Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IncognitoNL
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-09 22:29
Beste Tweakers,

Gisteren ontvingen we hier een nieuwe Linksys WRT320N router, ter vervanging van de oude WRT54G. Ik heb de router op mijn pc geïnstalleerd, zonder problemen, waarbij ook het programma 'Network Magic' geïnstalleerd werd.

Vandaag echter constateerde ik dat mijn browser vastloopt en internetverbinding (bedraad) wegvalt als ik probeer om in gmail of hotmail een bijlage toe te voegen bij een bericht. Het netwerk zelf blijft dan nog wel in stand - de andere computers in huis hebben nog verbinding - maar ik moest mijn netwerkkaart uit- en inschakelen, ofwel de verbinding resetten om weer internet te krijgen. Ik heb het een aantal keer geprobeerd, en het probleem herhaalt zich.

Overige informatie:
-Bij de andere computers (vaders pc bedraad, moeders laptop draadloos) werkt het uploaden van bijlagen wél zonder problemen.
-Ik heb het getest, en op mijn pc geeft het uploaden van bestanden naar bijvoorbeeld megaupload of imageshack géén problemen. Het gaat dus alleen om bijlagen bij emails.
-Ik draai geen email-scanner of iets van die strekking.
-De problemen bestaan ook na het deïnstalleren van 'Network Magic', en ook in 'veilige modus (met netwerkmogelijkheden'.

Met de oude router had ik dit probleem nooit. Toch lijkt het me stug dat het aan de router ligt, aangezien het op de andere computers wel werkt? En ik zou niet weten wat het softwarematige probleem zou kunnen zijn, ook niet aangezien hetzelfde probleem ook in veilige modus bestaat.

Iemand enig idee waaraan dit zou kunnen liggen? Bij voorbaat dank voor eventuele reacties.

Edit: Ik heb daarstraks de oude router nog eens geïnstalleerd, en daarmee gaf hij dezelfde problemen. Daarna heb ik geprobeerd om de driver van mijn netwerkkaart (Atheros L1, van mijn Asus P5K SE moederbord) te downgraden. Een paar dagen geleden had ik die geupdatet als poging om mijn verbinding te herstellen - hetgeen later aan mijn WRT54G bleek te liggen -. Nu kan ik wel weer bijlagen toevoegen :). Het probleem lijkt dus opgelost.

[ Voor 12% gewijzigd door IncognitoNL op 05-05-2010 16:21 ]