Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whis!
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Ik zit een zo'n studenten appartement geval en ze hebben hier één hoofdmodem, een sitecom WL114v2. Vanuit daar loopt er een kabel naar deze kamer en daarop heb ik een sitecom WL607 aangesloten. Bij de sitecom heb ik de dhcp uitgezet zodat de router als switch fungeert, alles werkt gewoon prima.

Alleen is het nu zo dat de WL607 niet beveiligd is en als ik deze probeer te benaderen via de gateway kom ik bij de WL114v2 uit. Ik kan dus niet meer op de interface van de WL607 komen. Ik heb al via de kabel geprobeerd (alle kabels eruit m.u.v. een netwerkkabel naar de laptop) en dan handmatig adressen toegewezen maar dit heeft niet geholpen. Ik krijg de modem ook niet bepaald gereset. What to do?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Het modem resetten moet natuurlijk gewoon werken, dus daar zou ik de handleiding of internet even op naslaan.

Overigens is het verschil tussen een router en switch niet alleen maar de DHCP-server, he ;) Als je de router aan hebt laten staan, draai je locaal mogelijk een ander subnet dan voor de WL607. Wat jij zoekt is "bridge" mode. (Of je moet de kabel aan de LAN-zijde aansluiten).

Weet je het IP-adres van de WL607? Je moet (inderdaad) een vast ip-adres in hetzelfde subnet instellen op de computer waarmee je hem probeert te benaderen. Stel dat ie 192.168.1.1 heeft, zou ik 192.168.1.2 instellen met subnet 255.255.255.0. Een gateway en dns server is op dat moment niet nodig omdat je binnen het subnet blijft en geen domain lookup hoeft te doen (je werkt op ip-basis).

[ Voor 5% gewijzigd door Room42 op 05-05-2010 03:24 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron