Geen beeld meer met HDMI

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philipstra
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-11-2020
Hallo,

Gisteravond viel door een overvolle stekkerdoos ergens beneden in mijn huis de stroom uit. Opgelost, niks aan de hand verder. Sindsdien werken mijn HDMI-aansluitingen niet meer.

Ik heb mijn Dell-Inspiron PC aangesloten op mijn Philips 32PFL5604 lcd-tv en ook mijn home-cinema-systeem (Philips HTS3377) is aangesloten. Beide via HDMI, overigens mijn PC wel via een DVI-HDMI kabeltje. Beide werkte voor de stroomstoring uitstekend. Nu dus plotseling niet meer. Gek is wel: het beeld doet het niet, máár het geluid doet het wel. TV etc. werkt wel naar behoren.

Eerste gedachte was natuurlijk: UPDATEN! Dus na dat gedaan te hebben (met een alternatief computerscherm aangesloten via VGA) met goede moed opnieuw geprobeerd.

Nog steeds niks! Er komt ook te staan: Geen video signaal.

Nu zou ik graag tips/oplossingen/suggesties ontvangen voor deze vervelende situatie.

BVD,

Philipstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:29

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

schopje over het hek naar de buren

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philipstra
Ik snap niet precies wat je hiermee bedoeld. Ken je misschien een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hij heeft het topic verplaatst naar een ander forum binnen GoT. Hij stond blijkbaar niet goed.

Controleer de instellingen even goed, ook op de tv! Soms werkt het (nouja, ik had wel eens geluk) als je de instellingen even uit en in schakelt. Dat soort grapjes.

Is de kabel wel ok?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philipstra
Hallo,

bedankt voor de reactie,

Instellingen allemaal nagekeken en beetje mee zitten spelen, lag het niet aan. Helderheid/contrast etc. allemaal gechecked. Kabels lijken me in orde aangezien ze het gistermiddag nog deden. Totdat de stroom uitviel. En het zou vreemd zijn als ze ineens allebei kapot gingen.

Andere suggesties/oplossingen/tips?

Graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik zou de kabel(s) vervangen, om uit te sluiten dat het aan de kabels ligt, en een andere hdmi ingang proberen.
Het kan ook zijn dat er echt iets in de TV stuk is gegaan door de stroomstoring. Hier hadden we laatst een stroomstoring en er was een stekkerblok wat sindsdien gewoon kortsluiting maakte. Dat soort zaken verwacht je niet. We kwamen er achter door systematisch alles langs te lopen. Dus alle stekkers eruit en stekker voor stekker erin. Systematisch alles langs dus...

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philipstra
Pin0,

bedankt,

Het probleem met de elektriciteit is helemaal verholpen. Dus dat kan het niet zijn. Ik heb net een hdmi-kabel geleend van de buurman: zelfde probleem. Dus kabels kunnen het ook niet zijn. Andere ingangen ook allemaal geprobeerd, erin eruit wel 100x. Ik voel aan dat het aan de TV ligt. Maar bij Philips is hier niets van bekend aldus de Philips site. Vaak word het verholpen met een update word gezegd. Heb een uur geleden de nieuwste geïnstalleerd op mijn TV. Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Wellicht de stekker even uit je TV halen en dit een halfuur volhouden. Kan weleens helpen.
Pagina: 1