Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 358130

Topicstarter
Hallo allemaal, 8)

Ik heb heel lang op internet gezocht naar een programma waarmee je een Intel videokaart kan overklokken, maar geen van de programma's die ik vond, werkte zoals ik het wilde.
Nu aan jullie de vraag of jullie een goed overklok-programma kennen voor Intel videokaarten.

Mijn Specs:
Mobile Intel(R) 4 Series Express Chipset Family (128 Mb videomemory)
Intel Pentium Dual core processor 2.0 Ghz.
Windows Vista 32-bit (3 Gb RAM-geheugen)

Alvast bedankt voor jullie hulp!

m.v.g. Maarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik denk dat je dusdanig weinig winst kunt behalen dat er weinig animo is om tools te ontwikkelen voor het overclocken van deze kaarten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Aghanim schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 22:32:
Ik denk dat je dusdanig weinig winst kunt behalen dat er weinig animo is om tools te ontwikkelen voor het overclocken van deze kaarten..
Jammer :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:42
Ik weet zeker dat er juist heel erg veel winst te behalen valt. Geïntegreerde gpu's zijn namelijk altijd de bottleneck als het op gamen aankomt en erg makkelijk te overclocken. Ook al kun je er niet de nieuwste games mee spelen, oudere games kunnen zeker profiteren van het overclocken van igp's. Zoek eens naar GMA Booster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Procentueel misschien best wat resultaat. Maar relatief gezien blijft het toch een no-no als je wilt gamen, ook met een procentuele performance winst. Gamen doe je met een videokaart en niet met een IGP.

[ Voor 15% gewijzigd door Aghanim op 04-05-2010 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joep
Ik kan anders allerlei games goed genoeg spelen met een GMA 900. GTA Vice City, Call of Duty, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Joep schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 22:58:
Ik kan anders allerlei games goed genoeg spelen met een GMA 900. GTA Vice City, Call of Duty, etc.
Dat spel is ook uit de vorige eeuw :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Powerstrip is denk ik je laatste redmiddel. Als die niets kan en je ook niets in het bios kan doen, forget it.

Onboard IGP's / GPU's moeten het vaak hebben van gedeeld systeemgeheugen, en vaak missen die ook nog eens de rekenkracht om fatsoenlijke graphics uit te spugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Aghanim schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 22:59:
[...]

Dat spel is ook uit de vorige eeuw :F
GTA vice city wel helaas :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 58485 schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 23:00:
Powerstrip is denk ik je laatste redmiddel. Als die niets kan en je ook niets in het bios kan doen, forget it.

Onboard IGP's / GPU's moeten het vaak hebben van gedeeld systeemgeheugen, en vaak missen die ook nog eens de rekenkracht om fatsoenlijke graphics uit te spugen.
Wat kan je met dat programma doen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joep
CoD werd eind 2003 uitgebracht ;)

Anyways, DotA/WC3, NFSU(2) en HL2 zijn ook nog speelbaar. Ik zie dagelijks nog mensen op m'n opleiding die deze spellen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Joep schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 23:04:

Anyways, DotA/WC3, NFSU(2) en HL2 zijn ook nog speelbaar. Ik zie dagelijks nog mensen op de opleiding die deze spellen spelen.
CoD 6 niet;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joep
Oh ja, je geheugen overclocken helpt natuurlijk ook als dat gedeeld wordt.

Edit: Wat met SPD-tool kan mocht je BIOS het niet toelaten.

[ Voor 29% gewijzigd door Joep op 04-05-2010 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Joep schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 23:04:

Anyways, DotA/WC3, NFSU(2) en HL2 zijn ook nog speelbaar. Ik zie dagelijks nog mensen op de opleiding die deze spellen spelen.
Vast, maar in deze tijd spelen we MW2, BC2, AC2, Fifa 10, Dirt 2, Crysis, GTA4 etc. Succes met die spellen op je GMA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joep
Roeien met de riemen die je hebt? Zelfs WoW kun je nog spelen op een IGP.

Hoe dan ook, de TS zegt niets over hedendaagse games...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Joep schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 23:11:
Roeien met de riemen die je hebt? Zelfs WoW kun je nog spelen op een IGP.

Hoe dan ook, de TS zegt niets over hedendaagse games...
In zijn andere 2 topics (terecht gesloten) refereert hij meerdere malen naar GTA en MW2. Tussen 'spelen' en 'spelen' zullen wij wel een andere opvatting hebben. Als ik WoW speel dan doe ik dat op 1920x1080 met full detail. Met een IGP red je dat denk ik niet eens op de helft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Anoniem: 358130 schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 23:01:
[...]

Wat kan je met dat programma doen? :)
Wat denk je? :)

Overclocken van je IGP/GPU. Powerstrip is het meest universele tooltje dat er sinds aanpasbare clocks op een IGP/GPU is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 300738

Hete enige programma dat ik ken dat Intel IGP's kan overclocken heet GMABooster maar het is shareware en volgens mij bestaat het al een tijdje niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 300738 schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 20:46:
Hete enige programma dat ik ken dat Intel IGP's kan overclocken heet GMABooster maar het is shareware en volgens mij bestaat het al een tijdje niet meer.
Maar weet je ook hoe het werkt, want ik heb het gedownload, maar ik weet niet precies hoe het werkt:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

Anoniem: 300738 schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 20:46:
daar was ook nog een freeware alternatief voor, maar die had geen catchy naam, geen idee dus meer hoe dat heet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Anoniem: 358130 schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 08:51:
[...]

Maar weet je ook hoe het werkt, want ik heb het gedownload, maar ik weet niet precies hoe het werkt:P
Ik zou lekker stoppen met OC-en als ik jou was want je hebt geen verstand van je eigen PC, van de benodigde software en bent duidelijk te lui om zelf onderzoek te doen. Hopen dan een mod je topic sluit want dit is toch wel heel erg ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Aghanim schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 10:12:
[...]

Ik zou lekker stoppen met OC-en als ik jou was want je hebt geen verstand van je eigen PC, van de benodigde software en bent duidelijk te lui om zelf onderzoek te doen. Hopen dan een mod je topic sluit want dit is toch wel heel erg ;(
Sorry, maar hij doet het bij mij niet:S
Hij zegt steeds: Your hardware may not be supported, helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

Misschien een andere versie proberen..? Welke GMA heb je?

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Xenomorphh schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 11:22:
Misschien een andere versie proberen..? Welke GMA heb je?
Mobile Intel(R) 4 Series Express Chipset Family (128 Mb videomemory)
Intel Pentium Dual core processor 2.0 Ghz.

Maar die staat er niet bij ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-06 20:29

MeltedForest

Lenny-t

Ja, Mobile Intel(R) 4 Series Express Chipset Family (128 Mb videomemory) is ook wel heel duidelijk :+
Download eens iets als GPU-Z om te kijken wat je nou écht hebt.
Pagina: 1