Ubuntu Server 10.04 LTS en VMware Tools

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 23:11
Ik heb een VM met daarop Ubuntu Ubuntu Server 10.04 LTS.

Ubuntu is geconfigureerd met LAMP, SSH en Webmin. Dit alles werkt super en verbruikt 3,4GB op de harde schijf en tussen de 120MB en 180MB werkgeheugen.

Wat ik me afvraag is of het nodig is om VMware Tools te installeren?

Als jullie tevens tips hebben om de server te optimaliseren hoor ik het graag.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Tools hoeft niet; heb zelf meerdere *nix-machines zonder die bende draaien en geen greintje pijn.

Optimaliseren is een groot woord; geen idee waarom je wil optimaliseren, welke services, daemons etc je daaronder wil laten vallen of dat je weet wat voor load de server gaat krijgen etc. Je kan allicht je veiligheid eens onder de loep nemen door de Googlen op "ubuntu hardening" of iets dergelijks.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je wilt echt wel VMware tools hebben als de VM op een degelijk ESX cluster draait. Het kan dan behoorlijk schelen qua performance. Ik heb geen grafiekjes bij de hand, maar het verschil is wel degelijk goed te merken als het om redelijk goed belaste servers gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alm
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:39

alm

Het is niet helemaal duidelijk op welke VM je de server precies hebt draaien, is dat VMware Player, Workstation, Server, ESXi, ESX, ...?

Binnen VMware Workstation installeer ik het altijd wel omdat ik problemen ondervind met de stabiliteit als het niet geïnstalleerd is. Maar dit doet zich voornamelijk voor bij het schakelen tussen window en fullscreen mode, en bij het afsluiten in fullscreen mode. Dat is gemeld tijdens de beta's, maar daar hebben ze helaas niets aan gedaan en ook niet op gereageerd helaas. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 23:11
alm schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 09:41:
Het is niet helemaal duidelijk op welke VM je de server precies hebt draaien, is dat VMware Player, Workstation, Server, ESXi, ESX, ...?

Binnen VMware Workstation installeer ik het altijd wel omdat ik problemen ondervind met de stabiliteit als het niet geïnstalleerd is. Maar dit doet zich voornamelijk voor bij het schakelen tussen window en fullscreen mode, en bij het afsluiten in fullscreen mode. Dat is gemeld tijdens de beta's, maar daar hebben ze helaas niets aan gedaan en ook niet op gereageerd helaas. :(
Sorry voor het niet melden van het platform. Het gaat om een ESX platform met 3 clusters waar het beschikbare geheugen aan de krappe kant is.

We hebben nu Windows Server 2003 servers die circa 400MB verbruiken. Met Ubuntu Server is dat 250MB minder. Dat is een besparing van 12GB geheugen voor slechts 50 web servers.

Vandaar dat ik bezig ben met het uitvogelen of Ubuntu Server geschikt is. Ik ben er nu twee dagen mee bezig en als het aan mij ligt gaat het volgende week al live.

[ Voor 8% gewijzigd door Mentox op 05-05-2010 09:48 ]

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Tja, als het gaat om 3 ESX nodes in een HA-opstelling, dan is het inderdaad wel nodig om de VM Tools te installeren. Maar dan blijft de vraag waarom je een machine live gaat zetten als je zelf al weet dat het geheugen wat krap is en wat er dus aan geoptimaliseerd moet worden. Want aan het eind van het verhaal zal altijd het langzaamste stukje hard- of software in de keten het probleem zijn. Kan je wel een lean mean Unix machine neerzetten maar als de web-data bijvoorbeeld op een suboptimale smb-share staat, heb je er nog weinig aan. ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Pagina: 1