Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

GTA IV foutmelding videokaart

Pagina: 1
Acties:
  • 503 views

Verwijderd

Topicstarter
Mede-auteur:
  • Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Maarten

Hallo,

Ik heb GTA IV sinds vandaag op het programma STEAM gekocht, maar nadat ik het geïnstalleerd had, deed het spel het niet.
Deze tekst kreeg ik te zien:

"GTA IV FATAL Error: Unable to create depth render target - Check that you Video Cards meets or exceeds the minimum requirement.
You may also try re-installing DirectX and/or the latest video card driver." :(

Mijn Specs:
Mobile Intel(R) 4 Series Express Chipset Family (128 Mb videomemory)
Intel Pentium Dual core processor 2.0 Ghz.
Windows Vista 32-bit (3 Gb RAM-geheugen)

Ik heb geprobeerd de nieuwe versie van DirectX te downloaden, maar hierna verscheen opnieuw deze tekst.

Ik weet dat GTA IV naar je specs kijkt en aangezien mijn videokaart dit spel niet bijhoud, zou ik het toch graag willen spelen, ook al is de FPS (frames per second) nogal laag. Zouden jullie een crack of iets wat daar op lijkt kennen waardoor ik alsnog het spel kan spelen?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Maarten

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2010 22:21 ]

• Arjan Scholl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-10 13:28
Je zult toch echt wat meer informatie moeten verschaffen, hier kan nietmand wat mee beginnen.

• mendel129
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:08

mendel129

Radioactivator

Welke grafische kaart?
Welke processor?
Welk besturingssysteem?

Bringer of heat, food and silence!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-11 08:50

CoolGamer

What is it? Dragons?

Klinkt als een probleem met de videokaart driver. Ik neem aan dat je die ook al (overnieuw) heb geïnstalleerd zoals aangegeven in de foutmelding?

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Bijgewerkt!;)

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:40
Gaat niet lukken met die videokaart ben ik bang... :/

Verwijderd

Koop voor 30 euro een Radeon en klaar is Kees.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:46

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Problemen met een spelletje --> SPV

Maar je gaat dit nooit op deze manier oplossen.

• NATStudent
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-08 13:46
Ik vrees dat GTA IV helaas niet gaat werken op jouw pc, ook niet met een 'Radeon voor 30 euro' :-( . GTA IV is een erg veeleisend spel, vooral voor de cpu. Zorg er in het vervolg voor dat je weet wat de systeemeisen zijn van een spel voordat je het koopt.

• PerfectLight
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-11 09:48
Verwijderd schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 22:35:
Koop voor 30 euro een Radeon en klaar is Kees.
Voor GTA IV zou ik toch wel iets meer uitgeven dan 30 euro. Anders heb je mss 5 fps.

Ik zou toch minimaal een 8800GT (ookwel bekend als 9800GT/GTS240) halen.
Maar ik denk dat je dan ook een nieuwe voeding nodig gaat hebben. Dus GTA IV was een beetje een miskoop gezien je computer.

[ Voor 16% gewijzigd door PerfectLight op 04-05-2010 22:42 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Je videokaart is een simpele onboard chip die totaal niet gemaakt is voor games. Ding is puur bedoelt om beeld te geven en dat is het zo'n beetje. Wat oudere simpele spellen trekt ie nog wel, GTA 4 kan je vergeten met dat ding.

Verwijderd

NATStudent schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 22:39:
Ik vrees dat GTA IV helaas niet gaat werken op jouw pc, ook niet met een 'Radeon voor 30 euro' :-( . GTA IV is een erg veeleisend spel, vooral voor de cpu. Zorg er in het vervolg voor dat je weet wat de systeemeisen zijn van een spel voordat je het koopt.
Ook niet als de TS aangeeft dat lage FPS geen probleem vormen? Niet dat ik me kan voorstellen dat het dan lekker speelt maar toch :)

Ik denk dat ik een beetje in de veronderstelling was dat GTA4 een spel is van een jaar of 2 geleden. Als ik idd de requirements zie dan schrik ik daar toch wel van :)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2010 22:43 ]

• PilatuS
  • Niet online
Ook niet als de TS aangeeft dat lage FPS geen probleem vormen? Niet dat ik me kan voorstellen dat het dan lekker speelt maar toch :)
Als je het al draaiend zou kunnen krijgen heb je het bijna eerder over frames per minuut dan over frames per seconden. Ik denk dat je blij mag zijn met 4 fps als je alles op het laagst zet.

GTA 4 is helaas belachelijk zwaar. Zelfs Crysis loopt beter dan GTA 4.

[ Voor 3% gewijzigd door PilatuS op 04-05-2010 22:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
PilatuS schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 22:41:
Je videokaart is een simpele onboard chip die totaal niet gemaakt is voor games. Ding is puur bedoelt om beeld te geven en dat is het zo'n beetje. Wat oudere simpele spellen trekt ie nog wel, GTA 4 kan je vergeten met dat ding.
Zou er een manier zijn om oudere spellen sneller te laten werken op mijn pc?(aangezien deze, zoals cod1 multiplayer, nog niet erg snel werkt)

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 22:46:
[...]

Zou er een manier zijn om oudere spellen sneller te laten werken op mijn pc?(aangezien deze, zoals cod1 multiplayer, nog niet erg snel werkt)
Resolutie en details verlagen. Je komt een beetje hopeloos over en in jouw geval is je systeem (voornamelijk IGP) de bottleneck. Die zou ik vervangen, dat scheelt je al een hoop FPS.

Misschien heeft je pc nog een oldskool turbo mode ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2010 22:48 ]

• PilatuS
  • Niet online
[...]

Koop gewoon een videokaart. Hoeft niet gelijk iets heel erg goeds en duur te zijn. Als je wilt gamen heb je gewoon een videokaart nodig die daar voor gemaakt is, daar ontkom je echt niet aan.

Met een laag budget is een 8800GT een leuke kaart. Moet je voor rond de 50 euro kunnen kopen. Als het nog goedkoper moet kijk dan eens naar een 6600GT oid.

• NATStudent
[...]

COD1 moet zeker mogelijk zijn. Je videochip is duidelijk het zwakste punt. Alles is beter dan wat je nu hebt en het moet voor weinig geld mogelijk zijn om spellen zoals COD1 draaiende te krijgen :) . Dus koop inderdaad voor iets van 50 euro een losse videokaart

[ Voor 6% gewijzigd door NATStudent op 04-05-2010 22:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 22:48:
[...]

Resolutie en details verlagen. Je komt een beetje hopeloos over en in jouw geval is je systeem (voornamelijk IGP) de bottleneck. Die zou ik vervangen, dat scheelt je al een hoop FPS.

Misschien heeft je pc nog een oldskool turbo mode ;)
Waarschijnlijk ga ik een nieuwe pc kopen in de zomervakantie, maar ik wil waarschijnlijk voor die tijd alvast call of duty 6 kopen. Zou dat spel (omdat het minder vraagt) op mijn computer (redelijk)werken op lage instellingen?

• NATStudent
Verwijderd schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 22:50:
[...]

Waarschijnlijk ga ik een nieuwe pc kopen in de zomervakantie, maar ik wil waarschijnlijk voor die tijd alvast call of duty 6 kopen. Zou dat spel (omdat het minder vraagt) op mijn computer (redelijk)werken op lage instellingen?
Nee

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

GoT is geen vraagbaak. Google is net zo handig. En dan kom je nog eens ergens, zoals het exotische http://cyri.systemrequirementslab.com/CYRI/intro.aspx

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 22:50:
[...]

Nee.

Dikke kans dat het niet gaat werken.
* Processor: AMD 64 3200+ or Intel Pentium 4 3.0Ghz or better
* Memory: 16 GB free hard drive space / 512 MB RAM (XP) / 1 GB RAM (Vista)
* Video Card: Shader 3.0 or better 256 MB Nvidia Geforce 6600GT / ATI Radeon 1600XT or better

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2010 22:53 ]

• karstjan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-06-2021
Kijk dan hier eens: http://canirunit.com

zo, niet de enige met dan idee :)

[ Voor 33% gewijzigd door karstjan op 04-05-2010 22:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
NATStudent schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 22:49:
[...]

COD1 moet zeker mogelijk zijn. Je videochip is duidelijk het zwakste punt. Alles is beter dan wat je nu hebt en het moet voor weinig geld mogelijk zijn om spellen zoals COD1 draaiende te krijgen :) . Dus koop inderdaad voor iets van 50 euro een losse videokaart
Het GROTE probleem is, wat ik natuurlijk had moeten vermelden, dat ik een laptop heb:S.
Bestaan er externe videokaarten voor laptops? :/

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Voor alle spellen zijn de systeemeisen wel te vinden:S Dit heeft inmiddels niks meer met Spielerij - Problemen & Vragen of de originele vraagstelling te maken.

Dat je de laatste generaties spellen niet op een oude laptop kunt spelen lijkt me nogal logisch, de uitbreidbaarheid van laptops is meestal nogal beperkt, en dat kun je zelf ook prima uitvinden lijkt me (je weet zelf het merk/model, wij niet :) )

[ Voor 24% gewijzigd door blaataaps op 04-05-2010 22:58 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.