
Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs
Verwijderd
Verwijderd
De echte Tweaker kan zijn zijpaneel al niet meer terugvindenOp vrijdag 09 maart 2001 20:40 schreef VageGast het volgende:
Super... Wordt het toch eens tijd dat ik daadwerkelijk een PC open ga schroeven. Ik ben een volledige virgin op dit gebied dus ik ga eens wat tutorials zoeken. Als iemand een tutorial aan kan bevelen hoor ik het graag. Ennuh, zit hier nu een weekje... maar tweakers roeleert de pan uit...![]()
![]()
kijk hier maar eens ff
Als er zo blauwe batterij op op het moederbord zit kan het al helpen om de PC even aan te laten staan. Is namelijk een NiCad batterij die weer wordt geladen door een tijdje stroom op te zetten. Misschien lukt dat als de batterij niet stuk is.
Als er een knoopcel (zo'n rond zilver schijfje in een houder) zit lukt dat niet, is een Lithium batterij die niet geladen kunnen worden.
? weet jij wat.
Waarom kan er eigenlijk niet gewoon een herlaadbare batterij ingebouwd worden door de mobo fabrikant??? Is toch veel handiger??Op vrijdag 09 maart 2001 22:41 schreef PokkeNoise het volgende:
Als er zo blauwe batterij op op het moederbord zit kan het al helpen om de PC even aan te laten staan. Is namelijk een NiCad batterij die weer wordt geladen door een tijdje stroom op te zetten. Misschien lukt dat als de batterij niet stuk is.
Als er een knoopcel (zo'n rond zilver schijfje in een houder) zit lukt dat niet, is een Lithium batterij die niet geladen kunnen worden.
Nooit meer last van lege batterijtjes dan toch???
Ach ja, een pentium 100 is leuk om op te oefenen moet je maar denken
[ bootdsik draaien enzo werkt ook niet
[ ik ben ECHT een newbie
Wip de simm geheugens eens uit het voetje en herplaats ze. De Pentium mobo's van die tijd hadden simms in paartjes van 2 nodig.
Clipjes aan het einde van het geheugenreepje beetje wegbuigen en de simm komt los.
Herplaatsen: In de voet terugsteken, moet er vanzelf inzakken, niet forceren en dan beetje kantelen om de clips de simm weer te laten klemmen.
suc6
voor je het weet ben je een tweaker
? weet jij wat.
Jow thanks. Heb dat dus gedaan maar nog steeds gepiep. Mensen op IRC beweerde dat het aan het geheugen lag. Alles ontkoppelt van voeding behalve de videokaart en hij bleef piepen. SIMMS er uit gehaald en hij bleef piepen. Herplaatst en bleef piepen. Dus vrees dat ik gewoon nieuw RAM geheugen nodig heb. heb alleen nog geen idee watvoor hahaha. Maar aan het moederbordje ligt het dus niet heb ik begrepen.Op Friday 16 March 2001 19:32 schreef PokkeNoise het volgende:
1 piep zou dus DRAM refresh failure kunnen zijn.
[uitleg]
suc6
voor je het weet ben je een tweaker
Ennuh... tweakers rules...
En ik leer wel tweaken met een gare pentium100 en een gare Toshiba Sattelite2520CDT waar ik de batterij niet af krijg LOL
Zijn hier ergens tutorials voor te vinden d.w.z oude comps opknappen en welke problemen enzo of is GoT gewoon 1 groot FAQ?
da wast
IDE just wastes loads of the computer's time with a stream of "just a mo, I'm nearly there ..."
Eppie
Opnieuw: 'k heb het zelfde probje:
Compu piept aan een stuk door (snel uitgezet)
Bij mij naar het vervangen van EDO naar SDRAM (32 naar 128)
Tja, EDO weer terug (opverschillende manieren) >> alleen maar piepen
Weggooien is zonde, dus wat doet ik nu dan?
:: beter gebakken lucht, dan geen lucht ::
Specs @ home
waar komt het gepiep vandaan?
heb het ding ergens anders staan, moet er maar snel ff boven gaan zitten met mijn neusje en de boel een beetje trail en erroren denk ik
:: beter gebakken lucht, dan geen lucht ::
Specs @ home
Verwijderd
ik zie net dat PokkeNoise dit ook al heeft verteld
en misschien zit gewoon je beeldplank wat los,
eerst ff alles wat een drukken,
misschien nog een nieuw batterij-tje er in
ik zie net dat HlpDsk en Epsilon dit ook al hebben verteld
en draaie met die bak
wordt ie trouwens voor
100 Bloks/dag
Wacht es effe. Dit heb ik in m'n computerjeugd ook eens gehad met een 486. Het is een processorprobleem. Gaat het signaal van piep...piep...piep...piep...piep...enz.?Op vrijdag 16 maart 2001 18:15 schreef VageGast het volgende:
Alle beep-lijsten bekeken in de 2 topics maar de mijne voldoet hier niet aan. Het is 1 piep van 1, net geen 2 seconden en hij blijft maar door gaan.
Kijk je jumpering van je processor eens na. Staat alles goed, dan moet ik je helaas condoleren met het overlijden van je pro.
Maarre, ik heb nog een p100 staan. Kopuh???
Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.
Toch wel hoor. Ik heb er laatst nog 1 tijdelijk gebruikt als uitbereiding van m'n bureaublad. Zo'n oude stevige 386 behuizing doet het overigens uitstekend als krukje.Op vrijdag 09 maart 2001 21:17 schreef HlpDsK het volgende:
De echte Tweaker kan zijn zijpaneel al niet meer terugvinden
Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.