Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Even een vraagje:
Als ik mijn USB-Headset aansluit op de computer kraakt opeens het geluid. bijv. als ik muziek aan het luisteren ben, stoort en kraakt het geluid, niet heel hard, maar wel hinderend. 8)7
Dit heb ik al alle usb headsets die ik gebruik, heb het usb headset dat ik nu gebruik bijgevoegd. ;)

Als ik echter het gewone geluid gebruik, via de speakers, of een analoog headset is er niks aan de hand.
Weten jullie wat dit is?
Hetft het met de drivers te maken, of krijgt het headset te weinig power(Wat ik betwijfel, omdat er een stevige voeding inziet).

Alvast bedankt! :)

-Jesse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-09 13:50

DFS

Heb je hem toevallig via een hub aangesloten? Ik had dat namelijk ook met een usb headset, via een hub kraakte het geluid. Weet ook niet waarom of hoe dat komt maar direct aansluiten was voor mij de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, niet via een hub, eerst wel via de front usb ingang, en daarna de achter ingang, maar dat maakte geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 23:22
zit er niet toevallig een breukje in de kabel??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nee ook niet, het is met alle headsets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Iemand???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Is de kast geaard?
Mocht dat niet zo zijn dan heb je een verklaring voor de ruis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Definiëer je kraak anders beter. Er zijn diverse soorten computerbijgeluiden die je op kan vangen en goed kan horen via een headset.

Enkele voorbeelden: kraken van de HDD, het zoemen/piepen van een draadloze en/of optische muis (optische muizen zijn een grote boosdoener) of andere interne signaalpaden. Een koptelefoon aangesloten op een goed geshielde geluidskaart heeft daar geen problemen mee maar een USB-aansluiting is natuurlijk niet per definitie goed geshield...

Ergo: hoe klinkt het gekraak: is het meer een zoem, of een piep, of een ruis, heeft het enige vorm van repetitie of regelmaat? Verandert het als je een optische/draadloze muis even beweegt en dan loslaat? Of klinkt het echt als gekraak, en zo ja klinkt het als statisch gekraak zoals op een platenspeler of klinkt het als gekraak zoals chips waar je op staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wilf schreef op zondag 09 mei 2010 @ 02:39:
Definiëer je kraak anders beter. Er zijn diverse soorten computerbijgeluiden die je op kan vangen en goed kan horen via een headset.

Enkele voorbeelden: kraken van de HDD, het zoemen/piepen van een draadloze en/of optische muis (optische muizen zijn een grote boosdoener) of andere interne signaalpaden. Een koptelefoon aangesloten op een goed geshielde geluidskaart heeft daar geen problemen mee maar een USB-aansluiting is natuurlijk niet per definitie goed geshield...

Ergo: hoe klinkt het gekraak: is het meer een zoem, of een piep, of een ruis, heeft het enige vorm van repetitie of regelmaat? Verandert het als je een optische/draadloze muis even beweegt en dan loslaat? Of klinkt het echt als gekraak, en zo ja klinkt het als statisch gekraak zoals op een platenspeler of klinkt het als gekraak zoals chips waar je op staat?
Bedankt voor je antwoord! :)
Het zou inderdaad wel is de optische muis kunnen zijn.
Dar ga ik even proberen.
Tja hoe defineer ik het gekraak.
Het zit een beetje tussen de platenspeler en de chips in. ;) 8)7
Niet heel erg hard, maar wel hinderlijk.
Ook niet continu, maar af en toe met vlagen.

En ik heb even getest, het is het ergst als ik muziek in de browser afspeel, bijv. op Youtube.
Ik gebruik ook een draadloze netwerkkaart, kan het daar iets mee te maken hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
het lag inderdaad aan de optische muis, ik heb een andere aangesloten, en alles werkt perfect!
Bedankt!!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2010 04:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

You're welcome :)

Ik ben er zelf ooit achtergekomen toen ik met een koptelefoon muziekopnames aan het maken was. telkens als ik de muis aanraakte hoorde ik irritante geluiden. Ik ben toen snel weer overgestapt op bedraad met balletje :P Heb ik het wel over 10 jaar geleden dan.
Pagina: 1