Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Fake Rabobank mail

Pagina: 1
Acties:

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-11 14:07

Saffie_time

Why use this? 42!

Topicstarter
Vandaag van de 'Rabobank' een mail gehad met als titel 'Onmogelijk om uw account te verifiėren.'
Natuurlijk gingen bij mij alle alarmbellen direct af al was het maar omdat ik geen enkele dienst bij de Rabobank afneem.
De mail is volgens de header afkomstig van 'direkt@rabobank.nl'.
Als je op de bijgevoegde link klikt kom je op een website waar je werkelijk alles in moet vullen (inclusief de code die op je reader staat 8)7 om te zorgen dat je rekening binnen no time leeg is.

Link naar de website is (let op vul hier dus niets in!!!!)
marketersclub.com/uploads/ebook/Rabobank-Internetbankieren.php
URL tags weggehaald. Hier bovenstaande link is niet veilig!!

Natuurlijk wil ik mijn 'burgerplicht' doen en even naar de provider een abuse bericht sturen.
Helaas kom ik met Whois er niet achter waar ik dat kan doen.
Is er iemand van jullie die daar nog een andere manier voor weet?

Mocht een mod vinden dat dit ergens anders beter staat dan hoor ik dat graag.

[ Voor 3% gewijzigd door iisschots op 04-05-2010 22:31 ]

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Verwijderd

Vooral de spelling die echt foutloos is. 8)7

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Ik krijg in firefox 3.6.4 netjes de volgende melding:

Gerapporteerde webvervalsing!

De webpagina op marketersclub.com is gerapporteerd als een vervalsing en is geblokkeerd op basis van uw beveiligingsinstellingen.

Webvervalsingen zijn ontworpen om gebruikers te misleiden en persoonlijke of financiële informatie te laten delen door bronnen die u misschien vertrouwt na te bootsen.

Het invoeren van persoonlijke informatie op deze pagina kan leiden tot diefstal van identiteitsgegevens of andere fraude.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• Babiloot
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-11 18:41
Heb die mail ook eens gehad, en inderdaad gingen ook mijn alarmbellen rinkelen. De spelling was wel grappig, daaruit kan zelfs iemand die geen verstand van deze zaken heeft weten dat er iets niet helemaal in de haak is.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:00

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Geef het anders even door aan de Rabobank, voor zover die niet al op de hoogte zijn. Die weten vast wel aan welke touwtjes ze het beste kunnen trekken om hier actie tegen te ondernemen :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:54

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Gaan we nu topics starten voor alle Phising mails? Wat is je doel met dit topic?

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 29-11 21:56
Switchie schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 22:13:
Ik krijg in firefox 3.6.4 netjes de volgende melding:
Die melding krijg ik dan weer niet in FF 3.6.3.

Wel aardig gedaan natuurlijk, maar toch her en der aardig fouten :D

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-11 14:07

Saffie_time

Why use this? 42!

Topicstarter
Krijg ik in mijn firefox ook maar dat komt door de fishingfilter die in firefox zit en die dit dus al zelf als fishing ziet.
(ook versie 3.6.4)
Je kan natuurlijk ook langs die waarschuwing heen gaan omdat je nieuwsgierig bent ;)

Edit @angeloonie In mijn TS stond ook een vraag onderaan. Hoe dit netjes te melden als ik er niet met Whois achter kom wat het abuse@.... adres van de provider is.
Maar Orion inderdaad een goed idee om even bij de Rabobank zelf neer te leggen. Geen idee waarom ik dat dan weer niet bedacht had.

[ Voor 39% gewijzigd door Saffie_time op 04-05-2010 22:21 ]

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

• Babiloot
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-11 18:41
Zijn doel is - denk ik - om mensen te waarschuwen. De meeste zullen het hier al weten, maar je weet natuurlijk maar nooit! ;)

Verwijderd

Bovendien sturen banken geen emails..ALS je rechts klikt op het mailtje en kiest : eigenschappen zie je dat de emails uit Roemenie (ru) _/-\o_ komen.nl0000f7b1@fairmont.rabobank.corp. én ..srv11245@c5.ht-systems.ru

DUS OPLETTEN meteen verwijderen blokkeren helpt niet zoveel omdat ze steeds een ander adres aanmaken diefstal is voor hun een veel geld brengende zaak!

• LieveNiels
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-11 21:03

LieveNiels

On Fire

Verwijderd schreef op maandag 10 mei 2010 @ 13:30:
emails uit Roemenie Rusland (ru)

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 10 mei 2010 @ 13:30:
Bovendien sturen banken geen emails..ALS je rechts klikt op het mailtje en kiest : eigenschappen zie je dat de emails uit Roemenie (ru) _/-\o_ komen.nl0000f7b1@fairmont.rabobank.corp. én ..srv11245@c5.ht-systems.ru

DUS OPLETTEN meteen verwijderen blokkeren helpt niet zoveel omdat ze steeds een ander adres aanmaken diefstal is voor hun een veel geld brengende zaak!
Deutsche Bank stuurt nochtans wel een e-mail die waarschuwt voor phishing. Hoe je een valse website kan herkennen. En een paar dagen later ook nog eens een brochure in de bus :)

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Ach als je een mailtje stuurt naar die hosts dan zijn die sites vaak zo offline ;)
Page Not Found
Sorry, the page you are looking for may have been moved or is no longer available. Please contact us if the problem persists.
Pagina: 1