Probleem: storing platenspeler

Pagina: 1
Acties:

• Japsuh
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:00
Hallo,

Ik heb een probleempje. Mijn platenspeler gaat brommen wanneer ik mijn computer op de versterker aansluit.

De computer (iMac) is aangesloten via een jack naar tulp op mijn versterker. Wanneer ik de jack uit de computer haal, is de storing weg. De computer is uiteraard geaard, de platenspeler ook. De storing treedt alleen op bij de 'Phono', bij de andere ingangen niet.

Wat is het probleem en, belangrijker nog, hoe kan ik het verhelpen?

[ Voor 11% gewijzigd door Japsuh op 04-05-2010 21:32 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

aardkabel van de draaitafel niet aangesloten op de versterker ?

klinkt stom maar de stekker omdraaien van je mac kan soms wel eens helpen. als de massas van de netfilters van je pc en versterker in tegenfase staan kan de brom wat erger zijn

[ Voor 58% gewijzigd door Fish op 04-05-2010 21:42 ]

Iperf

• Japsuh
De aarde is uiteraard aangesloten. Ik zal de stekker eens omdraaien, hopen dat het effect heeft...

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:42
Dit lijkt me een aardlus Wikipedia: Aardlus . Dit kun je oplossen door de verbinding tussen Imac en de pc met stekker met een galvanische scheiding er in. Ik ben de naam van zo'n ding vergeten, maar heb er zelf ooit een gekocht bij een auto-audio winkel. Zal nog even kijken of ik er bij conrad 1 kan vinden.

zoiets dus: http://auto-diversen.mark...267-aardlus-isolator.html

[ Voor 14% gewijzigd door blissard op 05-05-2010 19:29 ]

• Japsuh
Bedankt voor je antwoord! Ik vrees inderdaad dat dit het is, grappig dat op wikipedia precies mijn situatie wordt beschreven... Ik zal binnenkort eens kijken of ik een aardlus isolator kan kopen.