Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
is pc ke dat besmet was met http://vil.mcafeesecurity.com/vil/content/v_264647.htm
antivir heeft dit gefixt ... dus wss iets in register verwijderd ?
nu is het rare dat pc geen verbinding met internet kan maken ... maar door gewoon pc opnieuw op te starten is alles wel ok ... vind ik heel raar ... iem. dit al meegemaakt ?
is xp prof versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ximon
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-09 21:26
Beginnen bij het begin:

Als er geen internet verbinding hebt, heeft je PC dan een IP adres en subnetmasker, default gateway en DNS server adressen geconfigureerd?

(╯°□°)╯︵ + ︵ x ︵ + ︵ x ︵ + ︵ x ︵ + ︵ x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Leuk linkje; ook al gekeken naar de laatste alinea? Oftewel; gewoon een system restore proberen uit te voeren naar, bijvoorbeeld, vorige week zonder het virus?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
is niet mijn eigen pc .. maar toen pc "besmet" was raakte deze enkel opgestart na via taakbeheer explorer.exe te typen, en toen werkte systeemherstel niet ... zal morgen mss nog eens gaan proberen ... maar ik vind het gewoon iets heel raar ... wat start er nu 2é maal anders op dan eerste ? kan toch bijna niet ... en toch is het ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Sorry, maar lees eens volzinnen maken met inhoudelijk voldoende woorden en aanwijzingen wat nu het probleem is. Wij kunnen niet raden wat er gebeurt, wiens PC het is, hoe je herstelt en waarom het nu zo gaat.

Mogelijke info die we nodig hebben kan natuurlijk heel specifiek zijn afhankelijk van de probleemstelling maar over het algemeen zou je even Het algemeen beleid #quickstart kunnen lezen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
het is niet mijn pc, ga er morgen of vrijdag even naar kijken . maar ik vind het iets raar dat pc na opstarten geen verbinding kan maken,niet via explorer,niet via firefox en niet via outlook express. en als hij pc dan gewoon opnieuw opstart werkt alles vanzelf ... ben dus benieuwd wat er eerste keer niet zou opstarten ... ikzelf heb nog nooit geweten dat xp iets wisselend opstart of juist niet mee opstart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ximon
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-09 21:26
Opnieuw opstarten wordt vaak gebruikt als de universele fix voor alles. Vreemd genoeg werkt het best vaak, maar het irritante is dat je door je PC te herstarten ook alle informatie weggooit die je nodig hebt om er achter te komen wat er aan de hand is. Probeer eens in plaats van een reboot: Start -> Uitvoeren (Run) -> cmd -> (in het zwarte scherm wat verschijnt) ipconfig /release -> ipconfig /renew

(╯°□°)╯︵ + ︵ x ︵ + ︵ x ︵ + ︵ x ︵ + ︵ x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Mja, het is een lastig iets natuurlijk, maar als deze PC echt besmet is geweest, dan zou ik hem gewoon lekker formateren (eerst een backup maken natuurlijk) en schoon installeren.

Daarna de data vooraf scannen met ene up2date virusscanner en dan pas restoren.

Verder is het voor ons veel leesbaarder wanneer jij normale zinnen maakt. Je kan het blijkbaar wel, maar je neemt de moeite niet of je denkt dat het 'leuk' staat. Dat is dus niet het geval :P

Hoe dan ook: Ik vind dat je best wat meer inzet mag tonen. We zijn geen helpdesk.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.