U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
Ik hoop dat morgen het weer iets beter is, want buiten schiet ik de beste foto's, heb geen flits apparatuur.
Dat met een laken is nog wel een idee, maar ik ben niet zo van de "engeltjes" foto's met sepia achtige bewerking. Ik denk dat ik hem binnenkort op een mooi kleedje in het gras leg, met een beetje geluk tilt hij zijn hoofdje dan leuk op.
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
Tips:
- Niet op de rug leggen, vind andere houdingen, zoals op de buik, samen met een ouder enz.
- Flits indirect, binnen zul je veel moeten flitsen, zorg voor indirect licht via muur en plafond.
- Let op je witbalans, de laatste is veel te blauw en met babyhuidjes luistert dat erg nauw
- Let ook op de scherpte, alle foto's missen scherpte.
- Fotografeer ook details zoals handjes
Ter inspiratie, de volgende foto's zijn allemaal met flits (behalve de 1e, toen lag ze in couveuse) gemaakt:

[ Voor 17% gewijzigd door vandermark op 05-05-2010 15:03 ]
STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Deze foto's hebben we een tijdje geleden geschoten, maar ben nog echt op zoek naar een perfecte Moederdag foto. Die foto van je kleine op de knie, vind ik een leuk idee.

Leuke foto. Alleen jammer dat de achtergrond vrij saai is voor een babyfoto. Iets meer kleur had heel veel leuker geweest.
Je zou het na moederdag nog eens kunnen proberen door jullie kleine koter op wat witte dekens op de tuintafel te leggen met als achtergrond wat bomen/bloemen. Zorg voor genoeg dof in je achtergrond en je foto is al heel stuk vrolijker. Zie foto's van Vandermark.
[ Voor 4% gewijzigd door Zeror op 08-05-2010 21:27 ]
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Gaan we zeker doen!

Ik weet niet wat je/jullie ervan vinden maar persoonlijk vind ik hm zo prettiger kijken.
Maar er zullen vast photoshop wizzards zijn die het nog veel beter kunnen
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Verwijderd
The devil is in the details.
kan aan mij liggen, maar de foto's van Vandermark hebben allemaal een krappe dof, die allemaal op het onderwerp liggen en niet op de achtergrondRakkerzero schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 21:26:
[...]
Zorg voor genoeg dof in je achtergrond en je foto is al heel stuk vrolijker. Zie foto's van Vandermark.
die ruimte eromheen vind ik niet eens zo'n probleem, behalve dan die lelijke spot op de muur. veel groter probleem is dat de foto zwaar onderbelicht is. goed belicht wordt ie al een stuk frisser en leuker. en er lijkt een beetje een vreemde onscherpte in te zitten, ik vermoed bewegingsonscherpte (van het ventje en/of de fotograaf).vandermark schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 22:20:
Ik hoop dat je wel een betere crop hebt genomen voor de uiteindelijke foto, zeker met deze achtergrond die saai is zou ik je mannetje een stuk krapper kaderen.
De beide oma's krijgen hem op een vierkant stuk canvas in kleur.
Ik vermoed ook beweging onscherpte want hij bleef maar woelen, we hebben zo'n 100 stuks geschoten en dit was de enige die we gelukt vonden!
Deze twee heb ik trouwens aan mijn vriendin gegeven voor haar eerste moederdag, gewoon ouderwets in een lijst.

[ Voor 79% gewijzigd door Cobb op 09-05-2010 13:48 ]
Overigens houd ik zelf meer van spontane foto's.

Sinds we een flitser hebben met kantelbare kop zijn de foto's er bij ons i.i.g. op vooruit gegaan.
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
Haha, wat een leuke gekke bekkies kan 'ie/ze trekkenvandermark schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 09:23:
Even een vierluik dat ik jullie niet wil onthouden. Mijn tips zijn voor baby's: nadat ze net wakker zijn en voor dat ze gaan drinken is het beste moment om te fotograferen, dan kun je ze goed op de buik leggen, na drinken is dat vaak minder aan te raden wegens spugen:
[afbeelding]
The devil is in the details.

IMGP3868 by bartvandermark, on Flickr

IMGP5613 by bartvandermark, on Flickr

IMGP6977 by bartvandermark, on Flickr

IMGP7087 by bartvandermark, on Flickr
Deze heb ik zelf gemaakt en vind ik wel geslaagd: *snip* oude link
[ Voor 11% gewijzigd door Nordlys op 30-03-2017 14:13 ]
Foto's zijn stukken beter dan die in het begin van het topic, ik vind de eerste 2 wel wat krap gecroppend boven het hoofd....
Designer | Developer | Director | Photographer | LARPer | Geek | Male | 39
3daagse online live workshop over kinderen fotograferen.
ik ken de fotografe niet, maar afgaand op de eerdere workshops van Zack Arias, David duChemin en Jasmin Star hebben ze wel vaak goed materiaal om te delen.
Sony a6700 + primes | Trek Checkpoint SL5 Gen2 | Trek Emonda SL7 2019