Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 298001

Topicstarter
Hallo, is het ook mogelijk om 2 aan/uit schakelaars te hebben op 1 computer? Want ik wil mijn pc in een kastje doen, maar de schakelaar is dan niet bereikbaar. Kan zoon schakelaar ook via USB ? Alvast bedankt, Erik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 17:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Via USB zou alleen simpel kunnen als je keyboard wake on USB ofzo aanzet in de BIOS.

En een dubbele aan-uit schakeling (dus eigenlijk in thuistermen een hotel-schakeling), kan je vast wel vinden in een standaard boekje over electra?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

De aan/uit schakelaar is een gewoon maak-contact schakelaartje.

Je kan ook gewoon prima de schakelaar uit de kast halen, de draden verlengen en klaar ben je. Heb je niet persee speciale hardware of instelling van je bios voor nodig.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

of gewoon een schakelaar parralel ..

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Er bestaat van Sharkoon een losse aan/uit knop die namelijk gewoon een doorverbinding is van de interne aansluiting. Als je kijkt naar een Ac97/HD audio front aansluiting zie je hetzelfde. Zo kan je gewoon heel makkelijk een 2e aansluiting maken. In het aansluitingsvoetje gewoon 2 aansluiting voor 2 draden maken of een kroonsteentje erop voor de 2 draden en 1 losse aansluiting maken.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Wat jij nodig hebt is simpelweg een stekkerblok-met-schakelaar. En de PC in het bios instellen op "altijd aan gaan na een stroomstoring".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chills
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:41
Thuis heb ik een Antec p182 waar de schakelaar achter een deur zit, op mijn werk een PC die onder mijn bureau op de grond staat: beiden PC's heb ik zo ingesteld dat ik via een toetsencombinatie op het toetsenbord de PC's aan kan zetten. Dit werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

Umbrah

The Incredible MapMan

(jarig!)
De "aan uit schakelaar", zoals je dat mooi noemt, is in feite de ATXPWR, echt uit staat een moederbord namelijk niet om die knop te kunnen gebruiken.

Het enige wat een de knop doet, is wanneer de knop ingedrukt is twee pinnen (die ATXPWR heten) kortsluiten. Omdat het dus in feite een domme knop is, kun je ze makkelijk paralel zetten, zolang de schakeling maar kortgesloten wordt zodra de knop ingedrukt wordt.

Via USB is op deze manier wel mogelijk, maar je kunt uiteraard aan software matige oplossingen denken. Omdat een moederbord nooit echt uit staat, kun je bijvoorbeeld "wake on keyboard" instellen, en het via je toetsenbord doen, en uiteraard: de software ook de PC "uit" laten schakelen.

Echt uit? Knopje/schakelkast bij de 230V connector. De meeste stekkerdozen hebben dat, hoewel je vast wel eens geleert hebt om niet zomaar de stroom van een draaiende PC af te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:44
Ik heb vaak genoeg mijn pc uit laten vallen door een USB kabeltje, niet echt gezond xd.
Maar goed hij leeft nog, ik hield perongeluk rood en zwart tegen elkaar, en boem hij was uit :p .
Mijn computer(lees: moederbord) ligt gewoon los op mijn bureau, met daar alles op geprikt en de aan uit knop is mijn usb kabel, of een kabel die ik bij de hd-led,dvd-led, geprikt en het is juist niet de aan-uit aansluiting echt raar, maar hij maakt idd gewoon kortsluiting, maarja hij gaat uit :) .
Enfin, je kunt gewoon via us je pc aan en uit zetten.
En de aan uit knop verlengen, gewoon bijde kabeltjes tegen elkaar houden en klaar !

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:10
Als je het mooi wil doen bouw je zoiets: http://www.coolermaster.n...?cPath=89&products_id=562 in je bureau / kastje :)

Verder kan je inderdaad zo'n beetje elke willekeurige momentschakelaar gebruiken welke je parallel zet aan de bestaande.

De makkelijkste optie is natuurlijke de voorgestelde met het keyboard-on in de bios, eventueel vergezeld van een power-on after powerloss.. Dat kost je niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertjanO
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:45
itsalex schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 12:11:
Er bestaat van Sharkoon een losse aan/uit knop die namelijk gewoon een doorverbinding is van de interne aansluiting. Als je kijkt naar een Ac97/HD audio front aansluiting zie je hetzelfde. Zo kan je gewoon heel makkelijk een 2e aansluiting maken. In het aansluitingsvoetje gewoon 2 aansluiting voor 2 draden maken of een kroonsteentje erop voor de 2 draden en 1 losse aansluiting maken.
Zoals door itsalex al aangegeven:

http://www.sharkoon.com/h...start/index_en.html?id=18

Deze heb ik al aan meerdere computers bevestigd en werkt prima. Bij bijvoorbeeld Alternate beschikbaar voor 13 euro. Je hoeft hierbij helemaal niets zelf te knutselen, gewoon aansluiten en gaan.

[ Voor 4% gewijzigd door GertjanO op 05-05-2010 12:50 ]

Pagina: 1