Toon posts:

Welke Netwerkaart?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Allemaal!

Binnenkort wil ik met een paar anderen zoals elke half jaar ongeveer weer een LANparty houden. Inmiddels een 10/100Mbit switch aangeschaft, alleen zijn we nog op zoek naar fatsoenlijke betaalbare netwerkkaarten.
'k heb me al sufgezocht op Inet, maar kom er niet echt uit ;(

In elk geval geen Realtek chip erop, want bij 100Mbit geeft dat een behoorlijke proc belasting, en dat schiet niet op.

'k zat zelf al te denken aan een D-Link of syslink kaart, maar die zijn weer nergens te krijgen in NL. :(

Weet iemand een fatsoenlijke kaart voor rond de 70-80 gulden van 10/100 Mbit en waar te koop?!

Op Pricewatch staan eigenlijk alleen 3com en Realtek chipsets :(

jeez.. wat een verhaal..
maar Thnx alvast!! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
pomtiedom... :7
niemand?! :)

Ondertussen zoek ik ook 'lekker' door.
hehe :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
3Com en Realtek zijn ook de grootste chipset makers voor netwerkkaarten. Ik zou voor 3Com of Intel kaartjes gaan, nouja als ik iets om die cpu belasting gaf dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
indeed, Zat ik ook al aan te denken. Alleen zijn er een aantal bij die de netwerkkaart ALLEEN maar bij de LANparty gebruiken (2x per jaar dus maar) dan ist zonde om 100+ gulden uit te geven ;(

Vandaar dat ik naar alternatieven op zoek was met bv. een DEC chipset ofzo :)

Alleen lijkt het of Nederland alleen maar aan 3com of Realtek doet 3com is gewoon te duur, en realtek is CPU belasting |:(

moet eigenlijk iets ertussenin zien te vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatenator
  • Laatst online: 07-09 09:26

blaatenator

tuut tuut tuut de grtn van

Welke realtek chipset bedoel je?
Laatst een test in LanMagazine gelezen, en daar kwam de RealTek RTL8139 controllerchip juist als één van de beter uit de test (37% cpu belasting, tov 40% van 3Com), en ook als één van de goedkoopste.
Opmerkelijke conclusie van dat blad was dan ook dat de goedkopere kaarten niets onderdoen, en in sommige gevallen zelfs beter presteren, dan de duurdere.|:(
Als ik de test mag geloven, zou ik gaan voor een Wisecom of Accton NIC, beste prijs/prestatie verhouding.

Alaaf, waar zijn die smurfen!?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hehe, Dat had ik inderdaad NIET verwacht nee.
Over het algemeen wordt de Realtek toch gezien als een chipset die de cpu zwaarder belast.

Thnx in elk geval!
'k ga meteen nog wat meer reviews zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3com kaart kopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 17:08
Op zaterdag 10 maart 2001 19:24 schreef Dewi het volgende:
3com kaart kopen!
NIET dus...3com is een zeikmerk...altijd lastig...gewoon voor Intel nic's gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na jarenlang tobben met vele netwerkkaartjes is mijn konklusie:

Meest probleemloos zijn de kaartjes met de intel 10/100 chip. Op beurzen zie je o.m. compaq kaartjes voor f 40 Nog maar 1 x meegemaakt dat zon'n kaartje stuk was.

Tweede keus is realtek of kloon. Let goed op recente software. Goedkoop. Zelden defect, dan gewoon nieuwe kopen.

Derde keus 3com. Eindeloos gezeik over installatie en juiste software. Regelmatig kapot. Daartegenover staat levenslange goede garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:57
ik geloof dat er intel-klonen zijn voor ongeveer 70 piek.

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-10 21:23
Vooral als je erg let op het CPU usage % door je netwerkkaart zou ik gaan voor 3Com kaartjes, levenslange garantie, uitstekende service etc...
Pas heb ik ook 2 3com 10/100 kaartjes op de kop getikt met Wake on LAN voor F 75,- per stuk!
Klasse apparatuur, op dit moment ben ik op een LANParty en ik maak al een kleine 20 uur gebruik van het kaartje en ik heb er erg veel plezier van!
Dus gewoon FF naar een veilingsite gaan zoals Ibazar(ik heb ze daar vandaan) en dan heb je zo zo'n kaartje gevonden want de hele site staat er mee vol!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-09 16:04
3com roeleerd, en echt niet alleen vanwege die cpu belasting.

Maar het WERKT en het WERKT GOED.
Gewoon erin steken, (W2K hoef je niet eens drivers te installen, dat doet ie vanzelf) en leechen maar :)

Op de HCC heb ik de 905 serie (die moet je hebben) voor 100 piek en lager gezien, maar dan is het zo OEM als het maar weze kan :)

Voor ons internetters geen probleem.
FF drivertje downen en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thnx allemaal voor de reacties tot nog toe!

Intussen heb ik al een aantal leveranciers gevonden van kaarten met verschillende chipsets, wacht alleen nog op de prijsinformatie enzo :)

Ook nog even op de pagina van de veiling gekeken, maar dat wordt moeilijk aangezien we eigenlijk 8 dezelfde kaarten zoeken :)

Nu ist alleen nog achterhalen welke chipsets precies waarop zit. Want dat is helaas bij sommigen vrij moeilijk te achterhalen |:(

Tot dusver denk ik aan DEC of Intel, 3com zou ook nog kunnen, maar moeten we FF op een beurs kijken, zo in de winkel zijn ze net iets te duur omdat een aantal ze ALLEEN op de LANparty gebruikt.

btw. weet iemand toevallig welke Chipset er op Netgear zit? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
btw. weet iemand toevallig welke Chipset er op Netgear zit? :)
Owkee.. Dat moet dus zijn in oudere rivisies een DEC (Tulip) chip, en tegenwoordig een Lite-On 82c168/82c169

Let the Search for knowledge continue :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf een Compex dingetje van 35 gulden en die doet het perfect, zelfs als ie wat warm wordt :P (het ding hang recht onder de heatsink van mijn zwaar oc'de viper550, die toch dicht tegen 60-70 graden aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gert
  • Laatst online: 07-11-2024
'k Zie eik niet echt waarom je wel DEC wil gebruiken en geen Realtek. Kwa prestaties boeit dat niet echt en realtek kan je overal krijgen.

Op de dumpdag hadden ze laatst nog wel DEC 10 mb kaartjes voor een tientje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tja, wel DEC en geen Realtek omdat over het algemeen de realtek als CPU tijd slurpende kaart wordt afgespiegeld. Uit reacties hier blijkt dus inderdaad dat dat nog wel meevalt.

Vandaar dat ik nu op Inet aan het kijken ben welke kaarten te koop zijn, Reviews aan het lezen ben, en gerichter kan zoeken (omdat ik inmiddels al aardig wat merken tegengekomen ben. :P

Daarom ook dit Topic om reviews (ervaringen)te verkrijgen en te weten te komen waar wat ongeveer te koop is, en voor hoeveel. :)
Want 't gaat toch om meer personen dan alleen mezelf waarvoor die kaarten aangeschaft moeten worden. :+

Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die cpu belasting is bullshit. als ik de realtek of 3com's van me vol open trek merk ik absoluut geen verschil, allebei trekken ze maximaal 1-2% cpu en dat is op 9-10mb/s.
de reden dat ik 3com's heb is dat ze betrouwbaarder zijn en niet zoals de realtek's last hebben van buffer-overflows. voor de rest zijn realteks op 1/3 van de 3com prijs uitstekend.

wolter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-07 09:27

Mary Wana

keyboard nut

Op zaterdag 10 maart 2001 19:24 schreef Dewi het volgende:
3com kaart kopen!
ik ehb nog gloednieuwe 3coms te koop , momenteel heb ik nog 1x 10mb en 1 x 10/100mb
vernont@about.com

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Laatst online: 09:57
Als je 3Coms neemt en je hebt vage problemen (dwz. alles lijkt ok, maar je krijgt geen bit erdoorheen), zet dan in je bios 'Byte Merge' uit. Er zijn misschien wel meer netwerkkaarten die hier niet mee overweg kunnen.

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 03-10 11:27

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

3com is the best :7

Anders gewoon no-name kaartjes, snel genoeg voor gamen. ;)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudoli
  • Laatst online: 28-04 17:19
ff zomaar wat ervaringen op 't werk:

Realtec -> werkt meestal wel maar regelmatig rare problemen (andere kaart erin en rare probs opgelost)
DEC -> werkt altijd
intel -> werkt altijd
tlan -> werkt altijd
3com PCI -> soms resource probs >:) maar als ze draaien zijn ze perfect
3com ISA -> werkt altijd

Ik ben duidelijk geen voorstander van realtec chips, geef mij maar een "merk".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ben ik weer! :)
Vanavond weer even flink gezocht, en nu de keuze tot 3 kaarten terug gebracht nl.

D-link DE530TX
Netgear FA310TX
Linksys LNE100TX

'k had er graag een 3Com kaart bijgehad, maar is gewoon ECHT net iets te duur. :(
Van de bovenste 2 heb ik al een leverancier gevonden, en is de prijs bekend. Alleen de beste van de 3 volgens een test op:
http://www.neoseeker.com
nl. de linksys kaart, is 'bijna' nergens in Nederland te krijgen. |:(

dus als iemand weet waar.. :?
PLZ help me!

Anders wordt het waarschijnlijk de D-link :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He Freggel,
Ben je er ook al achter welke chipsets op welke kaartjes zitten?
Gr.
Marcel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RupS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-09 16:10
Ik heb geen tijd om alles door te lezen, bel effe triopjoeters op...

http://www.triocomputer.nl

Goedkope siemens netwerkaartjes, zijn 10/100, snel, als je er meer nodig hebt, dan zijn ze niet duur....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[b]He Freggel,
Ben je er ook al achter welke chipsets op welke kaartjes zitten?
Gr.
Marcel
D-link DE530TX = Combinatie van Via en DaviCom
Netgear FA310TX = National Semiconducters
Linksys LNE100 = Eigen Chipset van Linksys

Tenminste, zo heb ik het op meerdere sites teruggevonden :)
Zie voor Linksys en D-link: http://www.duxcw.com/digest/Reviews/index.html
Let er wel op dat je bij D-link niet naar de DFE530tx+ kijkt. Da's namelijk met Realtek, zonder "+" is de goeie :)

Voor Netgear is een e-mail gestuurd om te vragen wat er precies op zat, want was niet helemaal duidelijk geworden op Inet. Later nog wel teruggevonden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi...

Weer FF een update.
We gaan Hoogstwaarschijnlijk de linksys LNE100TX netwerkkaarten in Duitsland bestellen... Ongeveer 62 Gulden inclusief verzendkosten enzo (omdat we er minimaal 12 nodig hebben.

ze zijn echt VET als best of the rest getest, Dus een aanrader!! :)

Bedankt voor alle reacties in elk geval :7
en 'k hoop dat jullie er ook nog iets aan hebben!

DOEwIE,
FReGGeL :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akko
  • Laatst online: 22-01-2021
We hebben lekker gekozen voor linksys en tot nu toe zeer tevreden (installatie ging zonder problemen).

Nu nog de nwparty afwachten, maar dat zal wel goedkomen. *D
Pagina: 1