Windows 7 Mediacenter HDTV afspelen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Ik heb op dit moment een probleem met mijn Mediacenter

Intel Dual Core 2.0
2 x 1024MB Geheugen
2 x PVR 500
2 x FloppyDTV DVB-C
MSI Geforce 7300GS Silent

Het probleem is dat het afspelen van HDTV niet helemaal vlekkeloos loopt, de CPU load schiet niet naar 100% dus ik vermoed dat het een probleem is met mijn videokaart. Nu wil ik dus op zoek naar een videokaart die ook hardware matige H.264 decoding doet. Nu heb ik begrepen dat dit kan met de Radeon HD Series videokaarten of een Geforce 8xxx of 9xxx series.

Waar moet ik op letten bij het kiezen zodat ik zeker weet dat mijn probleem met een nieuwe videokaart is opgelost kaart wordt alleen gebruikt voor mediacenter, want het is een dedicated machine.

De eisen voor de videokaarten zijn want mij betreft:

- HDMI uitgang (Ik gebruik nu een DVI naar HDMI verloopje)
- PCIe X16 interface
- Passieve koeling
- Niet groter dan een pci slotplaat (Omdat alle pci sloten volzitten en ik dus niet mag uitsteken met de koeling)

p.s. Via het mediacenter forum krijg ik weinig tips, en ik wordt binnenkort mn huis uitgezet als mn vriending er nog langs last van heeft :'(

Ik kijk nu naar de volgende kaarten:
http://global.msi.eu/inde...incat_no=130&prod_no=1869
http://www.mycom.nl/Products/View/250085.aspx
http://www.mycom.nl/Produ...0Silent,512MB/221807.aspx

[ Voor 8% gewijzigd door raymonvdm op 05-05-2010 00:40 . Reden: linkje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond Deen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-09 16:20
Heb een asus 9400gt silent 512MB in mijn htpc zitten (win7 x64 ultimate) en die doet het uitstekend.
Enige nadeel is dat hij geen dd en dts over hdmi doet; dan kun je geloof ik beter naar een ati kijken.
Vergeet niet om dxva aan te zetten; kijk eens naar shark007 codecs daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:08
Dxva werkt ook gewoon met de Windows 7 codecs indien je kaart het ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Ik heb de shark7 codecs toevallig gisteren geinstalleerd, omdat ik problemen leek te hebben met de ffdshow-tryouts codecs dus wat dat betreft zit ik goed 8)

Mijn Marantz SR4003 doet geen DTS-HD dus wat dat betreft heb ik geen ATI nodig, maar misschien moet ik toch eens een keer een ATI kaartje proberen i.p.v Nvidia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond Deen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-09 16:20
dxva stond bij mij met de nieuwste nvidia drivers niet aan of het werd niet gebruikt, want ik merkte het verschil goed nadat ik de shark codecs geinstalleerd had.
Niet direct in processor gebruik (heb een i7 860), maar wel degelijk in beeldkwaliteit.
Verder is de keus nvidia of ati volgens mij voor htpc-gebruik een beetje lood om oud ijzer... Ik heb het verschil zelf niet kunnen zien op een paar verschillende machines, maar dat waren wel allemaal windows-bakken. Ondersteuning is niet altijd perfect als je met bijvoorbeeld *nix aan de gang gaat. Wel zonde als je een superkaart hebt gekocht en hij kan vervolgens niet gebruikt worden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24

job

raymonvdm schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 10:14:
Ik heb de shark7 codecs toevallig gisteren geinstalleerd, omdat ik problemen leek te hebben met de ffdshow-tryouts codecs dus wat dat betreft zit ik goed 8)
In windows7 juist geen codecs installeren als je mediacenter wilt gebruiken. Je maakt er zaken vaak stuk van. Alle codec gebeuren wat je zelf geinstalleerd hebt erafhalen dus.

En zelfs al zou je videokaart de boel niet kunnen versnellen, dan zou de cpu dat probleemloos moeten afhandelen. Daar is je cpu snel genoeg voor.
Waarschijnlijk is het een codec probleem.

[ Voor 17% gewijzigd door job op 06-05-2010 22:53 ]

Pagina: 1