Oude Pentium100 start niet op... Piept alleen maar

Pagina: 1
Acties:

• Pietert
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Topicstarter
Heb een probleempje met een Pentium100 die ik al een tijdje heb staan. Na een maand of 5 stil gestaan te hebben zette ik hem weer aan en piepte ie alleen maar. Geen opstart helemaal niets. Dus alleen gepiep. Voor jullie cracks waarschijnlijk een simpel probleem. Help me aub met wat tips. Er schijnt een accu of batterij op het moederbord te zitten die leeg zou zijn vertelde een kennis van me. Maar die heeft zelfs moeite om zijn muis te calibreren dus graag een second opinion.
:)

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

Verwijderd

- mobo kapot?
- geheugen kapot?

Ehh, of gewoon CMOSje leeg jah .. dat kan ook :)

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-08 13:49

Epsilon

geheugen es in andere banken, naast mekaar, in andere volgorde plaatsen
dat is het boute aan edo!

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 13:56

bloasfist

Slot-A Crew

Er zit idd een batterij op je mobo. Gewoon zo'n rond plat metalen dingetje. Dat zou het kunnen zijn. Maar voordat je die gaat vervangen zou ik eerst ff alles een voor een weer eruit en erin stoppen en via trial en error vast stellen waar het aan ligt.

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• Pietert
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Topicstarter
Super... Wordt het toch eens tijd dat ik daadwerkelijk een PC open ga schroeven. Ik ben een volledige virgin op dit gebied dus ik ga eens wat tutorials zoeken. Als iemand een tutorial aan kan bevelen hoor ik het graag. Ennuh, zit hier nu een weekje... maar tweakers roeleert de pan uit... :) :) :)

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

• Excrusiator
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-02 20:19

Excrusiator

Say wha?

Op vrijdag 09 maart 2001 20:29 schreef bloasfist het volgende:
Er zit idd een batterij op je mobo. Gewoon zo'n rond plat metalen dingetje. Dat zou het kunnen zijn. Maar voordat je die gaat vervangen zou ik eerst ff alles een voor een weer eruit en erin stoppen en via trial en error vast stellen waar het aan ligt.
Als ik het mij goed herinner heeft een P100 niet een platte ronde batterij maar een blauwe op zijn zijkant liggen baterij (lijkt op een overmaatse weerstand).

<HunterPro> HAL: is Excru intelligent?
<HAL> HunterPro: Hijs weer lekker intelligent.
* Excru aait HAL

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 13:56

bloasfist

Slot-A Crew

Excrusiator (ofzoiets): Een huisgenoot van me heeft een p100 (nee niet als firewall of server, maar gewoon als workstation (8> ,en daarin zit gewoon een rond batterijtje helemaal "linksonder" op het mobo. Dat zal dus verschillen per mobo.

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

Verwijderd

Ik heb 2 p-100's gehad, eentje met een mobo van Jetway, en een van ABIT. die abit had een rond batterijtje in een socketje zitten, en die jetway had een blauw ding bij de keyboard connector zitten.. Het verschilt dus idd per mobo.

Verwijderd

Op vrijdag 09 maart 2001 20:40 schreef VageGast het volgende:
Super... Wordt het toch eens tijd dat ik daadwerkelijk een PC open ga schroeven. Ik ben een volledige virgin op dit gebied dus ik ga eens wat tutorials zoeken. Als iemand een tutorial aan kan bevelen hoor ik het graag. Ennuh, zit hier nu een weekje... maar tweakers roeleert de pan uit... :) :) :)
De echte Tweaker kan zijn zijpaneel al niet meer terugvinden :)

• PokkeNoise
  • Laatst online: 15-08-2023

PokkeNoise

leesbaar met bril

Die piepjes zijn meestal in een bepaalde volgorde en lengte, ze geven een eventuele fout in het systeem aan.
kijk hier maar eens ff

Als er zo blauwe batterij op op het moederbord zit kan het al helpen om de PC even aan te laten staan. Is namelijk een NiCad batterij die weer wordt geladen door een tijdje stroom op te zetten. Misschien lukt dat als de batterij niet stuk is.

Als er een knoopcel (zo'n rond zilver schijfje in een houder) zit lukt dat niet, is een Lithium batterij die niet geladen kunnen worden.

:7

? weet jij wat.

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-08 15:43
Op vrijdag 09 maart 2001 22:41 schreef PokkeNoise het volgende:
Als er zo blauwe batterij op op het moederbord zit kan het al helpen om de PC even aan te laten staan. Is namelijk een NiCad batterij die weer wordt geladen door een tijdje stroom op te zetten. Misschien lukt dat als de batterij niet stuk is.

Als er een knoopcel (zo'n rond zilver schijfje in een houder) zit lukt dat niet, is een Lithium batterij die niet geladen kunnen worden.
Waarom kan er eigenlijk niet gewoon een herlaadbare batterij ingebouwd worden door de mobo fabrikant??? Is toch veel handiger??:?

Nooit meer last van lege batterijtjes dan toch???

• Pietert
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Topicstarter
Mjah, heb nu nog een groter probleem. Alle beep-lijsten bekeken in de 2 topics maar de mijne voldoet hier niet aan. Het is 1 piep van 1, net geen 2 seconden en hij blijft maar door gaan. Beeldscherm doet niets en de PC zoemt alleen maar en piept wat. Maybe is het zo'n baterijtje, ik ben een newbie en ga 'm dus openschroeven :)
Ach ja, een pentium 100 is leuk om op te oefenen moet je maar denken :)

[ bootdsik draaien enzo werkt ook niet :( ]
[ ik ben ECHT een newbie :) :) :) ]

• PokkeNoise
  • Laatst online: 15-08-2023

PokkeNoise

leesbaar met bril

1 piep zou dus DRAM refresh failure kunnen zijn.

Wip de simm geheugens eens uit het voetje en herplaats ze. De Pentium mobo's van die tijd hadden simms in paartjes van 2 nodig.
Clipjes aan het einde van het geheugenreepje beetje wegbuigen en de simm komt los.
Herplaatsen: In de voet terugsteken, moet er vanzelf inzakken, niet forceren en dan beetje kantelen om de clips de simm weer te laten klemmen.

suc6

voor je het weet ben je een tweaker :)

? weet jij wat.

• Pietert
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Topicstarter
Op Friday 16 March 2001 19:32 schreef PokkeNoise het volgende:
1 piep zou dus DRAM refresh failure kunnen zijn.

[uitleg]
suc6

voor je het weet ben je een tweaker :)

Jow thanks. Heb dat dus gedaan maar nog steeds gepiep. Mensen op IRC beweerde dat het aan het geheugen lag. Alles ontkoppelt van voeding behalve de videokaart en hij bleef piepen. SIMMS er uit gehaald en hij bleef piepen. Herplaatst en bleef piepen. Dus vrees dat ik gewoon nieuw RAM geheugen nodig heb. heb alleen nog geen idee watvoor hahaha. Maar aan het moederbordje ligt het dus niet heb ik begrepen.

Ennuh... tweakers rules...
En ik leer wel tweaken met een gare pentium100 en een gare Toshiba Sattelite2520CDT waar ik de batterij niet af krijg LOL

Zijn hier ergens tutorials voor te vinden d.w.z oude comps opknappen en welke problemen enzo of is GoT gewoon 1 groot FAQ?

• Pietert
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Topicstarter
Oops... verkeerde post... Slotje aub :)

• DrNo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-12-2024

DrNo

100Mbit zuigt ;)

Ik heb een P133 als PC (ja ik weet het wat een slome bak :( ) en heb er helemaal geen baterij in zitten . Er zat er een in maar die heb ik er uit gehaald (had ik nodig voor ander mobo). Het enige probleem is dat ik niet te veel kaarten van slot moet verwisselen anders moet ik de bios weer opnieuw instellen. En ik kan hem wel een paar dagen/ weeken zonder stroom er op laten staan (mischien een hoop condensatoren voor een beetje rest spanning >:) ) En verder zou ik es kijken op de site van je mobo fabrikand voor een manual (PDF formaat meestal. te lezen met Acrobat reader www.acrobat.com ?? ) acher in in het manual kan een lijst staan met de foutcodes
da wast :P

IDE just wastes loads of the computer's time with a stream of "just a mo, I'm nearly there ..."

Verwijderd

vga kaartje kapot?

• eppie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
(overleden)
Volgens mij start een pc zonder zo'n batterij of met een lege, wel gewoon op, allen je bios instellingen zijn gereset meer niet.

Eppie

• psychopot
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-06-2016

psychopot

- Dieuvius Morncy -

Tja stond een mooi verhaal: is nu dus weg ...

Opnieuw: 'k heb het zelfde probje:
Compu piept aan een stuk door (snel uitgezet)
Bij mij naar het vervangen van EDO naar SDRAM (32 naar 128)
Tja, EDO weer terug (opverschillende manieren) >> alleen maar piepen

Weggooien is zonde, dus wat doet ik nu dan?

:: beter gebakken lucht, dan geen lucht ::
Specs @ home

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 18:30

Ankh

.Howdy

ik heb dat oook gehad.. alleen dat gepiep kwam bij mijn voeding vandaan.. 1 van de draatjes had kortsluiting.. check die dingen ook ff..
waar komt het gepiep vandaan?

• psychopot
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-06-2016

psychopot

- Dieuvius Morncy -

leek wel gewoon uit het interne boxje te komen:
heb het ding ergens anders staan, moet er maar snel ff boven gaan zitten met mijn neusje en de boel een beetje trail en erroren denk ik

:: beter gebakken lucht, dan geen lucht ::
Specs @ home

Verwijderd

Waarschijnlijk is of je processor dood of je moet je videokaart eens proberen. heb vorige week nog mijn videoplank moeten vervangen hetzelfde gepiep bij het opstarten.

• KompjoeFriek
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-01 05:18

KompjoeFriek

Statsidioot

Ik zou eerst eens kijke op de site van de leverancier van je mobo, de volgorde van de piepjes heeft ook een betekenis, maar deze is per leverancier verschillend (ja, sommige combinaties komen overeen)

edit:

ik zie net dat PokkeNoise dit ook al heeft verteld :'(

en misschien zit gewoon je beeldplank wat los,
eerst ff alles wat een drukken,
misschien nog een nieuw batterij-tje er in

edit:

ik zie net dat HlpDsk en Epsilon dit ook al hebben verteld :'(

en draaie met die bak :D
wordt ie trouwens voor }:O?
100 Bloks/dag :9~

WhatPulse! - Rosetta@Home - Docking@Home

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:49

Killjoy

Klingon lawn products

Op vrijdag 16 maart 2001 18:15 schreef VageGast het volgende:
Alle beep-lijsten bekeken in de 2 topics maar de mijne voldoet hier niet aan. Het is 1 piep van 1, net geen 2 seconden en hij blijft maar door gaan.
Wacht es effe. Dit heb ik in m'n computerjeugd ook eens gehad met een 486. Het is een processorprobleem. Gaat het signaal van piep...piep...piep...piep...piep...enz.?

Kijk je jumpering van je processor eens na. Staat alles goed, dan moet ik je helaas condoleren met het overlijden van je pro.

Maarre, ik heb nog een p100 staan. Kopuh??? >:)

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:49

Killjoy

Klingon lawn products

Op vrijdag 09 maart 2001 21:17 schreef HlpDsK het volgende:
De echte Tweaker kan zijn zijpaneel al niet meer terugvinden :)
Toch wel hoor. Ik heb er laatst nog 1 tijdelijk gebruikt als uitbereiding van m'n bureaublad. Zo'n oude stevige 386 behuizing doet het overigens uitstekend als krukje.

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Pagina: 1