Beste tweakers,
Ik weet niet 100% zeker of deze vraag hier goed staat, echter een betere plek wist ik ook niet.
Een van mijn computers, eigenlijk die van mijn vriendin, knippert zo nu en dan.
Eerst reageert de computer heel eventjes niet, daarna word het beeld even zwart daarna werkt hij weet gewoon. Hij doet dit al een hele tijd maar tegenwoordig steeds vaker het word nu wel erg irritant...
- Het ligt niet aan de monitor. Ik heb er inmiddels drie verschillende monitoren aan gehad, de computer deed het bij alle drie.
- Het ligt niet aan de videokaart. Ik heb een andere geprobeerd, die gaf ook dezelfde problemen.
Mijn vraag: wat kan het dan wel zijn? (wat is aannemelijk?)
- Het moederbord??
- De voeding misschien??
- Misschien iets softwarematigs?
- Iets wat is niet heb bedacht?
ter info:
Het betreft een oudere pc:
- AMD athlon 1.00ghz
- 512mb drr ram
- videokaart: Nvidea Gforce2 MX 400
- voeding; zal een standaard goedkoopie voeding zijn..
Graag jullie hulp.
Ik weet niet 100% zeker of deze vraag hier goed staat, echter een betere plek wist ik ook niet.
Een van mijn computers, eigenlijk die van mijn vriendin, knippert zo nu en dan.
Eerst reageert de computer heel eventjes niet, daarna word het beeld even zwart daarna werkt hij weet gewoon. Hij doet dit al een hele tijd maar tegenwoordig steeds vaker het word nu wel erg irritant...
- Het ligt niet aan de monitor. Ik heb er inmiddels drie verschillende monitoren aan gehad, de computer deed het bij alle drie.
- Het ligt niet aan de videokaart. Ik heb een andere geprobeerd, die gaf ook dezelfde problemen.
Mijn vraag: wat kan het dan wel zijn? (wat is aannemelijk?)
- Het moederbord??
- De voeding misschien??
- Misschien iets softwarematigs?
- Iets wat is niet heb bedacht?
ter info:
Het betreft een oudere pc:
- AMD athlon 1.00ghz
- 512mb drr ram
- videokaart: Nvidea Gforce2 MX 400
- voeding; zal een standaard goedkoopie voeding zijn..
Graag jullie hulp.