Harde schijf in Mediaspeler wordt niet gedetecteerd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tieskerules
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-05-2023
Hallo,

Ik heb een mediaspeler aangeschaft (Argosy HV335T) en daarin heb ik een 3.5" harde schijf gemonteerd. (Western Digital WD15EARS) Nu wil ik mijn films vanaf de harde schijf van mijn desktop verplaatsen naar de mediaspeler, echter als ik deze aansluit op mijn computer volgens de beschrijving wordt deze niet gezien als een opslagmedium.

De desktop geeft de melding dat er wel een mediaspeler wordt gedetecteerd (media HDD) en deze kan ik ook weer uitwerpen. De schijf wordt echter niet zichtbaar.

Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen? Mijn computer draait op Windows 7 Home edition.

Zoals jullie waarschijnlijk al begrijpen ben ik maar een beginner, dus ik hoop dat de evt. uitleg in een voor mij begrijpbaar Nederlands gegeven kan worden...

Gr. Thijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je de schijf wel gepartioneerd en geformatteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tieskerules
Terw_Dan schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 23:10:
Heb je de schijf wel gepartioneerd en geformatteerd?
Nee, want ik krijg hem niet gevonden via de desktop. (ze raden ook aan om hem niet te partieren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Zie je hem dan misschien in het schijfbeheerd (Disk management) van het computerbeheer?

Je moet hem wel partitioneren, anders doet ie het niet. Als 'ze' adviseren dat niet te doen, zal dat waarschijnlijk via de mediaplayer zelf moeten gebeuren.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:48
Volgens mij draaien bijna al die medispelers standaard op het bestandssysteem van linux (Ext2) als je de hd met het apparaat formatteert/partitioneert... Dit bestandssysteem wordt niet standaard onder Windows ondersteund, daarom kan Windows de inhoud niet lezen. Vrij simpel op te lossen...

http://www.fs-driver.org/download.html

Installeer deze tool en je windows machine kan ook met Linux partities omgaan ;) Het lijkt er iig sterk op dat dit het probleem is (je bent niet de eerste met deze klacht die geholpen was met deze tool)

[ Voor 12% gewijzigd door MicGlou op 05-05-2010 03:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
"Standaard" is hier natuurlijk alleen van toepassing als het OS op de mediaplayer ook inderdaad Linux is ;)

Wat die Ext2 driver betreft, lees wel de Troubleshooting FAQ even goed door om de compatibiliteits-issues te kennen. Deze kunnen namelijk ook tot problemen lijden als je niet weet wat je doet. http://www.fs-driver.org/troubleshoot.html

[ Voor 52% gewijzigd door Room42 op 05-05-2010 03:47 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tieskerules
[quote]Room42 schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 00:28:
Zie je hem dan misschien in het schijfbeheerd (Disk management) van het computerbeheer?

Ik zie de drive wel bij apparaatbeheer (shijfstations) , maar hoe krijg ik het voor elkaar om hem te partitioneren/ formateren als ik de drive niet kan selecteren?

Via de speler zelf gaat het ook niet.

Via bovenstaande linux driver, zie ik drive wel in het programma zelf, maar ik kan hem niet selecteren of een drivenaam toekennen.

[ Voor 17% gewijzigd door Tieskerules op 05-05-2010 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik neem aan dat je de Argosy gekocht hebt bij iBOOD.
In het productforum is een draadje waar het goed uitgelegd wordt.
Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tieskerules
Verwijderd schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 07:37:
Ik neem aan dat je de Argosy gekocht hebt bij iBOOD.
In het productforum is een draadje waar het goed uitgelegd wordt.
Succes.
Niet via Ibood, maar wel hetzelfde toestel.. Dankzij het forum het probleem opgelost!! Schijf is geformatteerd en ben inmiddels mijn films aan het overzetten. :*)

Bedankt voor de tip!! _/-\o_

Gr. Thijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Tieskerules schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 08:19:
[...]

Niet via Ibood, maar wel hetzelfde toestel.. Dankzij het forum het probleem opgelost!! Schijf is geformatteerd en ben inmiddels mijn films aan het overzetten. :*)

Bedankt voor de tip!! _/-\o_

Gr. Thijs
Wellicht handig voor andere mensen dat je hier even kort in stappen kan vermelden wat precies de oplossing is geweest, of een link naar de oplossing :)

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tieskerules
Bij deze de oplossing die ik gebruikt heb:

in WIN7, start-control panel daar via search zoeken naar partities.
Kiezen voor "partities op harde schijf maken en formatteren".
Je komt dan in schijfbeheer en krijgt dan meteen de melding dat er een schijf nog niet voorzien is van een drive letter. Deze kun je invoeren en daarna (snel)formatteren.

Ging alles maar zo makkelijk...(achteraf gezien :))

Iedereen bedankt voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Nog makkelijker is gewoon vanuit het runmenu 'diskmgmt.msc' in te tikken, kom je gelijk in je diskmanager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
En...? Doet ie het nou ook nog in de mediaspeler? :)
Ik bedoel, leuk dat Windows hem nu herkent, maar kan de player er zelf nog wat mee?

[ Voor 44% gewijzigd door Room42 op 05-05-2010 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:48
Room42 schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 03:42:
"Standaard" is hier natuurlijk alleen van toepassing als het OS op de mediaplayer ook inderdaad Linux is ;)

Wat die Ext2 driver betreft, lees wel de Troubleshooting FAQ even goed door om de compatibiliteits-issues te kennen. Deze kunnen namelijk ook tot problemen lijden als je niet weet wat je doet. http://www.fs-driver.org/troubleshoot.html
Tja, en 99% van al die mediaspelers zijn Linux-based... en wordt de schijf in een dergelijk apparaat standaard op Ext2 geformatteerd. Als dat het geval is en men kan of wil geen netwerk map toewijzen... dan ben je toch echt gebonden aan een programma als FS-driver. Ieder programma heeft wel een FAQ met troubleshooting... er worden ook alleen maar standaard problemen beschreven en problemen bij crossplatform werken. Erg flauw... Ik gebruik FS-driver al jaren en heb nog 0,0 problemen ondervonden, het is de ideale tool om de meeste NMT's als USB-schijf te kunnen aanspreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tieskerules
De player speelt alles keurig af. Nu alleen nog uitvogelen, hoe ik de mappen waarin mijn films staan in het player-menu alleen onder "films" te zien krijg en niet dat ik ook filmmappen zie als ik "muziek" selecteer.. Maar op zich vind ik dat niet zo heel erg spannend. Iemand een idee? De vraag wordt ook op het Ibood-forum gesteld, maar daar vind ik het antwoord niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05:33
Ik zit met "hetzelfde" probleem. Hetzelfde, want mijn schijf in de HV335T van Argosy gaat simpelweg niet altijd aan. Als het werkt, werkt het als een zonnetje, maar ik denk dat dat maar 25% van de keren is dat ik de mediaspeler start. Heel vreemd. En vervelend.

Zou het kunnen zijn dat het opstarten teveel stroom vergt? Ik ga nu testen met een SSD.

EDIT:
Met de SSD ging het perfect. Het ligt dus aan de combinatie harde schijf en Argosy. Waarschijnlijk heeft de harde schijf meer power nodig tijdens opstarten dan dat de Argosy levert.

[ Voor 21% gewijzigd door Nas T op 18-05-2010 23:07 ]

vrede in rust

Pagina: 1