Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb net een Sony HVR 1000e, en heb nu het volgende probleem.
Het capturen in premiere cs4 lukt niet, heb al een aantal dingen uitgesloten zoals:

-windows opnieuw starten
-firewire kabel chekken (werkt tevens wel met handycam)
-projectinstellingen op HDV 1080i25
-DV instellingen geprobeerd

Bij de DV instellingen herkent hij de camera wel maar kan geen beeld ontdekken.
Daarbij kan ik wel opnemen maar zegt hij achteraf dat hij geen frames gedetecteerd heeft.

Bij HDV staat er CAPTURE DEVICE OFFLINE.

Meestal gebruikte ik Sony vegas hiervoor, maar deze herkent hem helemaal niet (en een handycam wel)

Weet iemand wat ik nog eens zou kunnen proberen? :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2010 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de camera zelf kun je waarschijnlijk aangeven in welk formaat hij moet uitvoeren over de firewire aansluiting: HDV of DV. Controleer eens of die instelling wel juist is? (hoewel hij dan wel in DV zou moeten werken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPeek
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-09 11:56
Heb je in Vegas wel gekozen voor de HDV capture optie en niet de standaard DV optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wat mig29 zei heeft er vast iets mee te maken!
Hij kan nu wel in Vegas en Premiere capturen.
Maar nu het volgende probleem, als hij in Vegas captured, dan maakt hij er een bestand van dat hij zelf niet eens kan inladen :S (.m2t). vaagjes:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is m2t de standaard container voor consumenten HDV. Gek dat Vegas daar niet meer overweg kan. Je gebruikt niet toevallig een PAL camcorder en NTSC software of omgekeerd? En je hebt updates geinstalleerd die HD montage mogelijk maken?

Pakt Premiere die m2t bestanden wel? Kan VLC die bestanden lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfos
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Voor mij werkte 'vroeger' (paar jaar geleden) als ik HDV's moest capturen HDVSplit altijd goed. Gratis, klein, doet precies wat het moet doen. Misschien kun je hier iets mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wel de juiste PAL beelden en PAL software. Vegas herkent het bestand niet, even zo goed niet als je een pdf bestand in je tijdbalk probeert te slepen, dat wil gewoon niet.

Ik ga eerst HDVSplit eens proberen, maargoed het moet toch mogelijk zijn dat Vegas zijn eigen gemaakte bestanden wel kan pakken :S

edit: heb nu HDVSplit gebruikt, maar die maakt net zo goed van die rare bestandsformaten die vegas niet pakt..

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2010 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPeek
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-09 11:56
Ik heb niet lang geleden nog .m2t bestanden in Vegas geladen, het is niet meer dan een andere vorm van MPEG2 vziw. Welke versie van Vegas heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m2t is alleen de container he. Daarbinnen kunnen vast meerdere audio en video codecs gebruikt worden. Kijken naar de extensie is geen garantie voor een claim dat het gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik Vegas 8, en heb ook al een codec pack geinstalleerd, maar dat helpt niet veel.
Dan denk ik toch dat het aan instellingen ligt of plugins. Maar welke :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nogmaals, afaik accepteert Vegas gewoon een aantal standaard codecs. Het installeren van extra codecs heeft voor Vegas geen zin. Je zult dus je bronmateriaal moeten analyseren en checken of Vegas hiermee overweg kan (niet kijken of jij de codecs hebt geinstalleerd, dat is niet hetzelfde).
Pagina: 1